" Äidit pillastuivat: Kaksivuotiaille kukkanännit imevää nukkea varten"

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
No minä en näe tuota asiaa mitenkään pahana juttuna. Ehkä nykyisten imetystilastojen puitteissa olisikin hyvä alkaa totuttamaan tytöt jo pieninä siihen, että vauvoja imetetään?! Yleensä on tarjolla vain pullovauvanukkeja. :D
Palot pois nenästä, tämä on vain minun mielipiteeni! :)
 
"vieras"
No en mä näe tuossa mitään pahaa.... mä muksuna nostin tomerana vaan paidan ylös ja "imetin" nukkeani, joten kyllä se jo -80 luvullakin hallittiin... siis, kyllä moni lapsi tietää että vauvoja imetetään tissistä ja se on normaalia vauvan ruokkimista, joten mitä tarkoitetaan ajatuksella "antaa lapsien olla lapsia?"
 
IhanaValo
Harvemmin meijän tytöt ees nukeilla leikkii, silloin harvoin kun leikkiivät, tuota imetysosiota harjottelevat ilman mitään liivejäkin. Ei siihen mitään lutkuttavaa nukkea tarvita.
 
Kuulostaa omituiselta ja typerältäkin.

Ja juu, silloin kun meidän nykyinen kuopus oli pikkuvauva 4v isosiskollaan oli vauvanukkekausi meneillään. Kyllä tuo välillä keksi "imettää" nukkeaan ilman mitään apuvälineitäkin. Ja raskaana ollessani hän leikki vauvamahaa laittamalla pallon paidansisään, siihenkään ei tarvittu erikseen kehiteltyä raskausmaha-liiviä.
 
..
Mun mielestä toi on vähän mauton ja ällöttävä. Tulee mieleen jotkut strippareiden tähtinännit.:D

Kyllä lapset tietää, että vauvoja yleensä ruokitaan imettämällä. Ei kai siihen mitään tekotissejä tarvi, voihan sitä "imettää" leikisti muutenkin.
 
Blue
Mä oon kyllä yli 30 vuotta sitten "imettänyt" omia nukkejani ilman tommosia kukkiakin. Uskoisin että halutessaan omat tyttärenikin olisivat osanneet (ovat jo miltei ohi nukelllaleikkimisiän) moisen tehdä. Poika ainakin osasi tyttöjen leikeissä isää leikkiessään aina nuken itkiessä viedä sen "äidille" ja sanoa "tää huutaa taas, tee sille jotain". :D :D
 
Hmm. Meidän vajaa 2 v kyllä imettää ilman erikoisliivejäkin vauvanukkeaan. Kaivelee bodyn alta tissiä esiin.. En näkis tuota lelua mitenkään pahana mutta en tarpeellisenakaan. Liikaa on krääsää, osaa ne lapset käyttää mielikuvitustakin eikä kaikkeen tartte olla valmiita leluja!

Eli ap:n kysymykseen: en ostaisi kun meillä on jo vauvanukke, mutta jos lapsi saa sen lahjaksi, en parkaise kauhusta.
 
"vieras"
Hmm. Meidän vajaa 2 v kyllä imettää ilman erikoisliivejäkin vauvanukkeaan. Kaivelee bodyn alta tissiä esiin.. En näkis tuota lelua mitenkään pahana mutta en tarpeellisenakaan. Liikaa on krääsää, osaa ne lapset käyttää mielikuvitustakin eikä kaikkeen tartte olla valmiita leluja!

Eli ap:n kysymykseen: en ostaisi kun meillä on jo vauvanukke, mutta jos lapsi saa sen lahjaksi, en parkaise kauhusta.
Samaa mieltä!

Meillä jopa pojat on parivuoiaina tunkeneet nukkea paidan alle kun olen sohvalla imettänyt pikkusisarusta.

Mun tytöllä on pieni mollamaija jolla on nepparit tisseinä ja pikkuinen vauva-molla jolla on suuna se vastakappale ja sen saa siis imemään: sillä tytöt on leikkineet paljon ja hellästi, eikä siinä tosiaan ole mitään pahaa/outoa/vääristynyttä!
 
  • Tykkää
Reactions: HoitoonVaan
"vieras"
Niin, tässä taitaa taas olla kyse siitä, että aikuiset ns. seksualisoi pienten lasten leikkejä ja tekemisiä. Se mikä aikuisen silmään näyttää rivolta, ei ole sitä lasten silmillä. Aivan kuten lasten pippelin ja pimpin jumppaamiset. Aikuiset kokevat ne seksuaalisina, mutta pienille lapsille ne ovat vain ruumiinosia joiden kanssa on kiva leikkiä.

Mutta silti en taida ostaa tuota tytölleni, vaikka hän ahkerasti onkin omia nukkejaan imettänyt. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa ja Data
Mun mielestä ei oo mitenkään paha juttu, et lapset leikkii kotia ja "äitiä ja isää" vauvanuken kera, ja vaikka ns. imettävätkin sitä leikisti ja semmosta.

Mut se on mun mielestä karmivaa, että joku yhtiö on nähnyt siinä markkinaravon, ja tuottanut asiaankuuluvilla varusteilla (kukkanännit wtf?!) olevan vauvanuken, mitä voi oikeasti imettää ja se jopa lutkuttaa. Mä ymmärtäisin tän jos näitä ois jossain neuvolassa harjotuskappaleina.. :LOL:
 
-
Mä oon kyllä yli 30 vuotta sitten "imettänyt" omia nukkejani ilman tommosia kukkiakin. Uskoisin että halutessaan omat tyttärenikin olisivat osanneet (ovat jo miltei ohi nukelllaleikkimisiän) moisen tehdä. Poika ainakin osasi tyttöjen leikeissä isää leikkiessään aina nuken itkiessä viedä sen "äidille" ja sanoa "tää huutaa taas, tee sille jotain". :D :D
:D hauska, ja niin totta
 
Mä oon kyllä yli 30 vuotta sitten "imettänyt" omia nukkejani ilman tommosia kukkiakin. Uskoisin että halutessaan omat tyttärenikin olisivat osanneet (ovat jo miltei ohi nukelllaleikkimisiän) moisen tehdä. Poika ainakin osasi tyttöjen leikeissä isää leikkiessään aina nuken itkiessä viedä sen "äidille" ja sanoa "tää huutaa taas, tee sille jotain". :D :D
:D
 

Yhteistyössä