-.-
Tätä voisin peesailla Mielestäni loistava ajatus! Nerokasta.Ainakin se kotihoidontuki voisi olla vastikkeellista. Latinalaisen Amerikan maissa perhe saa tukea (tämä siis kehitysyhteistyöprojekteissa, ei valtion maksamaa), kun ns. neuvolakäynnillä lapsi kasvanut tarpeeksi eli saanut riittävästi oikeanlaista ravintoa. Jos tuki maksetaan ilman vastiketta, perhe käyttää rahat miten tykkää eikä siihen tärkeimpään eli lapsen ruokaan.
Kotihoidontuen vastikkeellisuuteen tahtoisin itse sisällyttää lapsen riittävän varhaiskasvatuksellisen osuuden - jota ilman lapsi jää kotona ollessaan vrs. päivähoito. Onhan noita äitejä nähty, jotka parkkeeraavat lapsensa teeveen ääreen päiväksi ja itse sen aikaa käyttävät ajan esim. netissä. Lapsi ei todellakaan tarvitse virikkeitä koko aikaa, mutta kun tuntuu, että moni palstankin kotiäideistä menee kaikessa siitä mistä aita matalin niin miksi siellä kotona sitten ollaan?!
"Olen kotona, rahaa on vähän, byäääh maksakaa minulle enemmän teen arvokasta työtä." No mitä jos säästäisit tekemällä ruoat alusta loppuun itse ja leipomalla? "En osaa leipoa/en jaksa" Ööööh? Opetella ei voi, lapsiakaan ei voi ottaa puuhaan mukaan? "No mut lapset sotkee kaikki paikat." Niin mitä sie olit siellä kotona tekemässä? Leivotte ja siivoatte sitten yhdessä, sitähän se varhaiskasvatus on ja siitä se yhteiskunta maksaa sinulle, eikö se ollut se tärkein työ? toisaalta, työäiti hoitaa sen myös, eikä saa siitä korvausta?