Mä en tajuu Fingerporia!

  • Viestiketjun aloittaja alrep
  • Ensimmäinen viesti
ahha
Välillä stripit ei vaan aukee mulle ja sillon kun aukee ei ne ole hauskoja tai nerokkaita tai miksikä niitä nyt niin monet sanookaan. Mä en kertakaikkiaan vaan ymmärrä niiden suosiota.
Esimerkiksi tätä mä en ollenkaan tajua;
http://is12.snstatic.fi/img/978/1288518704053.jpg

Tähän saa tulla selittämään niiden pointin jos nyt tuntuu että mä olen väärässä. :D
Toinen miehistä on REILU - putsaa kaverin autonkin ja toinen VAJAA - ei tajua mitään.

Meni minullakin hetki tuon saman stripin kanssa, nuo sanat liitti niin tiukasti siihen kerrottuun ikään.
 
"vieras"
Eiköhän niissä viehätä kaksoismerkitykset. Esim. tuossa reilu nelikymppinen serkku on niin "reilu", että putsaa pyytämättä toisen auton, mutta vajaa kolmikymppinen on niin "vajaa", ettei tajua mistään mitään.
 
"jkl"
Sanojen kaksoismerkitys. Siis toinen on reilu nelikymmpinen; siis joko 40 +jotain vuosia tai sitten 40v ja tosi reilu muita kohtaan.
Ja toinen on hiukan alle 30v tai sit 30v ja vähän daiju.

Got it?
 
ahha
[QUOTE="mies";27584433]Naiset ja Fingerpori... parasta viihdettä.[/QUOTE]

Miehille näitä on yleensä joutunut selittelemään.

Se on siellä mammutinmetsästyksessä ollut tärkempää osua keihäällä kohteeseen kuin kertoa kaverille, että toki se jälkeläinen paskoo punaista kun söi niitä marjoja luolan nurkalta.
 
Minusta Fingerporit on ihan parhaita.
Onko mulla sitten jotenkin kiero huumorintaju?
Jotkut tälläkin palstalla ovat kyllä sanoneet, että mulla on nuttura/pipo kireällä. :confused:
 
ahha
Hitto kun en tajunnut!
Nyt on vähän pettynyt olo. Ei tossa ole mitään hauskaa tai mielenkiintosta.
Siis tajusit kuitenkin nyt?

Itse tykkään sanaleikeistä ja oivalluksista. Fingerpori pelaa aina sanojen kaksoimerkityksillä - toisinaan itse vitsi on vähän kökkö ja koko hupi perustuu sanalekkin älyämiseen, toisinaan taas koko stripin aihekin on vitsikäs ja ajankohtainen.

Oma lempparini on lämmönjakohuone-strippi.
Se tarjoaa sanaleikin, älyttömän idean ja hauskan uuden näkökulman arkisen tylsään asiaan.
 
[QUOTE="vieras";27584503]Juu ei, kyllä sä olet tosi erikoinen, kun tykkäät Suomen about suosituimmasta sarjiksesta![/QUOTE]
Sitä se minäkin. Mutta miksi minua sanotaan sitten huumorintajuttomaksi?
 
Mä en ole oikein koskaan tajunnut mikä noissa sanan kaksoismerkityksisssä on niin hauskaa, että se sarjakuvana naurattaa, tilannekomiikkana ehkä. Kuka tahansa voisi keksiä tuollaisia juttuja loputtomiin, nyt vaan on sitten piirretty kuvat mukaan. Mutta niinhän se on, että erilaiset jutut uppoaa erilaisiin ihmisiin, eiköhän siis Fingerporikin ole ansainnut paikkansa :)
 
ahha
Mä en ole oikein koskaan tajunnut mikä noissa sanan kaksoismerkityksisssä on niin hauskaa, että se sarjakuvana naurattaa, tilannekomiikkana ehkä. Kuka tahansa voisi keksiä tuollaisia juttuja loputtomiin, nyt vaan on sitten piirretty kuvat mukaan. Mutta niinhän se on, että erilaiset jutut uppoaa erilaisiin ihmisiin, eiköhän siis Fingerporikin ole ansainnut paikkansa :)
Ei se minua niinkään naurata, harvoin ääneen repeän. Tykkään oivaltamisesta, siitä, että hetken tuijottaa hölmönä ja sitten tajuaa jutun jujun.
Kuvia tarvitaan tukena sanaleikeille, eihän ne muuten toimi.
En minä ainakaan noita keksi edes väkisin, vaikka muuten olen ihan fiksu ja sanavalmis.

Jotkut histofialliset oivallukset nykypäivään yhdistettynä on Fingerporin parhaimmistoa. Karut aiheet, joille ei tiedä saisiko nauraa. Ytimekkäästi ajankohtaiset yhteiskuntakritiikit.
 
ahha, siis ymmärrän toki että kuvat tarvitaan sanaleikkien tueksi, mutta tarkoitin vain sitä, että itse idean keksiminen noihin ei ole kovin vaikeaa. Esimerkiksi omasta kirjoituksestasi äsken voisin poimia yhden esimerkin: "harvoin ääneen repeän". Repeämisen kaksoismerkityksestä voisin kuvitella hyvin stripin esim. synnärille sijoitettuna...
 

Yhteistyössä