Voisitteko auttaa? Tarvitsen tsemppausta laihdutukseen! Miten itse laihdutit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elämäntapamuutoksia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elämäntapamuutoksia

Vieras
Ajatuksissa on nyt tämä urakka ollut jo muutaman viikon ja nyt haluaisin alkaa toteuttamaan urakkaa -10kg.
Miten mun kannattaa aloittaa ja onko jotain hyviä keinoja mitenkä saa pudotettua noin. kilon viikossa?

Luulempa että jollakulla on kokemusta tästä. Miten ja missä ajassa laihduit ja kuinka paljon?

Kiitos jos vaivaudut edes muutaman sanan antamaan!

[QUOTE="Pläski";27535469]Cambridge. Auttaa minua ja matka jatkuu yhä. Katso googlesta.[/QUOTE]

Kuin myös mulla..neljäs viikko meineillään ja kohta -10 kg..matkaa on mutta alaspäin mennään :)

kolmessa kuukaudessa miinus 10 kg.

yksinkertaisesti söin vähemmän, puolittelin syömisiäni, esim herkuksi per päivä jotain, esim puolikas puffet jäätelö, puolikkaan annoin kaverille :) Suosittelen tätä jakotekniikkaa myös jukurttipurkkeihin. Tulee vähemmän sitä huonoa, eli turhia kaloreita, mutta makunautinto on!!!!

Aloitin heinäkuussa, ja vähitellen aloitin pyöräilyharrastuksen, jopolla 2/3 kertaa päivässä 7km, eli 30min pyörälenkki sopivaan tahtiin. Yleensä se meni niin että syötyäni, menin ajamaan ja ajattelin että kulutan osan noista kaloreista!!!

Toimi ja farkkukoko pieneni kaksi tuumaa vyötäröltä.

Toinen vinkki, kaloripitoisia juomia vain 2dl aterialla, loput vettä. Ei siis lasitolkulla appelsiinimehua aamiaisella!!!

Liikut niin maan perkeleesti , kulutat enemmän etkä ehdi syömään kun pistät tossua toisen eteen.
T: mässäilin 16km juoksun jälkeen

Tuo ei ole kannattavaa! pitää kuluttaa ne kalorit, eli eka syödä, sitten kuluttaa.

mulla olin kans toimiva tuo ateriarytmi, eli 3h välein aina jotain suuhun.

Laihdutin 10kg (56 -> 46kg) vuodessa. Laihdutin normaalipainon sisällä. Pari kertaa viikossa vesijuoksu (samalla 6km kävelyä uimahallille), tankotanssia pari kertaa viikossa, lihaskuntoharjoitusta 2-3krt viikossa. Ruokavalio terveellinen ja yksi mässypäivä viikossa.

Itse aloitin urakan miettimällä mistä se syöminen koostuu. Ruoka on aina ollut suht terveellistä, salaatteja teen ja syön mielelläni. Olen ihan reipas, ulkoilen ja tykkään puuhata kaikkea pihalla ja liikun muutenkin. Silti sitä painoa vain kertyi. Yksi iso tekijä oli ainakin itselläni se, että söin päivällä ihan ok sitten iltaa kohden tuli mässäiltyä. Pimeäänvuodenaikaan herkkuja ja sokeria tekee enemmän mieli. Olen alkanut ottaa monivitamiineja ihan purkista siis talvella, ja se on hiillinnyt makeanhimoa. Pidän ksylitolpastilleja ja hedelmiä kun makeaa tekee mielei ne helpottavat. Syön joakisella aterialla itseni vailla mitään tunnontuskia täyteen, en ähkyyn. niin kuitenkin että nälkälähtee, sen ruuasta pihatilun opin erään painoryhmän mukana laihduttessa. Huomasin että se sallittu 2dl kaurapuuroa ei aamulla riitä ja kaikki se laskeminen oli orjuuttavaa, kyllähän niitä tuloksia tuli. Tosin sitten kun kuuri ns. loppui kaikki oli korkojen kanssa takaisin, ja koko syöminen sekaisin. Itsellä myös se napsiminen oli paha tapa, kun ei syönyt itseään kylläiseksi tuli tehtyä voileipää samalla leipää tehdessä napsi juustonsiivuja ja kinkkua sellaisenaan suuhun. Ruokaa laittaessa napsi siinä samalla, ja nälkäisenä myös ne välipalat ovat liian tuhteja. Ja jaksan paljon enemmän nyt, nyt painoakin on tippunut 5kg kesästä aivan kuin "varkain". Tottakai herkuttelen välillä, mutta määrät ovat myös pienentyneet. Se kun herkutteluun meni puoli levyäsuklaata korvaantuu muutamalla palalla.

Yhteistyössä