Ihastukseni onkin ABSOLUTISTI!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mieheni vai ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mieheni vai ei

Vieras
Olen kiinnostunut 43- vuotiaasta aivan ihanasta miehestä joka vaikuttaa kaikin puolin täydelliseltä - on komea, hyväkäytöksinen, sporttinen ...

Nyt minulle selvisi että hän on vannoutunut raittiusmies - täys absolutisti, joka ei ole koskaan ottanut alkoa, eikä aio jatkossakaan ottaa.
Hän myös moralisoi muiden päihteidenkäyttöä ja sanoi että hänen kodissaan kukaan ei ole koskaan juopuneena ja jos on niin sellainen lähtee niin että hippulat vinkuu.

Onko yhteiselo tuhoon tuomittua fanaattisen absolutistin kanssa?

Mitä vikaa? Se ei ole paha asia ollenkaan. Toisaalta oon ite ollu samanlainen, mutta oon tässä suhteessa vähän höllännyt, että saatoin ottaa kesämmällä hörpyn Datan saunaoluesta tms. Minusta abso on paljo parempi ku juoppo, jos ääripäät vaihtoehtoina.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Absolutisti on hyvä juttu, mutta fanaattinen ei. Mites js meette jonkun kaverin luo jossa muut juo? Tuleeko mies mukaan ja valittaako muiden juomisesta? Haluatko joskus itse ottaa yhden saunan jälkeen, onko täysin poissuljettua? Riippuu siis täysin mistä itse pidät ja miten fanaattinen mies on?

.

Mua ei haittaisi, alkoholi ei ole elämässäni niin iso asia. Fanaattisuus saattaisi olla, eli jos siitä aiheutuisi isoja ongelmia niin en tiedä.

Lähinnä ajattelen että itselleen voi tehdä vaikka millaisia rajoitteita, mutta kun alkaa tehdä niitä toisille mennään metsään ja lujaa.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27556418:
Mulle yhteiselo minkä tahansa fanaatikon kanssa olisi tuhoon tuomittu. Absolutisti voi olla, kunhan pitää sen omana asianaan. En mäkään tuputa päivällisellä viiniä sellaiselle, joka ei alkoholia halua käyttää. Molemminpuolinen kunnioitus täytyy olla.

Peesi.

Sehän onki muuten oikeen riemastuttavaa jos vaikka kaveriporukan illallisilla yksi rupiaa moralisoimaan alkoholinkäytöstä kun toiset ottavat viinilasin ruuan kans. Siis kuvitelkaa kaveriporukka joka on lähtenyt yhdes syömään ravintolaan vähä paremmin ja sitte yks rupiaa nipottamaan... Kyllä siinä laskis tunnelma aika nopiaa.

Mä ainaki oon ihminen joka tykkää istua iltaa kaverien kans ja siinä voi tulla otettua juoma jos toinen eikä siihen kyllä kaivata ihmistä joka nipottaa toisten juomisista. Mukana saa kyllä olla absolutisti, mutta ei siinä tarvitte ruveta kertomaan mielipiteitään alkoholista.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27556418:
Mulle yhteiselo minkä tahansa fanaatikon kanssa olisi tuhoon tuomittu. Absolutisti voi olla, kunhan pitää sen omana asianaan. En mäkään tuputa päivällisellä viiniä sellaiselle, joka ei alkoholia halua käyttää. Molemminpuolinen kunnioitus täytyy olla.

Mä olen kans sitä mieltä, että minkä tahansa lajin fundamentalistin kanssa pärjää vain samankaltainen yksilö.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;27556427:
Mitä vikaa absoissa on? Tosin fanaattisuus asiassa kuin asiassa ei ehkä ole kovin mukavaa,,

Kovin moni tuskin ajattelee, että absoluteis on mitää vikaa, mutta fanaattisissa ihmisissä on. Fanaattisuudesta mun mielestä kertoo se, että ap:n ihastus moralisoi muiden alkoholinkäyttöä. Mä en jaksaasi tuollaasta tyyppiä edes kaverina, saati sitte puolisona.

On sitte minkä tahansa asian suhteen fanaattinen niin mä kyllä karsastan sellaasta tyyppiä.

ehkä miettisin mitä on taustalla... onko vaikkapa kärsinyt lapsuudessa juopoista vanhemmista jne joka on saanut hänet päättämään että hän ei toimi samoin.

Mä koin nuorempana, että oli paljon helpompi sanoa ettei käytä alkoholia ollenkaan, kuin että olisi käyttänyt edes jonkin verran. Tarkoitan sitä, että kun sanoi, ettei käytä, kukaan ei tuputtanut, että ota nyt tästä toinen...otetaanko kolmannetkin, vaan käyttämättömyys hyväksyttiin paremmin kuin se että pitäytyisi vaikkapa yhteen olueen. Tosiasiassa siis, en ollut mikään absolutisti, vaan mua ei kiinnostanut pätkääkään alkon käyttö tai humaltuminen.

Ei minunkaan mies juo, jos niin, äärimmäisen harvoin ja AINA maltilla. Hyvin ollaan pärjätty:D
Itse olin juomatta 6 vuotta kun lapset olivat pieniä.

Ei sitä varmaan tarvitsekaan olla perseet olalla? Maltillisesti nautiskellen kun ottaa niin tuskin miehellä mitään sanottavaa? Jos mies ei tätä hyväksy niin sitten voi olla ongelma?

Aikuinen ihminen kuitenkin itse osaa päättää mitä tekee, jos toimii fuksusti ja mies valittaa niin kyse on ehkä kontrollifriikistä?

Viimeksi muokattu:
Harvemmin abso ees oikeesti tuomitsee/moralisoi. Abson pitäs vaan olla aina hiljaa ja kestää kännikaloja ja niiden h-tin typeriä juttuja koskaan edes mainitsematta omasta juomattomuudesta, yleensä vaatimus on leikkiä juovansa alkoa että saa edes olla samassa seurueessa. Oisko se pisto omatunnos kun absous mainitaan että kapinoidaan mustamaalaamalla raittiit ihmiset? Viina on yks saakutin pyhä lehmä täs maas!

• Tykkää
Reactions: Data ja Rockwood
No jos mies rupeaa joka kerta nillittää kun avaan viinipullon, niin ei tule hyvä meidän suhteesta.

Olen ollut absolutistina myös kun lapset olivat pieniä; silloin vain tuntui että on oltava koko ajan selvin päin. Mutta nyt ovat isoja, ja tykkään viinistä niin paljon, että jos pitäis valita alkava ihastus ja loppuikä ilman viiniä, tai loppuelämän viinit ilman sitä tuoretta ihastusta, niin selvä olis se valinta. Viinit voittais mennen tullen.

Olen kiinnostunut 43- vuotiaasta aivan ihanasta miehestä joka vaikuttaa kaikin puolin täydelliseltä - on komea, hyväkäytöksinen, sporttinen ...

Nyt minulle selvisi että hän on vannoutunut raittiusmies - täys absolutisti, joka ei ole koskaan ottanut alkoa, eikä aio jatkossakaan ottaa.
Hän myös moralisoi muiden päihteidenkäyttöä ja sanoi että hänen kodissaan kukaan ei ole koskaan juopuneena ja jos on niin sellainen lähtee niin että hippulat vinkuu.

Onko yhteiselo tuhoon tuomittua fanaattisen absolutistin kanssa?

Laita sen teehen sieniä!!! Niin itsekin teen. Ja teen teen. Siinäpä kelailee.

[QUOTE="hmh";27556596]No jos mies rupeaa joka kerta nillittää kun avaan viinipullon, niin ei tule hyvä meidän suhteesta.

Olen ollut absolutistina myös kun lapset olivat pieniä; silloin vain tuntui että on oltava koko ajan selvin päin. Mutta nyt ovat isoja, ja tykkään viinistä niin paljon, että jos pitäis valita alkava ihastus ja loppuikä ilman viiniä, tai loppuelämän viinit ilman sitä tuoretta ihastusta, niin selvä olis se valinta. Viinit voittais mennen tullen.[/QUOTE]

Viiniä voi nauttia juomatta itseään humalaan. Tuo mies ei vain siedä juopuneita talossaan, eli voit juoda siten kuin lapset olisivat paikalla koko ajan. Saatan joinain päivinä ottaa useamman kuin yhden lasillisen viiniä. Astrolabe vielä tuo minulle viiniä vaikka suhtautuu alkoholiin hieman negatiivisesti.

Eilen otin vielä juhliin viinipullon mukaan ja kun palasin niin ei tarvinnut mennä sohvalle nukkumaan :p En tosin juonut koko viinipulloa tyhjäksi, sen verran kuitenkin että en olisi mennyt auton rattiin.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
mitä jos se onkin alkoholisti (kuivilla oleva)? itse tapasin eksäni kuusi vuotta sitten, sanoin olevansa täysi absolutisti (ei siis tykännyt yhdessäolon aikana että minäkään otin). sitten paljastuikin pikkuhiljaa monen vuoden päästä tuo absolutismin syy: mies alkoholisti ja tosi rapasellainen :(

Lips-That-Touch-Liquor-Shall-Not-Touch-Ours.jpg

Yhteistyössä