Voi viude... Eiks lapset saakkaan olla kotona, jos vanhemmat on kotona... :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
Enpä ole moiseen törmännyt, nyt ottaa aivoon...

Eli meillä siis kaksi lasta päiväkodissa, minä opiskelen ihan täyspäiväsesti ja mies vuorotöissä. Nyt sattuneista syistä mulla on ollut vähän opintoja ja ollaan saatu järjestettyä niin, että lapset on ollu kotona 2,5 vkoa lomalla, kun ei hoidon tarvetta ole. Koska vapaapäivät eivät ole olleet varmoja, olen aina vähintään edellispäivänä ilmoittanut poissaolopäivän tai useamman.

Ja tänään päiväkodista todettiin tylysti, tarvitsetteko oikeasti paikkoja? Moni kuulemma tarvitsis enemmän! :o normaaliaikana lapset on hoidossa 8-16, eli ihan normi päiviä, nyt vaan kevyempää.

Enkö saakkaan hoitaa lapsiani kotona välillä? :o

Typerää, älä ota itseesi. Pitäisi olla kaikkien etu, että voit välillä pitää lapsia kotona - silloinhan päikyssäkin on väljempää. Mä myös opiskelen, ja meillä ovat olleet vilpittömästi onnellisia lasten puolesta aina kun olen saanut järjestettyä arkivapaita :)

Varmaan lähinnä se nyppii siellä, että ilmoitat niin viime tipassa. Monessa paikassa on periaatteellisena käytäntönä, että esim. kalenterikuukauden poissaolot pitää ilmoittaa etukäteen. Ymmärrän tosin jos kerran teillä vapaapäivät on auki aika loppuun asti, mutta voisi olla hyvä keskustella pk:n kanssa tilanteesta etteivät luule niin kuin nyt luulevat. Vuorot kuitenkin on suunniteltu niin, että teidän lapset olisi paikalla.

Saa pitää vapaapäiviä. Luulen, että ovat vaan turhautuneet tuohon, että ilmoitat edellisenä päivänä. Olisi varmaan parempi, että ilmoittaisit noin pitkät lomat etukäteen aikaisemmin. Ehkä voisivat järjestellä esim. Hoitajien lomia tai muita siihen. Hoitopaikkaongelma ja niiden vähyys einole sinun ongelmasi ja oli täysin asiaton kommentti!

Saa pitää vapaapäiviä. Luulen, että ovat vaan turhautuneet tuohon, että ilmoitat edellisenä päivänä. Olisi varmaan parempi, että ilmoittaisit noin pitkät lomat etukäteen aikaisemmin. Ehkä voisivat järjestellä esim. Hoitajien lomia tai muita siihen. Hoitopaikkaongelma ja niiden vähyys einole sinun ongelmasi ja oli täysin asiaton kommentti!

Niinkuin sanoin, vapaapäivät eivät ole 100% varmoja kovin paljon aiemmin, koska miehellä sellainen työ, ettei tiedä vuoroistaan/työajoistaan hirveästi etukäteen. Ja itsekin kun kuitenkin olen koulussakin, vaikkain lyhyitä päiviä, en voi automaattisesti ilmoittaa esim maanantaina että ovat pois koko viikon... Oletan kuitenkin, että edellispäivänä ilmoittaminenkin on jo hyvä, ehtii ilmoittaan esimj keittiölle jne. Voishan sitä tietty pitää lapset tarhassakin, ja itse vaan oleilla kotona... Mutta jotenkin kummalta tuo tuntuu, maksan hoitopaikasta täydestä kuukaudesta ja sitten kuitenkin urputetaan jos vapaaehtoisesti pidän lapset pois tarhasta kun on mahdollisuus.

No mieti nyt vähän. Joku kaverisi ilmoittaa tulevansa luoksesi kylään, mutta edellisenä päivänä sanoo, ettei tuleklaan, vaan tulee sitten seuraavana päivänä, ja tämä sama tilanne toistuu joka ikinen päivä yli kahden viikon ajan. Alkaisi varmaan vähän vituttaa itseäsikin.

Aika epäammattimaista touhua!

Jos mulla olisi ollut oikea fiilis niin olisin varmaan kyselellyt että missä voin käydä kirjoittamassa palautteen päiväkodin toiminnasta:D

Meillä ei oo lapset vielä päiväkodissa mut mun tulee varmaan oleen vaikee toimia päiväkodin "sääntöjen" mukaan siis et mun pitää ilmottaa et lapset on kotona, tulee olo et ihan kun pitäis pyytää lupa siihen et saanhan nyt hoitaa lapsia kotona vaikka hoitopäivä olis ollu. En kyllä rupeis tollasta kuuntelemaan, ne on mun lapsia ja jos mulla on vapaata ni lapsetkin on tietenkin kotona vaikka saisin sen vapaan tietää vasta sinä aamuna.nih

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Meillä pitäs mielellään ilmoittaa viim. edellisenä keskiviikkona seuraavan viikon poissaolot juurikin sen takia että keittiö saa tiedon ajoissa. Toki yllättävät poissaolot, sairastumiset jne., on asia erikseen.

Kyllä meillä pomo pyytyää kysymään vanhemmilta tarvitseeko hoitopaikkaa, jos on pari viikkoa poissa. Kannattaa varmaan ap selittää tilanne päiväkotiin, niin homma on sillä selvä.

Meillä oltais tyytyväisiä jos edellisenä aamuna ilmotettaisiin, niin monet eivät ilmoita mitään milloinkaan.
Ap pidä vaan lapsia lomalla kun on mahdollisuus ja kerro päikkyyn tilanteesi,siis miksi et pysty ilmoittamaan kuinka kauan loma kestää jne.,luulis ymmärtävän.

Ohhhoh,on asiatonta. meillä vuoropäivähoidossa lapset ja vuorot pitää ilmoittaa edellisen viikon maanantaina ja vielä mielummin sitä edeltävänä perjantaina. Mutta koskaan ei ole napinaa tullut jos lapset ovat yllättäen pois päivän tai vaikka useamman. Aina se keventää pk:n päivää kun joku on pois.
Ja ihan hölmöä verrata kaverin kyläilyyn, ihan eroa asia.
Palautetta voi ja saa antaa pk:n johtajalle.

Ohhhoh,on asiatonta. meillä vuoropäivähoidossa lapset ja vuorot pitää ilmoittaa edellisen viikon maanantaina ja vielä mielummin sitä edeltävänä perjantaina. Mutta koskaan ei ole napinaa tullut jos lapset ovat yllättäen pois päivän tai vaikka useamman. Aina se keventää pk:n päivää kun joku on pois.
Ja ihan hölmöä verrata kaverin kyläilyyn, ihan eri asia.
Palautetta voi ja saa antaa pk:n johtajalle.

[QUOTE="pk:n täti";27581849]Kyllä meillä pomo pyytyää kysymään vanhemmilta tarvitseeko hoitopaikkaa, jos on pari viikkoa poissa. Kannattaa varmaan ap selittää tilanne päiväkotiin, niin homma on sillä selvä.[/QUOTE]

Toki asia selvitetty päiväkotiin, tietävät varsin hyvin tilanteemme, ja myös sen että viimeistään ensi viikon jälkeen lasten on tarkoitus taas olla normaalisti pk:ssa lähes joka päivä suht pitkä hoitopäivä.

Yhteistyössä