Joulukalenteri ja hirveä riita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Enpäs muistanut että meillä taitaa sama show olla edessä :D Miten teillä nyt jo on joulukalenteri esillä? Kannattaa olla jokaiselle oma ja pienin avatkoon sitten luukkunsa omaan tahtiin, eihän ne tajua malttaa odotella ;)

• Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
[QUOTE="vieras";27552594]Hienoa! Hyvästi hampaat.[/QUOTE]

Hampaiden ja riitojen takia tähän ryhdyinkin. Nyt nuorin saa kaakaota pari viikkoa jos sitäkään ja isompien hampaiden kannalta on sama juovatko iltapalalla kaakaota vai eivät.

älä jätä tätä "vieras" äitiä. Kyllähän nyt lapset muutenkin saa oppimaan ....

.... mistä näitä äitejä sikiää jotka eivät osaa isoja / pienempiä lapsiaan tavoille opettaa ?

Muistan, kun lapset olivat pienempiä ja saivat ensimmäiset joulukalenterinsa. Ensimmäisinä parina vuotena jokainen heistä avasi kalenteria vaivihkaa ja lopulta kuitenkin kaikki luukut jo joulukuun alussa. Silloin ratkaisuni oli ostaa uusi kalenteri, jota säilytin aina sen availevan lapsen ulottumattomissa. Näin jälkeenpäin muisto tuntuu hauskalta, mutta silloin ei naurattanut, kun vähistä varoistani niitä uusia kalentereita jouduin ostelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi;27552601:
älä jätä tätä "vieras" äitiä. Kyllähän nyt lapset muutenkin saa oppimaan ....

.... mistä näitä äitejä sikiää jotka eivät osaa isoja / pienempiä lapsiaan tavoille opettaa ?

Palstailu vie niin paljon aikaa, että en ehdi vahtia keittiötä koko ajan.

Minulla 3 lasta ja joka vuosi on riittänyt jokaiselle lapselle 1 joulukalenteri / lapsi , ja luukkuja eivät ole etukäteen avanneet.

Olenkin loistava kasvattaja - saanut paljon kiitosta ympäriltäni , kuinka hyvin kasvatetut lapset meillä on.

Lasteni ollessa pieniä askartelin heille kummallekin aina itse joulukalenterit, josita löytyi kuvia joulun odotukseen liittyen. Sekä lapset että kaikki lähipiiriini kuuluvat olivat mitä ihastuneimpia luomuksiini. Lapseni ovat aina olleet erinomaisesti käyttäytyviä, mutta se johtunee siitä että olen ollut heille mitä upein äiti.

Minä olen väsännyt semmoisen kalenterin, jossa on tasku jokaiselle päivälle. Edellisenä iltana laitan sinne taskuun yllätyksen. Turha on siis muksujen kaivella kalenteria, siellä ei ole mitään :D

Ei käynnyt mielessä laitaa kalentereita piiloon? Ihan sinä äiti omalla typeryydelläsi ongelman aiheutit. Onhan itsestään selvää että pieni ei malta olla avaamatta, ei luulis monen lapsen äidille olevan ongelma... Mutta joo. meitä riittään

Saahan ne luukut aina kiinni, jos ei ole irti revitty ja isommat hoksaavat että poeni on vielä pieni ja ovat itsekin olleet pieniä. Se on sitä elämää se!

Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi;27552694:
Minulla 3 lasta ja joka vuosi on riittänyt jokaiselle lapselle 1 joulukalenteri / lapsi , ja luukkuja eivät ole etukäteen avanneet.

Olenkin loistava kasvattaja - saanut paljon kiitosta ympäriltäni , kuinka hyvin kasvatetut lapset meillä on.

En sano itseäni sentään loistavaksi kasvattajaksi, mutta muuten meillä on mennyt ihan samoin kuin teillä: jokainen kolmesta lapsesta on saanut kalenterinsa, vain 1 kpl per lärvi. Ovat tienneet, että avataan vain 1 luukku per päivä. Joku heistä on kurkkinut kuvaa/syönyt suklaan ennen aikojaan mutta on tehnyt sen salaa ja pysynyt visusti vaiti omasta tekosestaan. Eipä heille ole tullut mieleenkään vaatia uutta kalenteria.

Jos se on kuvakalenteri, niin mitäpä tuo haittaa. Jos yllätykset taas on viety, niin nuorimmalle moitteita ja ne ovat sitten hänen luukkujaan, jotka ovat tyhjentyneet.

Aika normaalilta uteliaan lapsen käytökseltä tuo kuulostaa. Eikö teistä kukaan ole koskaan pienenä käynyt etukäteen kurkkimassa, mitä sieltä luukuista tulee :saint: Puhumattakaan joululahjapakettien sisällöstä, jos jemma sattui löytymään :xmas:

Ihan omaa tyhmyyttä laittaa kalenteri esille marraskuussa ja kiukutella kun lapset avaavat luukkuja.
Toinen omituisuus on se että kolmelle lapselle on yksi kalenteri..

Aikuinen ei pysty olemaan syömättä karkkeja jos niitä on kotiin ostettu ( ja se onkin niin hassua kun "tulee syötyä kaikki") mutta annas olla jos lapsi avaa kalenterin luukut etukäteen, niin hän onkin huonosti kasvatettu eikä osaa ottaa toisia huomioon :laugh:

• Tykkää
Reactions: Saksamamma
Lapset ovat todellakin erilaisia. Näköjään. Vai onko se sitten aikuisesta kiinni, miten nuo tilanteet hoitaa. Mekin saatiin ilmaiskalenteri. Nuorempi meni riipimään siitä kymmenkunta luukkua auki. Annoin kalenterin kokonaan pienimmälle ja ostin vanhemmalle oman kalenterin, minkä olisin muuten ostanut vasta kuun vaihteessa. Sanoin, että nyt saatte itse päättää avaatteko luukut nyt vai odotatteko joulukuuta, mutta uutta kalenteria en enää osta. Nuorempi aukoi omansa heti, vanhempi piilotti omansa huoneeseensa. Varmaan availee luukkuja vähitellen jo ennen joulukuuta, mutta ei nappaa minua. Ei riitaa. Eikä tule joulukuussakaan. Lapset kyllä tietävät, että se mikä on sovittu, pitää.

Meillä kun lapsi oli pienempi, ostin täytettävän kalenterin, jonka sitten heti joulukuun alkuun täytinkin. 2 ensimmäistä vuotta tyttö kävi tyhjentämässä sen viimeistään joulukuun 6. päivä. Sitten oltiin jouluun asti ilman kalenteria, joka kyllä ei lasta haitannut.

Kolmantena vuonna tein ylläreistä pieniä paketteja, joita sitten yksi päivässä taskuihin. Toimi hyvin.

Viime vuonna meillä oli ostokalenteri (Ravensburger leikki- ja pelikalenteri), kun sellaisen yllärit tulevat todellakin halvemmaksi, kuin itsetehdyn. Hyvin toimi, että avasi vain yhden luukun päivässä. Tänä vuonna olen ostanut Filly-kalenterin ja jos avaa kaikki luukut kerralla, niin uutta ei tule. Tosin eipä taida avata, kun jo nyt ymmärtää, mikä kalenterin idea on.

Sanomalehden ilmaiskalenteri, katson mahd arpajaisvoitot aattona.

Eiköhän jokainen saa oman suklaakalenterin kuten aina ennenkin, antaa pienimmän nyt harjoitella itsehillintää.

Yhteistyössä