Onko teistä OK että mies menee saunailloissa sekasaunaan?

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Mun puolesta ukko saa mennä, jos haluaa ja osaa käyttäytyä ihmisiksi(=ei loukkaa kanssa saunovia naisia esim. tuijottaen heidän rintojaan suu auki). Itse en mene, koska mies ei sitä hyväksy. Ennen häntä olen sekasaunonut opiskeluporukassa, työporukassa. Mitä hemmetin eroottista siinä on jos 15-20 henkee on isossa saunassa keskenään? Ja porukka vielä lauteilla vaihtuu. Ei minä saunassa sillä tavalla kattele sen paremmin naisia ku miehiäkään. Ainu juttu mikä on jääny mieleen työporukka saunomisista ku ei oltu ees sekasaunassa, niin yks vanhempi työkaveri epäröi tulla saunaan ku hältä oli rinta poistettu(ettei järkytä meitä nuorempia). Ukko ei sulata mun saunomishistoriaa, vaikka ikinä ei ainakaan mun paikalla ollessa mitään epäkorrektia tapahtunut. Pienessä työporukassa sekasaunominen tuntus epämukavalta ja no, munhan ei asiaa enää tartte mietiskellä.

säpäle harmaana
Mun puolesta ukko saa mennä, jos haluaa ja osaa käyttäytyä ihmisiksi(=ei loukkaa kanssa saunovia naisia esim. tuijottaen heidän rintojaan suu auki). Itse en mene, koska mies ei sitä hyväksy. Ennen häntä olen sekasaunonut opiskeluporukassa, työporukassa. Mitä hemmetin eroottista siinä on jos 15-20 henkee on isossa saunassa keskenään? Ja porukka vielä lauteilla vaihtuu. Ei minä saunassa sillä tavalla kattele sen paremmin naisia ku miehiäkään. Ainu juttu mikä on jääny mieleen työporukka saunomisista ku ei oltu ees sekasaunassa, niin yks vanhempi työkaveri epäröi tulla saunaan ku hältä oli rinta poistettu(ettei järkytä meitä nuorempia). Ukko ei sulata mun saunomishistoriaa, vaikka ikinä ei ainakaan mun paikalla ollessa mitään epäkorrektia tapahtunut. Pienessä työporukassa sekasaunominen tuntus epämukavalta ja no, munhan ei asiaa enää tartte mietiskellä.
Missä te sitten saunotte, jos 15-20 henkeä yhtä aikaa istuu saunassa? :O Tuotakin mietin äsken, että kun sauna on kuitenkin yleensä niin pieni, ettei sinne montaa ihmistä kerrallaan mahdu ja jotenkin se porukka pitää kuitenkin jakaa, niin luontevimminhan se menee juuri niin, että miehet menee vuorollaan ja naiset vuorollaan.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27484810:
Tässäkin on näköjään kulttuurieroja. Politiikka ei mielestäni kuulu saunaan, mutta kukin tyylillään.
Minulle sauna on sielun lepomaja. Siellä avaudutaan, iloitaan, väitellään. Tullaan ulos sielu ja keho puhtoisena; ei irtoseksin tahrimana. Uskontokin on sallittu aihe kanssani saunassa.

säpäle harmaana
Minulle sauna on sielun lepomaja. Siellä avaudutaan, iloitaan, väitellään. Tullaan ulos sielu ja keho puhtoisena; ei irtoseksin tahrimana. Uskontokin on sallittu aihe kanssani saunassa.
No nimenomaan sielun lepomaja. Siellä siis avaudutaan ja iloitaan, ei väitellä (vaikka voit uskoa, että se minusta kivaa onkin). Ei mietitä maailman murheita, vaan keskitytään vain itseen ja omaan olemiseen ja siihen hetkeen.

"mies"
Keskiverto yli kolmenkympin ohittanut äiti-ihminen on varmasti paljon vetävämmän näköinen pikkujouluvaatteet päällä laittautuneena kuin saunassa naama punaisena ilman rihman kiertämää. En edes haluaisi mennä saunaan joidenkin työkaveri/tuttavanaisten kanssa kun viimeisetkin illuusiot katoaisivat aika rivakasti siellä mahamakkaroiden ja riipputissien seassa.

asdasd
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";27485360]No jos aikuinen tytär tahtoo sekasaunaan, olisi mielestäni vähän outoa jos vanhemmat kieltäisivät sen. Tosin vielä oudompaa olisi, jos joku "asdasd" änkeäisi tytön kanssa samaan saunaan sillä perusteella, että kun tytön vanhemmatkin ovat joskus sekasaunassa jonkun kanssa olleet.[/QUOTE]

E puhe ole ollut mistään aikuisista pelkästään. Ja ei kai nyt kukaan ole mihinkään änkeämässä, vaan saunomassa.

Saunomisiin! Tyttäresi pitää miedoista löylyistä.

"Entinen Ksantippa S."
E puhe ole ollut mistään aikuisista pelkästään. Ja ei kai nyt kukaan ole mihinkään änkeämässä, vaan saunomassa.

Saunomisiin! Tyttäresi pitää miedoista löylyistä.
Tässä on ollut puhe työpaikan pikkujouluista ja työkaverien kanssa saunomisesta. Jos työkaverinasi on lapsi, kysymys on lapsityövoimasta, ja se siihen on puututtava välittömästi.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
asasd
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";27485451]Tässä on ollut puhe työpaikan pikkujouluista ja työkaverien kanssa saunomisesta. Jos työkaverinasi on lapsi, kysymys on lapsityövoimasta, ja se siihen on puututtava välittömästi.[/QUOTE]

Kyllä 17 vuotias voi olla töissä jo helposti. Ja työkaveri. Ja tyttäresi.

Saunomisiin!

Meillä illanistujaisissa on porukkaa paljon joka hajautuu meidän rantarakennukseen fiiliksen mukaan. Toiset ei sauno lainkaan, toiset haluaa saunoa tuntitolkulla. Siinä ohessa syödään, lauletaan karaokea, keskustellaan, uidaan jnejne. Ei olisi mitään järkeä siinä alkaa jakamaan sakkia miehiin ja naisiin.
Keskustelut kumpuilevat paikasta, fiiliksestä ja henkilöistä riippuen. Usein samaan aikaan kun tuvassa lauletaan ja nauretaan, saunassa käydään samaan aikaan syvällistä keskustelua.
Sukupuolilla ei ole meillä mitään väliä. Hauskaa pidetään ja rennosti ollaan ja jokainen on toisensa alasti nähnyt. Ei alastomuudessa ole mitään ongelmaa. Ihan normi homma on kutsua joku lauteilta laulamaan omaa biisiä tai että porukka istuu terassilla ja osa juoksee uimaan, toiset grillaa. Ihan normaalia, meille ainakin.

Yhteistyössä