Onko sulaa hulluutta jättää tiskipöydän yläpuolelta kaapit pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "milli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"milli"

Vieras
Keittiöremonttia siis pukkaa ja olen tuskastunut hankalan mallisen ja jotenkin ahtaan ja suljetun keittiöni kanssa. Mietin sellaista "Ikea-tyyppistä" vaihtoehtoa, eli tiskipöydän ylle ei kaappeja. Pesukonehan kuivaa astiat, joten mihin sitä kuivauskaappia oikein tarvitsee? Jos joskus tiskaan isompia astioita käsin, niin ainahan ne tulee kuivattua pyyhkeeseen.

Joku kevyt hylly/ripustin systeemi seinälle tulisi. Altaan vieressä on tiskikone ja hella.
40cm + 60 cm alakaapit mahtuisi. Sitten loput kaapit olisi toisella seinällä. Eli kaappitilaa olisi kuitenkin reilusti.

Onko kellään tämän tyyppistä ratkaisua. Mikä tässä voisi olla se kompastuskivi?
Plussana näen siis sen, että tilasta tulisi avarampi ja hengittävämpi. Lisäksi kustannuksia jäisi pois kun ei tulisi turhaa(?) kaappia :D

Meillä oli edellisessä asunnossa juurikin tuollainen IKEA-keittiö ja kyllä minä sitä tiskikaappia kaipasin, lähinnä viinilasien ja muiden astianpesukoneeseen sopimattomien kuivaamiseen. Mutta totta on, että paljon avarampi fiilis siinä oli, kun ei ollut yläkaappeja.

Meillä ei ole ainuttaakaan yläkaappia ja hyvin on toiminut. Viinilasit voi kuivata pyyhkeellä pesemisen jälkeen :) paitsi että meillä ne pestään tiskikoneessa :)

[QUOTE="milli";27540521]

Onko kellään tämän tyyppistä ratkaisua. Mikä tässä voisi olla se kompastuskivi?
Plussana näen siis sen, että tilasta tulisi avarampi ja hengittävämpi. Lisäksi kustannuksia jäisi pois kun ei tulisi turhaa(?) kaappia :D[/QUOTE]

Meiltä puuttuu "tiskikaapit" kokonaan. Neljä vuotta asuttu, eikä ikävä ole iskenyt. Meillä on lähes kaikki astit laatikoissa.

Meilläkään ei ole yläkaappeja ollenkaan ja hyvin on pärjätty. :) Itse olen niin lyhyt, etten niillä yläkaapeilla mitään tekisi. Eikä meillä oikeastaan ole kuin yksi kuiva-aine kaappi ja sitten roskiskaappi, kaikki muut ovat laatikoita. Tämä ratkaisu ollut nyt siis 6 vuotta ja toiminut hyvin. :)

Vuoden ikäisten kanssa rikkimenevät astiat pitää olla yläkaapeissa. Niitä lapsilukkoklipsejä en itse ainakaan jaksaisi jatkuvasti käytössä olevien astioiden kanssa. Hyllyille toki mahtuu näitä useinkäytettyjä, mutta kaappi imee sisäänsä varmaan tuplamäärän.

Todennäköisesti ne yläkaapit saa hankittua vielä myöhemminkin, jos alkaa kaduttaa. Ei ne kaappimallistot yleensä ihan vuodessa kahdessa muutu.

Mä en asu Suomessa ja meillä ei ole kaappeja tiskipöydän yläpuolella. Siinä on ikkuna :). Kiva katsella ulos ja onhan se avarampi ja valoisa. Joskus kaipaa sitä kuivauskaappia, mutta aika vähän sille loppujen lopuksi käyttöä olisi.

• Tykkää
Reactions: Piparnakkeli
Vuoden ikäisten kanssa rikkimenevät astiat pitää olla yläkaapeissa. Niitä lapsilukkoklipsejä en itse ainakaan jaksaisi jatkuvasti käytössä olevien astioiden kanssa. Hyllyille toki mahtuu näitä useinkäytettyjä, mutta kaappi imee sisäänsä varmaan tuplamäärän.

Todennäköisesti ne yläkaapit saa hankittua vielä myöhemminkin, jos alkaa kaduttaa. Ei ne kaappimallistot yleensä ihan vuodessa kahdessa muutu.

Meillä on kaikki astiat vetolaatikoissa eikä ole yksikään 1-vuotias vielä niitä hajotellut.

Mä olen niin laiska että en jaksa kuivailla millään pyyhekeillä mitään vaan valuttelen mieluusti siellä tiskikaapissa tavarat.Että en todellakaan tuollaista keittiötä huolisi. Mutta kaikilla on makunsa

Nykyään on ihme trendi tullut tuosta että kaappeja vähennetään. Sitten ne kipot ja kupit ja purkit notkuu pöytätasoilla kun tilaa ei ole kaapeissa. Yksi ystäväni teki trendi-keittiön ja nyt osa astioista on heillä lastenhuoneen kaapissa. Ei kamalan järjelliseltä musta kuulosta...mutta kukin tavallaan.

Entä jos nyt remonttia suunnitellessa tyhjentäisit ne yläkaapit etkä käyttäisi niitä ollenkaan? Mikäli kaapit pysyvät tyhjillään, niin ainakin voit olla varma, ettet niitä myöhemminkään kaipaa.

Kivoja kokemuksia vissiin valtaosalla!
Meillä on tiskikaapissa nyt vaan sellaista muovisälää ja roinaa mille ei tosiaan käyttöä ole. Ainoa on hellan viereinen yläkaappi missä jauhot, mausteet yms. Mutta tuskin on ongelmaa näitä ottaa viereiseltä seinustalta. Etäisyydet ei kuitenkaan ole suuret :)
Suola, sokeri tms. yleismauste voi hyvin olla työtasolla kauniissa purnukoissa.
Mä ajattelisin niin, että mitä vähemmän kaappeja, sen vähemmän turhaa roinaa :)

Lapset meillä jo koululaisia, eikä lisää ole tulossa, joten tuota taapero-ongelmaakaan ei olisi.

Me poistettiin meidän mökillä kaikki yläkaapit ja tilalle laitettiin kaksi kolme metristä hyllyä. Ja olen tykäänyt hirveästi. Tosin mökillä ei ole tiskikonetta siellä, joten pidän tiskipöydällä Biltemasta ostettua kuivaustelinettä. Ja ollaan vietetty kuusi viikkoa putkeen kesällä mökillä, joten pidempikin käyttö on osoittanut hyllyt toimiviksi.

Yhteistyössä