Mamut ilmaiseksi Robinin konserttiin...ei ju**l****

• Viestiketjun aloittaja "eee"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27488846]Yksi konsertti sinne tänne. Meillä lapset ei menisi kuuntelemaan vaikka ilmaiseksi pääsisivät.
Mutta mamuperheille sossu maksaa lomamatkat entiseen maahan. Suomalaisillekin pitää antaa ilmaisia matkoja lämpimään.[/QUOTE]
Jes, pitääkin käväistä hakemassa sossusta hiukan matkarahaa :cool:
Edes äijälle, jos ei mulle, jos mä en paluumuuttajana kelpaa.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
"vieras"
Jes, pitääkin käväistä hakemassa sossusta hiukan matkarahaa :cool:
Edes äijälle, jos ei mulle, jos mä en paluumuuttajana kelpaa.
Jaahas, maanantaina heti meen sossuun ja haen matkarahaa, että mun maahanmuuttajataustaset lapset pääsee käymään niiden toisessa kotimaassa. (vaikka musta niillä on vaan yksi kotimaa) Ja koska lapset ei voi matkustaa keskenään, niin mun on sit pakko päästä mukaan. Onhan se ihan hirveetä, kun ne ei tiedä mistä ne tulee ja on todella hämmentävää, jos ihmiset huutelee, että menkää koteihinne tai menkää sinne mistä ootte tulleet. Ai Tampereelle vai :D

Vai ollaanko me jotenkin väliinputoajia nyt tässäkin asiassa? Perkele, ensin ei päästä Robinin konserttiin ilmatteeks ja sitten ei saada reissua kotimaahan... Kyllä on elämä epäreilua!

[QUOTE="vieras";27488846]Yksi konsertti sinne tänne. Meillä lapset ei menisi kuuntelemaan vaikka ilmaiseksi pääsisivät.
Mutta mamuperheille sossu maksaa lomamatkat entiseen maahan. Suomalaisillekin pitää antaa ilmaisia matkoja lämpimään.[/QUOTE]

Näitä matkoja todella maksetaan, itsekin kuulin hiljattain kuinka eräälle pakolaisena maahan tulleelle perheelle maksettiin lomamatka entiseen kotimaahan. Kuukauden lomailivat Aasiassa ja kunta maksoi matkakulut.

Mikkelitär
[QUOTE="vieras";27487712]Pitäisi ja vaatia matkaa kivisakastiin, Mikkelin tuomiokirkoon katsomaan hienoja kattomaalausksia.[/QUOTE]

Ei Míkkelin tuomikirkossa ole mitään kattomaalauksia.

"vieras"
En lukenut koko ketjua, joten en tiedä onko toistoa.
Positiivinen diskriminaatio. Onhan esim. Helsingin kaupungillakin sääntö, että yhtä pätevä tai lähes yhtä pätevä vähemmistöön kuuluva pitää palkata työnhaussa valtaväestöön kuuluvan ohi. Kielitaitovaatimuksiakin on alennettu. Reilua?

peesi
[QUOTE="vieras";27489844]En lukenut koko ketjua, joten en tiedä onko toistoa.
Positiivinen diskriminaatio. Onhan esim. Helsingin kaupungillakin sääntö, että yhtä pätevä tai lähes yhtä pätevä vähemmistöön kuuluva pitää palkata työnhaussa valtaväestöön kuuluvan ohi. Kielitaitovaatimuksiakin on alennettu. Reilua?[/QUOTE]

Ja sit ihmetellään mistä johtuu suomalaisten nuiva suhtautuminen mamuja kohtaan...

"vieras"
Ja sit ihmetellään mistä johtuu suomalaisten nuiva suhtautuminen mamuja kohtaan...
Niinpä. Itse kyllä tunnen montakin mamua ja myös palkannut heitä töihin, mutta varsinkin kielitaitoa pidän erittäin tärkeänä. Muutenkin toisen suosiminen toisen kustannuksella on persiistä. Ja rasistia minusta ei saa tekemälläkään :) Voin silti kritikoida maahanmuuttopolitiikkaa.

"vieras"
Maahanmuutto on räjähtänyt muutenkin lapasiin suomessa, kaikki vaan helvettiin täältä joilla ei ole sitä vakituista työpaikkaa suomessa. Tästä me varmasti ollaan kaikki samaa mieltä.

En jaksanut lukea tästä maratonketjusta muuta kuin ensimmäisen sivun, mutta kirjoitan nyt oman katsontakantani.
En linjaa humanitaarista maahanmuuttoa, koska se ei ole tarpeellista, eikä kansantaloudellisesti kannattavaa, mutta onhan tuo hienoa, että kaupunki maksaa lapsille tuollaisen nuorisoikonin konsertin ja idea on ollut hyvä.

Kuitenkin reiluuden nimissä olisi pitänyt kaupungin maksaa myöskin suomalaislapsille tämä sama etu - ei syrjintää, kumminkaan päin. ;)

Ihan luotettavasta lähteestä asiasta kuulin. Kyseinen pakolaisperhe on kiintiöpakolaisina Suomeen tullut noin viisi vuotta sitten. Näille pakolaisille on maksettu myös kaksi kertaa kuukaudessa menopaluu-junamatka Helsinkiin ruokaostoksia varten.
Luotettava lähde varmaan sitten kestää päivänvalon eli voit jakaa tämän tietolähteen meille muille myös :)

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Ihan luotettavasta lähteestä asiasta kuulin. Kyseinen pakolaisperhe on kiintiöpakolaisina Suomeen tullut noin viisi vuotta sitten. Näille pakolaisille on maksettu myös kaksi kertaa kuukaudessa menopaluu-junamatka Helsinkiin ruokaostoksia varten.
Jos näin todellisuudessa on, asiaan on toki puututtava.
Epäilen kuitenkin, että tämä on Esson baarin kantajengin puhetta, eikä välttämättä aina faktatietoon perustuvaa.

"vieras"
En jaksanut lukea tästä maratonketjusta muuta kuin ensimmäisen sivun, mutta kirjoitan nyt oman katsontakantani.
En linjaa humanitaarista maahanmuuttoa, koska se ei ole tarpeellista, eikä kansantaloudellisesti kannattavaa, mutta onhan tuo hienoa, että kaupunki maksaa lapsille tuollaisen nuorisoikonin konsertin ja idea on ollut hyvä.

Kuitenkin reiluuden nimissä olisi pitänyt kaupungin maksaa myöskin suomalaislapsille tämä sama etu - ei syrjintää, kumminkaan päin. ;)
Humanitaarinen maahanmuuttohan se oliskin kaikista viisainta jos vaan toteutuisi mutta kun ne tekee niin että pistävät tänne 25v jätkän. Ja sanovat sen iäksi 13v. Se saa keskuksesta turvaa ja yhtäkkiä onkin vanhemmat tulossa tänne ja koko suku, luoja tietää kuinka iso suku mutta arvioitu perhekoko on 30 henkilöä, sis.äidin, isän, siskot ja veljet+mummot ja papat. Aivan saatanan törkeää huijausta. Suomessa ei saa tehdä DNA-testejä kenellekään maahan tulleelle syystä että niiden uskonto ei hyväksy verikoetta. Eikö olisi aika päivittää näitäkin hommia että jotain järkeä saisi tähän sotkuun.

Yhteistyössä