Tässäkin on näköjään kulttuurieroja. Politiikka ei mielestäni kuulu saunaan, mutta kukin tyylillään.Mie en uskaltais sekasaunaan näiden pervojen kaa, jotka käy saunassa vain panemassa. Ite oon ollu saunomassa kaveriporukalla ja riparillakin. Politikoinniksi se aina menee.
Missä te sitten saunotte, jos 15-20 henkeä yhtä aikaa istuu saunassa? :O Tuotakin mietin äsken, että kun sauna on kuitenkin yleensä niin pieni, ettei sinne montaa ihmistä kerrallaan mahdu ja jotenkin se porukka pitää kuitenkin jakaa, niin luontevimminhan se menee juuri niin, että miehet menee vuorollaan ja naiset vuorollaan.Mun puolesta ukko saa mennä, jos haluaa ja osaa käyttäytyä ihmisiksi(=ei loukkaa kanssa saunovia naisia esim. tuijottaen heidän rintojaan suu auki). Itse en mene, koska mies ei sitä hyväksy. Ennen häntä olen sekasaunonut opiskeluporukassa, työporukassa. Mitä hemmetin eroottista siinä on jos 15-20 henkee on isossa saunassa keskenään? Ja porukka vielä lauteilla vaihtuu. Ei minä saunassa sillä tavalla kattele sen paremmin naisia ku miehiäkään. Ainu juttu mikä on jääny mieleen työporukka saunomisista ku ei oltu ees sekasaunassa, niin yks vanhempi työkaveri epäröi tulla saunaan ku hältä oli rinta poistettu(ettei järkytä meitä nuorempia). Ukko ei sulata mun saunomishistoriaa, vaikka ikinä ei ainakaan mun paikalla ollessa mitään epäkorrektia tapahtunut. Pienessä työporukassa sekasaunominen tuntus epämukavalta ja no, munhan ei asiaa enää tartte mietiskellä.
Minulle sauna on sielun lepomaja. Siellä avaudutaan, iloitaan, väitellään. Tullaan ulos sielu ja keho puhtoisena; ei irtoseksin tahrimana. Uskontokin on sallittu aihe kanssani saunassa.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27484810:Tässäkin on näköjään kulttuurieroja. Politiikka ei mielestäni kuulu saunaan, mutta kukin tyylillään.
No nimenomaan sielun lepomaja. Siellä siis avaudutaan ja iloitaan, ei väitellä (vaikka voit uskoa, että se minusta kivaa onkin). Ei mietitä maailman murheita, vaan keskitytään vain itseen ja omaan olemiseen ja siihen hetkeen.Minulle sauna on sielun lepomaja. Siellä avaudutaan, iloitaan, väitellään. Tullaan ulos sielu ja keho puhtoisena; ei irtoseksin tahrimana. Uskontokin on sallittu aihe kanssani saunassa.
No jos aikuinen tytär tahtoo sekasaunaan, olisi mielestäni vähän outoa jos vanhemmat kieltäisivät sen. Tosin vielä oudompaa olisi, jos joku "asdasd" änkeäisi tytön kanssa samaan saunaan sillä perusteella, että kun tytön vanhemmatkin ovat joskus sekasaunassa jonkun kanssa olleet.Saan siis saunoa tyttärienne kanssa. Saunomisiin.
Tässä on ollut puhe työpaikan pikkujouluista ja työkaverien kanssa saunomisesta. Jos työkaverinasi on lapsi, kysymys on lapsityövoimasta, ja se siihen on puututtava välittömästi.E puhe ole ollut mistään aikuisista pelkästään. Ja ei kai nyt kukaan ole mihinkään änkeämässä, vaan saunomassa.
Saunomisiin! Tyttäresi pitää miedoista löylyistä.
Saunomisiin! Viimeistään lauteilla huomaat, että minulla on vain poikiaKyllä 17 vuotias voi olla töissä jo helposti. Ja työkaveri. Ja tyttäresi.
Saunomisiin!
Miten sä jaksat oikeasti provoilla ympäriinsä Sut on jo nähty hei.No ei todellakaan olisi OK, miehethän on muna tanassa muutenkin, joten joku irstas ryhmäsaunominen nyt ainakin menisi nylkytykseksi.
Sehän on puhdasta biologiaa, että jokainen alaston naaras yritetään saattaa Siunattuun Tilaan.
Niin tuossa kommentissani siis mies on saanut luvan osallistua pikkujouluihin, mutta koska tämä saunomis -asia aiheuttaa kitkaa kotona voisi mies hienotunteisesti kieltäytyä siitä saunomisosiosta välttääkseen vaimonsa mielipahaa ja nauttia muuten pikkujouluista.??? :O