Meille ei suostuttu myymään kissanpentua...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hämmentynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joku sekopää ollut kyseessä, turha sitä on jäädä pohtimaan sen enempää. :)

Itse neuvoisin teitä ottamaan yhteyttä eläinsuojeluyhdistykseen. Sieltä löytyy varmasti sopiva pentu. :) Itse olen toiminut tämän vuoden sijaiskotina tiineille kissoille ja pentueille, tänä vuonna pentuja on ainakin tällä suunnalla ollut ihan hirveästi. :/

[QUOTE="nanaliini";27474869]
Itse neuvoisin teitä ottamaan yhteyttä eläinsuojeluyhdistykseen. Sieltä löytyy varmasti sopiva pentu. :) Itse olen toiminut tämän vuoden sijaiskotina tiineille kissoille ja pentueille, tänä vuonna pentuja on ainakin tällä suunnalla ollut ihan hirveästi. :/[/QUOTE]

Hesyllä, (eli pk-seudun eläinsuojeluyhdiksellä) ei tunnu olevan pentuja tai sopivia nuoria kissoja lainkaan! Ollaan käyty katselemaan kissatalolla, josko joku joukkoon sopiva aikuinen olisi.. mutta mitään sinne päinkään ei ole löytynyt! En nyt tietenkään voi sanoa tilannetta valitettavaksi, koska kivahan se aina on jos kodittomia kissoja ei paljoa ole.

[QUOTE="Hämmentynyt";27474903]Hesyllä, (eli pk-seudun eläinsuojeluyhdiksellä) ei tunnu olevan pentuja tai sopivia nuoria kissoja lainkaan! Ollaan käyty katselemaan kissatalolla, josko joku joukkoon sopiva aikuinen olisi.. mutta mitään sinne päinkään ei ole löytynyt! En nyt tietenkään voi sanoa tilannetta valitettavaksi, koska kivahan se aina on jos kodittomia kissoja ei paljoa ole.[/QUOTE]

No onpas siellä sitten hyvä tilanne, tosin teidän kannaltanne huono. :D

Jos on mahdollista Lahdesta asti pentua haeskella, niin käy kurkkaamassa Etusivu . :) Tuonne saa myös soitella ja tiedustella pennuista (sivut eivät ole täysin ajantasalla).

Mulle on käynyt pääkaupunkiseutulaisen myyjän kanssa ihan samalla lailla. Lapset perheessämme oli selvästi ongelma, sekä se, etten pystynyt lasten vuoksi takaamaan, ettei kissa pääsisi karkaamaan.

Meillä kuitenkin on ollut aiemmin kissa, josta on huolehdittu hyvin, on käytetty eläinlääkärillä, huolehdittu rokotukset ja leikkaukset yms. Ruokittu hyvin. Kissa oli sisäkissa ja ulkoili valjaissa. Tuo kissa eli 16-vuotiaaksi.

Minä myös loukkaannuin ja loppujen lopuksi suutuin, ja jouduin uhkaamaan ko. ihmistä poliisilla törkeistä vieteistään, niitä kun sitten tuli ja tuli.

Onkohan näitä liikkeellä enemmänkin, asioin ihan identtisen eukon kanssa pari vuotta sitten. Ollaan nuori parikymppinen lapseton pariskunta ja etsittiin kissasisaruksia. Eräs nainen sitten soitteli mun ilmoitukseen ja tarjosi pentuja. Alkoi kauhea tenttaus siitä kauanko ollaan seurusteltu, entä jos me erotaan, entäs sitten kun hankitaan lapsia, laitammehan parvekkeelle kanaverkkoa... Siis mitä ihmettä? Mä loukkaannuin ihan äärettömän paljon jo noista eroamiskysymyksistä (joo, vaan siksi kun olen nuori niin heitän eläimet mäkeen jos erotaan) ja ihme uteluista.

Lopuksi nainen väläytti mahdollisuutta sijoittaa pennut meille. Hän tulisi katsomaan tietyin väliajoin kotiimme miten tullaan niiden kanssa toimeen ja sitten vasta päättää myykö hän ne meille. Ruoat ja kaikki olisi toki pitänyt maksaa tältä "hoitoajalta" itse. Mä sanoin että anteeksi vaan, mutta en ala muodostamaan kiintymyssuhdetta eläimiin jotka multa voidaan mielivaltaisesti viedä pois. Otettiin sitten eräältä vanhalta pariskunnalta kaksi luonnosta löydettyä pientä rääpälettä ja ollaan annettu niille ihana koti.

Asun muuten myös pk-seudulla.

[QUOTE="miumiu";27476399]Onkohan näitä liikkeellä enemmänkin, asioin ihan identtisen eukon kanssa pari vuotta sitten. Ollaan nuori parikymppinen lapseton pariskunta ja etsittiin kissasisaruksia. Eräs nainen sitten soitteli mun ilmoitukseen ja tarjosi pentuja. Alkoi kauhea tenttaus siitä kauanko ollaan seurusteltu, entä jos me erotaan, entäs sitten kun hankitaan lapsia, laitammehan parvekkeelle kanaverkkoa... Siis mitä ihmettä? Mä loukkaannuin ihan äärettömän paljon jo noista eroamiskysymyksistä (joo, vaan siksi kun olen nuori niin heitän eläimet mäkeen jos erotaan) ja ihme uteluista.

Lopuksi nainen väläytti mahdollisuutta sijoittaa pennut meille. Hän tulisi katsomaan tietyin väliajoin kotiimme miten tullaan niiden kanssa toimeen ja sitten vasta päättää myykö hän ne meille. Ruoat ja kaikki olisi toki pitänyt maksaa tältä "hoitoajalta" itse. Mä sanoin että anteeksi vaan, mutta en ala muodostamaan kiintymyssuhdetta eläimiin jotka multa voidaan mielivaltaisesti viedä pois. Otettiin sitten eräältä vanhalta pariskunnalta kaksi luonnosta löydettyä pientä rääpälettä ja ollaan annettu niille ihana koti.

Asun muuten myös pk-seudulla.[/QUOTE]

Tää kyllä kuulostaa täysin siltä naiselta, johon minä olin yhteydessä.

Minulla on itselläni kolme rotukissaa, joista kaksi olen ottanut aikuisina syystä että ne oli palautettu kenneliin avioeron ja kyllästymisen vuoksi. Kennelin pitäjällä on jatkuvasti yli kymmennen kissaa juuri siksi, etteivät ihmiset vain jaksa olla kissojen kanssa tekemisissä pentuiän jälkeen. Siksi hän myös kyselee aika lailla ostajien ostohaluja ja lähivuosien suunnitelmia voidakseen luottaa ostajan tahtoon huolehtia kissasta. Kuten moni tietää vastuuntuntoinen kasvattava lisää ostosoppariin ehdon, ettei kissaa saa luovuttaa eteenpäin neuvottelematta ensin kasvattajan kanssa.

Uskon ap:n olleen oikealla asialla ja totta sekin, että kaikenlaisia paukapäitä on liikenteessä. Heistä ei kannata välittää, mutta ikä voi oikeasti olla joillakin kasvattajilla myymisen este. Jos enemmistö kissojen palautuksista tulee alle kolmikymppisiltä ehkä kasvattaja vaan kyllästyy luottamaan sen ikäisiin?

minä varmaan olisin tuollainen hullu jos yrittäisin kissanpentuja sijoittaa jonnekkin. vaatisin parikymmensivuisten kyselylomakkeiden täyttöä, nuuskisin asunnon joka kolkat, tekisin tarkistuskäyntejä... loppujen lopuksi päätyisin pitämään kaikki pennut itselläni ja sekoilemaan sitten sen kissalaumani kanssa :D

Itse hoidan eläimeni varmasti hyvin, mutta musta mun parisuhteen kesto tai sen tilanne ei kuulu yhtään kenellekään. Kuin ei myöskään se, että verkotanko parvekkeeni ja ikkunani tai mikä mun five-year-plan on.

Ihminen kun voi valehdella ummet ja lammet että "aion asua tässä asunnossa pitkään, en matkustele usein, laitan aina eläimet edelle" jne, mutta todellisuus on ihan tosi. Ei se ikä tai se mitä ihminen sanoo tai miltä hän vaikuttaa kerro oikeasti mistään mitään. Mulla nousee karvat pystyyn heti kun joku utelee ja sanon kyllä takaisin, mutta ei se kerro musta eläintenhoitajana mitään.

Niin, kannattaa miettiä miksi siellä Hesylläkin on aikuisia kissoja. Mun mielestä on tosi hyvä, jos kissoja ei luovuteta ihan mihin huusholliin tahansa, vaikka ap:lla olisikin tarjota hyvä koti, niin myyjähän saa ihan itse päättää kenelle myy.

Kiva että keskustelu on jatkunut! Ymmärrän kyllä hyvin tuon tarkkuuden kotien valinnassa, ja siinä, jos aiemmat huonot kokemukset vaikuttaa valintaan. Ihmettelen kuitenkin suuresti sitä, että meillä on jo kaksi ihan aikuista kissaa (4v) ja oltiin hakemassa joukkoon uutta lisäystä. En sitten tiedä, miettikö omistaja meidän etsivän uutta kissaa sen vuoksi, että halutaan kissanpentu kun nykyiset kissat on jo tylsiä ja "vanhoja". Näin ei kyllä todellakaan ole, itse henkilökohtaisesti tykkään enemmän aikuisista kissoista. Onhan pennut toki söpöjä, mutta niin on aikuisetkin. Pentu vaan usein sopeutuu paremmin, ja ilmeisesti myös aikuiset kissat sopeutuu pentuun paremmin. Pentua saa koulittua enemmän siihen suuntaan, mitä kissaltaan toivoo. Meidän kissat on sosiaalisia, reippaita ja kilttejä, ja toivoisin myös kolmannesta kissasta kasvavan sellaisen.

En tiedä, harmittaa vaan se, että lyhyen puhelun perusteella meidän rankattiin siihen joukkoon, joka hylkää kissansa niihin kyllästyttyään. Meille kissat on harrastus, ja suuri mielenkiinnon kohde. Koen, että ollaan todellakin niin kissaihmisiä, kuin kissaihmisiä voi olla. Olisin varmasti itsekin vastaavassa tilanteessa todella tarkka, mutta jos puhelun aikana ei mitään outoa tulisi ilmi, niin suostuisin ainakin näkemään ehdokkaat.

Tuossa meidän kissat pötköttelee vatsat täynnä, turkki puhdistettuina vasta vaihdetuilla puuvillasatiinilakanoilla. Kyllä tuohon vielä yksi mahtuisi pötköttämään...

kanaverkon laittamattomuus kyllä minusta kertoo ihmisestä eläimenpitäjänä jotakin, samoin se, pidetäänkö kissa sisäkissana/ulkokissana jne. Ne liittyvät eläimen turvallisuuteen kodissaan ja kyllähän vastuullinen myyjä mieluummin myy sellaiseen kotiin missä eläin on turvassa? Parisuhde- ja muut vastaavat ovat eriasia.

Jos ihminen voi valehdella, onko silloin ihan sama jättää kysymättä?

Ap: Kuinka kauaa olet valmis hakemaan kissanpennun, haetko uros vai naaraskissaa?

[QUOTE="..."
Ap: Kuinka kauaa olet valmis hakemaan kissanpennun, haetko uros vai naaraskissaa?[/QUOTE]

Voidaan hakea kissa pk-seutu+150km. Sukupuolella ei niinkään väliä, mutta etsimme kissanpentua joka on kasvanut sisällä ja pennusta asti elänyt ihmisten kanssa.

[QUOTE="...";27476599]kanaverkon laittamattomuus kyllä minusta kertoo ihmisestä eläimenpitäjänä jotakin, samoin se, pidetäänkö kissa sisäkissana/ulkokissana jne. Ne liittyvät eläimen turvallisuuteen kodissaan ja kyllähän vastuullinen myyjä mieluummin myy sellaiseen kotiin missä eläin on turvassa? Parisuhde- ja muut vastaavat ovat eriasia.

Jos ihminen voi valehdella, onko silloin ihan sama jättää kysymättä?

Ap: Kuinka kauaa olet valmis hakemaan kissanpennun, haetko uros vai naaraskissaa?[/QUOTE]

Tiedän useita kissaperheitä, mutta en ainuttakaan missä käytettäisiin kanaverkkoa. En tiedä johtuuko tämä siitä että asun kerrostalossa Helsingissä enkä maalla, mutta en ole täällä kanaverkkovirityksiä koskaan edes nähnytkään. Tuuletusikkunat saa kyllä kiilattua niin että niissä on sentin tai kahden rako, siitä ei kyllä kissa pääse mitenkään läpi. En ymmärrä miksi verkottaminen olisi jokin välttämättömyys...?

meillä on kaks kissaa. ja lapsi. eikä ne kissat mihinkään lentäneet vauvan tultua kotiin. yhtä rakkaita edelleen ovat, ja yhtä raivostuttavia! kummallakin ollut pennut ja kyllä itsekin mietin kelle kissan annan. kolme tapausta oli et sanoin ettei kissa teille tule
1. nuorempi mies halusi kaksi poika kissaa autotalliin pitämään hiiret loitolla, kuulemma raknetaa niille jonkun kopin sinne. oli yrittänyt villikissoja siel pitää, olivat häipyneet. yllätys!
2. nuori likka joka asui kerrostalossa ja töissä laivalla. öö, kuka sen kissan kanssa on kun sä oot poissa 3päivää?
3. nainen jonka naama oli punasenkirjava nyrkin jäljiltä. kämpässä niin paskasta et oksetti. röökin savu hirveä ja sohvalla röhnötti joku tyyppi.

mut perus ihmiset, perus koti, yksinäiset, parilliset japerheet meiltä kissan sai matkaansa

[QUOTE="miumiu";27476627]Tiedän useita kissaperheitä, mutta en ainuttakaan missä käytettäisiin kanaverkkoa. En tiedä johtuuko tämä siitä että asun kerrostalossa Helsingissä enkä maalla, mutta en ole täällä kanaverkkovirityksiä koskaan edes nähnytkään. Tuuletusikkunat saa kyllä kiilattua niin että niissä on sentin tai kahden rako, siitä ei kyllä kissa pääse mitenkään läpi. En ymmärrä miksi verkottaminen olisi jokin välttämättömyys...?[/QUOTE]

Ei meilläkään ole ekan kerroksen parvekettamme verkoitettu. Kissat eivät pääse parvekkeelle, ja tietävät itsekin, että sinne ei saa mennä. Ei sitä ovea kyllä pidetäkkään auki muuta kuin lukittuna niin, ettei kissa siitä mahdu millään. Kissamme ei kyllä edes yritä koskaan pyrkiä parvekkeelle, koska tietävät sen olevan kiellettyä. Joskus saavat tulla kanssamme parvekkeelle haistelemaan, mutta ei ne sieltä karata koita. Pötköttelevät auringonpaisteessa mielummin.

Tottakai kissa voi aina juosta täysiä ja syöksyä sen oven avauksen aikana pihalle, mutta niin voi tapahtua ulko-ovien ja ikkunoidenkin kanssa, jos sitä pelkää niin koko talohan pitäisi verkottaa...

[QUOTE="miumiu";27476627]Tiedän useita kissaperheitä, mutta en ainuttakaan missä käytettäisiin kanaverkkoa. En tiedä johtuuko tämä siitä että asun kerrostalossa Helsingissä enkä maalla, mutta en ole täällä kanaverkkovirityksiä koskaan edes nähnytkään. Tuuletusikkunat saa kyllä kiilattua niin että niissä on sentin tai kahden rako, siitä ei kyllä kissa pääse mitenkään läpi. En ymmärrä miksi verkottaminen olisi jokin välttämättömyys...?[/QUOTE]

Me asutaan yhdessä Suomen 10 suurimman joukkoon lukeutuvan kaupungin keskustassa ja täällä kyllä näkee kanaverkkovirityksiä, jos parveke ei ole lasitettu. Useat kissat ulkoilee parvekkeella ja vaikka niitä ei sinne laitettaisikaan ulkoilemaan, niin äkkiä pikkukisu vilahtaa partsin ovesta.. Siksi meilläkin on verkotettu parveke. Ei ole kivaa kaapia veristä kasaa asfaltista, kun kissa hyppää linnun perässä..

Ap: Meneekö Vammalan seutu liian kauas? Voisin laittaa sähköpostiin lisätietoa, jos on vielä hakumatkan sisällä?

Voi olla että mietin nyt tyhmiä, mutta miksi mietit tällaisia mammapalstalla jos ette ole aikeissa hankkia lapsia vielä aikoihin?

Kaveri joskus vinkkasi kaksplussaa, kun naureskelin hänelle Suomi24-palstaa. Tää on aktiivinen ja suhteellisen asiallinen palsta, missä pyörii enimmäkseen aikuisia. Ja kyllä täällä on aika paljon mielenkiintoisiakin keskustelunaiheita! Kyllä mä voin lapsijuttuja lukea, vaikka itselläni niitä ei olekaan.

[QUOTE="Hämmentynyt";27476705]Kaveri joskus vinkkasi kaksplussaa, kun naureskelin hänelle Suomi24-palstaa. Tää on aktiivinen ja suhteellisen asiallinen palsta, missä pyörii enimmäkseen aikuisia. Ja kyllä täällä on aika paljon mielenkiintoisiakin keskustelunaiheita! Kyllä mä voin lapsijuttuja lukea, vaikka itselläni niitä ei olekaan.[/QUOTE]

Juujuu! Mitäs Nytillä nyt puhutaankin mistä vaan, ja kanssakirjoittelijoita on paljon. Mietin vaan kun itse en pyörinyt täällä päinkään ennen lapsia :)

[QUOTE="...";27476697]
Ap: Meneekö Vammalan seutu liian kauas? Voisin laittaa sähköpostiin lisätietoa, jos on vielä hakumatkan sisällä?[/QUOTE]

No se on vähän kipurajalla (minulla ei ole ajokorttia, mies ajaa ja on vähän nyreä pitkästä ajomatkasta :D), mutta kai se Vammalakin menisi, jos siellä olevat pennut on jotenkin erityisen hyvän/mielenkiintoisen oloisia. Mies tykkää kovasti pitempi turkkisista kissoista, tai sitten yksivärisistä (musta, valkoinen, harmaa...). Ehkä sellaisella nakilla sen saisikin lähtemään kauemmaksi. Minkälaisia kissat ovat?

Musta-valkeita 4kk ikäisiä, 2 naarasta :) Lyhyt karvaisia ovat. Pelastettu ulkoa 2vk:n iässä, jonka jälkeen ovat kasvaneet sisällä vanhempien kissakavereiden kanssa. Eläinlääkärillä kävivät pelastuksen yhteydessä tarkistuksessa.

Yhteistyössä