Kuinka paljon puhut menkoistasi ystäville?

  • Viestiketjun aloittaja Aaargh
  • Ensimmäinen viesti
Aaargh
Mun kaveri puhuu hirveesti menkoistaan... Ensin siitä, kun ne ei oo vielä alkanu, sitten niistä oireista, että kohta ne alkaa jne. Ja lopulta kun ne alkaa niin saan päivittäisen kuvauksen vuodon määrästä ja laadusta ja kaikista oireista ja montako sidettä on housuissa jne... Huhhuh! Ja tämä tietysti toistuu joka kuukausi! :O
 
nooh
Jos niissä nyt on jotain supererikoista, niin saatetaan puhua. Ei ne kyllä yleensä enää kovin yllättävät tässä 35+ iässä ole eli harvoin. Katsotaan tilannetta sit taas reilun 10 vuoden päästä uudelleen.
 
Jos niissä nyt on jotain supererikoista, niin saatetaan puhua. Ei ne kyllä yleensä enää kovin yllättävät tässä 35+ iässä ole eli harvoin. Katsotaan tilannetta sit taas reilun 10 vuoden päästä uudelleen.
Minä olen 47 enkä keksi noissa mitään erityisen mielenkiintoista vieläkään.
28 päivän välein tulee, 5 vrk kestää ja sitten on ohi.
Vaikea niistä olisi paljon juttua repiä.

:)
 
  • Tykkää
Reactions: tillukas
"vieras"
En muista keskustelleeni koskaan kuin lähinnä siitä mitä suojaa (merkkiä) kaverit suosittelee tai sitten missä vaiheessa synnytyksen jälkeen menkat taas alkoivat. Miksi et sano kaverillesi, ettet halua keskustella menkoista noin tarkasti eikä sinua kiinnosta kuulla hänen kierrostaan.
 
"vieras"
Eipä paljonkaan. Joskus kun lasta on yritetty saada alulle, on jotain tullut puhuttua ja joskus joku on kysynyt, kuinka kuukautiset ovat muuttuneet raskauksien ja synnytysten myötä, lähinnä kuukautiskivut siis, mutta eipä muuten.
 
Ei kiinnosta
Mulla ei oo kyllä mitään tarvetta keskustella menkoistani kenenkään ystäväni kanssa... Eikä tod. kiinnosta muiden vuodot. En puhu niille valkovuodostakaan, miks sitte menkoista?
 
voivoii
Enpä tullut puhuneeksi menkoista muille kuin miehelleni ja lääkäreille. Ja kyllä mun teinitkin tiesi, että ne mulla vielä oli, kun pyysin niitä aina kaupasta siteitä tuomaan. Viimeiset menkat alkoivat 21.9. Lokakuussa poistettiin kohtu ja munasarjat, joten vaihdevuodet alkoivat kertalaakista (paitisi mitään oireita ei ole ollut, kun aloitin hormonit). Ei ollut siis aihetta kenenkään kanssa puhua edes menkkojen epäsäännöllisyyksistä tai vaihdevuosioireista, kun ei kummastakaan ollut kokemusta. Ikää on 52 vuotta.
 
urvelo
Jos en muista, milloin mun menkat viimeksi oli, kysyn ystävältäni. Hänelle niistä aina raportoin, ja vaikka itse unohdan kalenteriin merkata, ystävääni voin aina luottaa! :)
 
Mitä puhumista niissä on? Ihan luonnollinen tapahtuma, enkä koe että niistä pitäis mitään sen erityisempää puhua. Miehelle saatoin ennen raskautta jotain mainita kivuista ja huonovointisuudesta, jos ihmetteli että mikä nyt on hätänä.
 
torvi
Multa kans löytyy sellanen kaveri, jopa syödessä saattaa ottaa asian esille. Mitä, missä ja milloin käyttää, kuinka monta ja mitä merkkiä. Ei sillä että se oli epänormaalia tai outoa mutta omissakin on kestämistä ihan tarpeeks :D
 
"vieras"
Multa kans löytyy sellanen kaveri, jopa syödessä saattaa ottaa asian esille. Mitä, missä ja milloin käyttää, kuinka monta ja mitä merkkiä. Ei sillä että se oli epänormaalia tai outoa mutta omissakin on kestämistä ihan tarpeeks :D
Sen takiahan niistä voi keskustella että saisi jotain hyödyllistä tietoa miten voisi helpottaa omaa oloaan. Jos joka kerta jauhaa samaa niin sitten on sökö ihminen.
 

Yhteistyössä