Viides lapsi haaveissa, mies toista mieltä :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mimosa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä miehen "taivuttelu" neljänteen kävi niin et kolmosta odottaessani sanoin miehelle et en uskalla enää aloittaa uudelleen pillereitä ja mies oli samaa mieltä kun kerroin miksi en. Kolmosen synnyttyä muistutin miestä ja keskusteltiin et sen kuuluu hoitaa ehkäisy joka lasta tahtoo vähemmän. Siitäkin mies oli samaa mieltä. No, tuo ei tehnyt asian eteen mitään vaikka uhosi ja uhoaa esim. Vasectomiaa. Niinpä meille tulee alkuvuodesta nelonen.

No jätät ehkäisyn pois ja annat miehen valita, että käyttääkö kortsua vai ei..

Mun mielestä viides lapsi on jo sellainen, että jos toinen ei halua, niiin ei pitäisi edes yrittää puhua ympäri. Ensimmäisen/toisen/kolmannen lapsen kohdalla vielä hyväksyn sen.

Millä perusteilla mies ei halua viidettä?

Minä yritin puhua miestä ympäri kolmanteen ja neljänteen, mutta järkisyistä ei halunnut. Kävi sit vähän sama, kun 2:lla. Miehen vastuulla oli ehkäsy, koska kumpikaan meistä ei haluttu mulle hormonaalista ehkäsyä. mies sitten joka kerta päätti olla ilman kumia ja tosiaan nyt on se neljäs jo tulossa. Tähän kohtaan mulla tulee sit ra´ja vastaan. neljännen jälkeen mun on pakko alkaa huolehtia ehkäsystä, koska enempää alpsia en halua. En sitten vaan tiedä, miten. Hormonaalista ehkäsyä, kun ei edelleenkään haluta. Jäljelle jää sit sterilisaatio, kuparikierukka, kumit ja "varmat" päivät.

Mutta siis viidettä lasta en eehkä alkaisi vaatimalla vaatimaan. Kyselisin ehkä aika ajoin miehen mielipidettä, mutta olisin tyytyväinen siihen, että on saanut jo neljä lasta. Keksit jotain muita tavotteita elämällesi, niin vauvakuumekin alkaa pikkuhiljaa hellittämään.

[QUOTE="vieras";27470492]mutta kulta rakas ihanainen. Mieti nyt miten ihanaa se olisi jos olisi yhteinenkin lapsi. Pieni ihminen joka olisi osa sinua ja minua ;-)[/QUOTE]

Ei, kyllä siihen taisi liittyä lupaus geenimanipulaatiosta, exoskeletonista tms. Vai oliko se sitten se, että meille saattaisi tulla useampiakin lapsia, jos ja kun alkioita jää yli ja lahjoitetaan ne eteenpäin?

miksi mies ei halua enempää?
en tiedä onko lasten hankkiminen ylipäätään asia jossa saa toista taivutella/pakottaa
jotkut kuitenkin näin ajattelee ja menee jopa niin pitkälle että uhataan erolla jos ei tule enempää, tietysti siinä on riskinä että kosahtaa naamalle ja todella täytyy etsiä se joku muu sen uuden lapsen isäksi..

Paikkaapa sitä tunnepuolen puutetta jollain muulla kuin uudella vauvalla, jos mies ei jaksa enempää. Mitä sä uskot viidennen lapsen muuttavan elämässäsi? Miksi haluat vielä vauvan?

Yhteistyössä