nenäpäivä eli rahankerjuu show

  • Viestiketjun aloittaja kyllä ketuttaaa...
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";27494735]Joo, ootpas nokkela, tästähän olikin kysymys.

Kyllä sen nyt vaan selvästi moni valitsee lahjoittaa ulkomaille sen sijaan, että lahjottaisi kotimaahan. Tai lahjoittaa sinne huomattavasti enemmän kuin kotimaahan. Numerot sen kertoo.

Ihan vaan niitä syitä siihen tässä pohditaan.[/QUOTE]
Mä uskon, että on aika paljon kaltaisiani ihmisiä, jotka kykenevät avustamaan sekä kotimaassa että ulkomailla. On varmasti myös ihmisiä, jotka avustavat ainoastaan kotimaisia kohteita. Uskoisin myös, että moni ajattelee tiettyjen asioiden kuuluvan verovaroin kustannettaviksi ja katsovat, että ovat jo veroja maksaessaan osallistuneet "keräykseen". Ja kyllähän lahjoitusintoon vaikuttaa myös se, miten näyttävä keräys laitetaan pystyyn.
 
prrr
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27494717:
Multa on mennyt kokonaan ohi uuden lastensairaalan hyväksi perustettu keräys. Onko sulla linkkiä? En ole koskaan ajatellut, että ulkomaalaisen kohteen avustaminen estäisi mua avustamasta kotimaista kohdetta. Tai päinvastoin.
Yhdistys on perustettu, keräyksestä en varmasti osaa sanoa onko jo alkanut. Uusi Lastensairaala 2017
 
"piste"
[QUOTE="vieras";27494735]Joo, ootpas nokkela, tästähän olikin kysymys.

Kyllä sen nyt vaan selvästi moni valitsee lahjoittaa ulkomaille sen sijaan, että lahjottaisi kotimaahan. Tai lahjoittaa sinne huomattavasti enemmän kuin kotimaahan. Numerot sen kertoo.

Ihan vaan niitä syitä siihen tässä pohditaan.[/QUOTE]

Taitaa syy olla se, että kuvitellaan että Suomessa on kaikki hyvin ja rahaa riittää ja sit surkutellaan niitä luurangonlaihoja neekerilapsia telkkarissa
 
[QUOTE="vieras";27494457]Lastensairaalan pitäisi yhteiskunnan rahoittaa, ei siihen pitäisi tarvita keräyksiä.

Täällä Suomessa ei ole yhdelläkään lapsella elinolot niin huonot kuin kehitysmaissa keskimäärin. Kun tänne Suomeen ei kerran haluta lisää mamuja kuluttamaan yhteiskunnan varoja, niin halvinta on parantaa elinolosuhteita ja koulutusta siellä paikanpäällä, niin ei niin helposti syty sisällissotia ja ole nälänhätää, jolloin ihmiset eivät joudu lähtemään kotimaastaan.[/QUOTE]

Ihmisillä en näytä olevan mitään käsitystä mistä ne puhuu. Mietitäänpä tilannetta pienemmässä mittakaavassa. Jos asuisit maassa jossa pitäisi itse maksaa lääkärimaksut täysimääräisenä ja lapsesi olisi sairas ja sulla olisi juuri rahaa siihen että saisit lapsesi vietyä lääkäriin, niin maksaisitko niistä rahoista täysin tuntemattoman lapsen hoidon, vaikka se olisi vakavammin sairas kuin oma lapsesi vai oman lapsesi hoidon? Tuskin kukaan vastaa tähän että sen tuntemattoman..
 
think
Ettekö tienneet, että se veri myydään? Kyllä vain, se maksaa. Myös suomalaisille sairaaloille. Tämän vuoksi en anna vertani, vaikka olisin ihanteellinen lahjoittaja. Jos sairaala saisi vereni suoraan, kävisin kahdesti vuodessa mielelläni.

SPR:n Veripalvelu siis kerää lahjoittaneiden veren, josta tekee erilaisia verivalmisteita ja säilöö tietty veret eri muodoissa. Nämä sitten myydään korkeaan hintaan eteenpäin.
 
"vieras"
Ettekö tienneet, että se veri myydään? Kyllä vain, se maksaa. Myös suomalaisille sairaaloille. Tämän vuoksi en anna vertani, vaikka olisin ihanteellinen lahjoittaja. Jos sairaala saisi vereni suoraan, kävisin kahdesti vuodessa mielelläni.

SPR:n Veripalvelu siis kerää lahjoittaneiden veren, josta tekee erilaisia verivalmisteita ja säilöö tietty veret eri muodoissa. Nämä sitten myydään korkeaan hintaan eteenpäin.
En tiennyt. Mulla on vaan verenluovutuksesta niin ruusuinen hyväntekeväisyyskuva, että ei tullut mieleenkään että sillä rahastetaan. Eipä ne sitä paljon mainosta... tule luovuttamaan vertasi- teemme tiliä sillä!
 
Ettekö tienneet, että se veri myydään? Kyllä vain, se maksaa. Myös suomalaisille sairaaloille. Tämän vuoksi en anna vertani, vaikka olisin ihanteellinen lahjoittaja. Jos sairaala saisi vereni suoraan, kävisin kahdesti vuodessa mielelläni.

SPR:n Veripalvelu siis kerää lahjoittaneiden veren, josta tekee erilaisia verivalmisteita ja säilöö tietty veret eri muodoissa. Nämä sitten myydään korkeaan hintaan eteenpäin.
En tosiaankaan tiennyt. Edelleen ihan yhtä pöyristynyt asiasta kuin eilenkin :O Olen kuvitellut, että ne lahjoitetaan sairaaloihin, luonnollisestikin vain Suomeen, koska sillähän sitä mainostetaan pyhinä ym. Äh, tulipas sellainen huijattu olo |O Ole käynyt mielessäkään että verelläkin voidaan tehdä bisnestä!!

Järjestääköhän sairaalat itse verenluovutuspäiviä..? Tietäisi ainakin että se menee sinne varmasti.
 
Viimeksi muokattu:
huhuh
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;27498201:
En tosiaankaan tiennyt. Edelleen ihan yhtä pöyristynyt asiasta kuin eilenkin :O Olen kuvitellut, että ne lahjoitetaan sairaaloihin, luonnollisestikin vain Suomeen, koska sillähän sitä mainostetaan pyhinä ym. Äh, tulipas sellainen huijattu olo |O Ole käynyt mielessäkään että verelläkin voidaan tehdä bisnestä!!

Järjestääköhän sairaalat itse verenluovutuspäiviä..? Tietäisi ainakin että se menee sinne varmasti.
sama :O

ei millään pahalla mut mä en halua olla enää osana tollasta paskaa. en luovuta enää ikinä.
 
-
Sen takia Suomessa ei makseta verenluovutuksesta kun muuten sinne menis kaikki pultsarit ja narkkarit joiden veri ei ole ihan priimakamaa. Olen myös järkyttynyt tosta myyntijutusta, luulin että antavat sairaaloille ilmaseks. Mut ei kai ne veripalvelun työntekijätkään mitään vapaaehtoisia ole, kai niiden palkat on jollaan maksettava. Ajattelen ainakin että Veripalvelu ei ole mikään rahastusfirma, vaan ottavat vain sen verran maksua että kulut tulee katettua eikä tavoitella mitään suuria voittoja. Joo, olen tyhmä ja naivi :(
 
prrr
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;27498224:
kyllä noille rahoille olis tarvetta ja paljon täällä kotimaassakin
Rahaa kerätään ja käytetään kyllä täälläkin Lastenklinikoiden Kummit Lastenklinikoiden Kummit ry | Lastenklinikoiden Kummit ry saamat lahjoitukset vuonna 2011 oli 1,4 miljoonaan, sairaaloiden työtä tukee syöpäjärjestöt Sylva Ry - Tilaukset ja lahjoitukset (kansiossa Tilaukset & lahjoitukset) osasto 10 lapsipotilaiden tuki Helsingin Lastenklinikan osasto 10:n lapsipotilaiden tuki ry, syöpäyhdistykset Suomen Syöpäyhdistys - Syöpäjärjestöt, kehitysvammaisten tukiliitto Etusivu - Kehitysvammaisten tukiliitto ry, cp-liitto Suomen CP-Liitto ry :: TUE TOIMINTAA... listaa voisi vielä jatkaa. Sairaalan rakentamiseen meillä tarvitaan ennen kaikkea poliittisia päätöksiä, suunnittelua ja yhteistyötä.
 
Sen takia Suomessa ei makseta verenluovutuksesta kun muuten sinne menis kaikki pultsarit ja narkkarit joiden veri ei ole ihan priimakamaa. Olen myös järkyttynyt tosta myyntijutusta, luulin että antavat sairaaloille ilmaseks. Mut ei kai ne veripalvelun työntekijätkään mitään vapaaehtoisia ole, kai niiden palkat on jollaan maksettava. Ajattelen ainakin että Veripalvelu ei ole mikään rahastusfirma, vaan ottavat vain sen verran maksua että kulut tulee katettua eikä tavoitella mitään suuria voittoja. Joo, olen tyhmä ja naivi :(
Ei tarvitse maksaakaan mitään siitä verestä, ymmärrän kyllä syyt sille että ei makseta. Mutta silti, meni vähän maku koko hommasta, jos veri menee sille taholle joka eniten on valmis maksamaan..
 
musun ex-vaimo
Siksi koska ulkomaille menevista rahoista ei kukaan nae, mihin ne oikeasti menee, jos rahat jaisivat Suomeen, olisi tavallisen kansalaisen helpompi seurata mihin ne kaytetaan. Siksi.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27494457]Täällä Suomessa ei ole yhdelläkään lapsella elinolot niin huonot kuin kehitysmaissa keskimäärin. [/QUOTE]

Noita kahta ei voi verrata suoraan keskenään vaan kummankin maan huono-osaisia täytyy verrata oman maan muuhun väestöön, yleisiin elinolosuhteisiin jne. Eli kyllä täälläkin huonompi osaisilla alkaa kohta olla todellinen hätä. Itsekin olen joutunut hakemaan ruokaan maksusitoumuksen jo seurakunnalta kun toimeentulotuki ei riitä yhä kallistuvaan ruokaan ymv. Ja ei, en käytä päihteitä, juokse baareissa tai tuhlaa muutenkaan, mutta Suomi on kallis maa köyhän asua ja elää. Tuntuukin tosi pahalta ja usein ihan kohtuuttomaltakin, että ihmiset itkevät lapsia jossain Afrikassa, mutta minä saan puolestani vain haukkuja jos yritän purkaa sydäntäni ja saada apua.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;27498201:
En tosiaankaan tiennyt. Edelleen ihan yhtä pöyristynyt asiasta kuin eilenkin :O Olen kuvitellut, että ne lahjoitetaan sairaaloihin, luonnollisestikin vain Suomeen, koska sillähän sitä mainostetaan pyhinä ym. Äh, tulipas sellainen huijattu olo |O Ole käynyt mielessäkään että verelläkin voidaan tehdä bisnestä!!

Järjestääköhän sairaalat itse verenluovutuspäiviä..? Tietäisi ainakin että se menee sinne varmasti.
Ja jotta v-käyräsi nousisi uusiin korkeuksiin muistutan sinua siitä kuinka useita Spr:n pomoja on jäänyt lahjusrikoksista kiinni.
 
"AMA"
Suomalaisista melkein 10% on työttöminä. Kyllä niitä rahoja voisi käyttää kotimaassakin, ei meillä eletä niin leveästi..
Vai että ei eletä leveästi? Täyttä valetta tuollainen puhe. Itse todistan vuosittain kun Suomesta lähetetään Ruotsiin tai Saksaan lapsia sydän-keuhkokone hoitoihin, kun Suomessa ei ole tätä mahdollisuutta. Maksaa joitakin satoja tuhansia per lapsi ja jos on tarvetta niin sinne lähetetään sossuntuella elävän tai kenen tahansa lapset. Yhteiskunta maksaa.

Kehitysmaissa taas lapset kuolee, kun niillä ei ole tilkkaa puhdasta vettä. Jotta vähän perspektiiviä kiitos!
 
"hhh"
Veripalvelu on taloudellisesti riippumaton ja toiminnallisestikin erillinen osa Suomen Punaista Ristiä. Emme tavoittele toiminnallamme voittoa vaan potilaan parasta. Sairaalat maksavat meille tilaamistaan valmisteista ja palveluista, ja näillä tuloilla katamme toimintamme kulut ja välttämättömät investoinnit. Vuonna 2011 Veripalvelun liikevaihto oli 69 miljoonaa euroa. Lisätietoa taloudestamme voit lukea vuosikertomuksestamme.

Toimintaamme ohjaa laki veripalvelutoiminnasta sekä muun muassa Euroopan Unionin veriturvallisuusdirektiivi . Suomessa Veripalvelun toimintaa valvoo Fimea.

Valmisteita ja palveluita suomalaiselle terveydenhuollolle

Veripalvelu toimittaa suomalaisiin sairaaloihin punasolu-, verihiutale- ja plasmavalmisteita potilaiden hoitoa varten. Luovutettu kokoveri jaetaan Veripalvelussa punasoluiksi, verihiutaleiksi ja plasmaksi.

Varsinaiset verivalmisteet eli punasolu- ja verihiutalevalmisteet tehdään loppuun asti valmiiksi Veripalvelussa. Ne käytetään potilaiden hoitoon Suomessa.
 
"vieras"
Suomalaiset ovat sokeita omalle elintasolleen ja sairanhoidon laadulle täällä pohjolassa. Itse laitan kohtalaisen isoja summia hyväntekeväisyyteen ajottain ja nimenomaan katastrofialueille, kehitysmaihin.
Suomalaisia kohteita ei ole tarvetta avustaa omalta osaltani enää yhtään lisää, teen sen jo reippaan veroprosentin muodossa.
 

Yhteistyössä