Minä ainakin aion opettaa tytölleni, että on parempi olla vaikka vähän ylipainoinen kuin vaikka olla väkisin BMI 20.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "näin on"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"näin on"

Vieras
Faktahan on, että suomalaisistakin naisista suurin osa ei kuulu tuohon tosi hoikkaan osaan (bmi tyyliin 19-21). Ja tuskin maailmallakaan, siis aikuisista naisista! Se on nykyään tosi vaikeaa ja monella johtaa liiallisen laihuuden tavoittelu syömishäiriöön, joka nyt on aika paljon pahempi juttu kuin elää onnellisena pyöreänä.

MInua ihmetyttää se, että pyöreyttä ja tietynlaista naisellista pehmeyttä ei lainkaan hyväksytä! Vain urheilullinen ja hoikka olisi se, mitä pitäisi pitää ihanteena. Mitä tämä tekee nuorille? Kovia paineita ja ahdistusta. Nykyään moni nuori on hieman pyöreämpi ja kokee siksi kovia paineita olla median ihannetyttö:/ Voitte vaan kuvitella, mihin tällainen tulee johtamaan.

[QUOTE="vieras";27575029]Eli ap:n kotona tervetuloa elintasosairaudet! Sääliksi käy lapsia jos äiti jo päättää ettei edes yritä opettaa terveitä ja NORMAALEJA elämäntapoja.[/QUOTE]

Tottakai pyrin opettamaan ennen kaikkea terveellistä elämää, mutta myös sen, että ei ole synti olla esim. vähän pyöreä ja kaikkea syömistä ei tarvitse vahtia kuin haukka. Ja en kannusta sellaiseen, että jos bmi on 24, niin pitäisi heti alkaa laihduttaa, vaan se on erittäin ok olla myös normipainon ylärajalla.

[QUOTE="aloittaja";27575049]Tottakai pyrin opettamaan ennen kaikkea terveellistä elämää, mutta myös sen, että ei ole synti olla esim. vähän pyöreä ja kaikkea syömistä ei tarvitse vahtia kuin haukka. Ja en kannusta sellaiseen, että jos bmi on 24, niin pitäisi heti alkaa laihduttaa, vaan se on erittäin ok olla myös normipainon ylärajalla.[/QUOTE]

Eihän se 24 bmi ole ylipainoa. Miksi pitäisi olla 19-21 bmi? Että bmi ei ole 19-21 ei tarkoita sitä että ei olis hoikka. Jos on vaikka lihaksikas hoikka kuin "löllö" hoikka niin bmi todennäköisesti on enemmän kuin bmi 21.

Mä en ainakaan mistään bmi:stä lapselle puhu. Kunhan syö terveellisesti, hyvällä omalla tunnolla herkuttelee joskus ja liikkuu iloisin mielin niin hyvä.

Läski mamma siellä selittelee, miksi myös repe-liisalla alkaa olee kessi. Ei, ei hän ole lihava, ollaan vaan perheenä päätetty, että parenpi olla pikkusen pulska, jotta ei pamahtais toi anoreksia päälle....

Höpö höpö. Lapsille opetetaan että ruokaa pitää syödä mutta rajakin on olemassa. Että runttilautaa myöten ei tarvitse aina ahmia. Ja ihminen on ihan kykeneväinen vähän katsomaan kuinka paljon sitä kitaansa ahtaa.

Mä en opeta tyttärelleni bmi:stä mitään.
Ajattelin, että terveiden elämäntapojen esimerkki ja ruokapuolen kohtuullisuus kotona+kannustus liikuntaan riittää.

Peesi tälle:) Mun mielestä tää paino hömpötys on mennyt jo liian pitkälle, tyttäreni luokalla on poika joka kulkee muiden perässä ruokalassa ja arvostelee koko ajan mm. älä ota sitä rasvaa noin paljon siitä lihoo, älä syö sitä, älä syö tätä, en mä ainakaan ota tätä siittä lihoo:O Siis nyt puhutaan 8.v pikku-pojasta?? Haukkuu normaali painoisia lapsia lihaviksi jne...onneksi opettaja on myös huomannut tämän ja ottanut yhteyttä pojan kotiin, mistäs muualta noi mallit tulee kun kodista. Jotenkin sääliksi käy poikaa.

Yhteistyössä