Onko tänään kaikki isoimmatkaupat ja erikoisliikkeet auki vai kiinni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miia"

Vieras
Miten voin olla näin ulapalla näistä pyhäpäivistä. Ei tullut eilen mieleenkään, että kaupat ehkä olisivat tänään kiinni ja suunnittelin tekeväni tänään viikonlopun ja alkuviikon ruokaostokset ja lähteväni kiertelemään vaatekauppoja, käyväni kirpparilla yms. mitä ei jaksa/ ehdi viikolla tehdä. Mutta sitten sattuin lukemaan lehdestä, että esim. junat kulkevat pyhäaikataulujen mukaan. Prisma näytti olevan tänään normaalisti auki, mutta ovatko kaikki kaupat normaalin lauantain tavoin auki tänään? Keskustaan matkaa senverran, etten viitsisi huvikseen lähteä sinne jos pienemmät kaupat ovatkin kiinni.

Voi apua, koskakohan opin nämä pyhäpäivät ja miten vaikuttavat aukioloaikoihin yms. Ikää kuitenkin jo 32 ja silti tulee yllätyksenä, että esim. pyhäinpäivää juhlitaan suomessa näin suureellisesti. Olen jotenkin ajatellut tämän olevan amerikkalainentapa ja suomessa näkyy lähinnä naamiaisina, lyhtyinä, "halloween herkkuina" yms. mutta en ole tajunnut, että vaikuttaa julkiseen liikenteeseen ja kauppojenaukioloaikoihin. Niin ja töissä olen sellaisessa paikassa, että töitä on kaikkina vuorokaudenaikoina ja pyhinä, joten ei siinäkään mielessä vaikuta elämääni onko tiistai vai esim. joulupäivä.

No ei ruokaostostensuhteen kriisiä kun lähellä Alepa joka auki 24 h kaikkina päivinä, mutta olisin halunnut muutamia sellaisia ruoka ja leivontatarvikkeita mitä sieltä en usko löytyvän. Täytyy vain muuttaa suunnitelmia.

[QUOTE="miia";27456804]Voi apua, koskakohan opin nämä pyhäpäivät ja miten vaikuttavat aukioloaikoihin yms. Ikää kuitenkin jo 32 ja silti tulee yllätyksenä, että esim. pyhäinpäivää juhlitaan suomessa näin suureellisesti. Olen jotenkin ajatellut tämän olevan amerikkalainentapa ja suomessa näkyy lähinnä naamiaisina, lyhtyinä, "halloween herkkuina" yms. mutta en ole tajunnut, että vaikuttaa julkiseen liikenteeseen ja kauppojenaukioloaikoihin. Niin ja töissä olen sellaisessa paikassa, että töitä on kaikkina vuorokaudenaikoina ja pyhinä, joten ei siinäkään mielessä vaikuta elämääni onko tiistai vai esim. joulupäivä.[/QUOTE]

Tämähän on myös vainajien päivä ja monet käyvät haudoilla.
Itse en tätä juhlapäivänä pidä.

[QUOTE="miia";27456804]Voi apua, koskakohan opin nämä pyhäpäivät ja miten vaikuttavat aukioloaikoihin yms. Ikää kuitenkin jo 32 ja silti tulee yllätyksenä, että esim. pyhäinpäivää juhlitaan suomessa näin suureellisesti. Olen jotenkin ajatellut tämän olevan amerikkalainentapa ja suomessa näkyy lähinnä naamiaisina, lyhtyinä, "halloween herkkuina" yms. mutta en ole tajunnut, että vaikuttaa julkiseen liikenteeseen ja kauppojenaukioloaikoihin. Niin ja töissä olen sellaisessa paikassa, että töitä on kaikkina vuorokaudenaikoina ja pyhinä, joten ei siinäkään mielessä vaikuta elämääni onko tiistai vai esim. joulupäivä.[/QUOTE]

Kannattaa aloittaa sillä että pyhäinpäivä ja halloween on kaksi ihan eri asiaa :)

Jos päivä on merkitty kalenteriin punaisella, sopii olettaa että kaupat eivät ole auki- on mun sääntöni.

Ja kyllä- ON hankittava sellainen kalenteri jossa pyhäpäivät sillain näkyvät, vaikka se saamarin mainoskalenteri autokorjaamolta, vaikkei se sisustukseen passaisikaan :D

Aamuäree: Kiitos vinkistä! Pitääkin hankkia ensivuodelle seinäkalenteri ;) Olen käyttänyt monta vuotta vain puhelimen kalenteria ja ainakaan iphonen kalenteri ei pyhäpäiviä tunne tai sitten pitäisi lisäillä ne itse etukäteen. Meille syntyy ensimmäinen lapsi loppuvuodesta ja kauhulla odotan kuinka osaan koristella kotimme kunkin juhlapyhän mukaisesti ja huomioda päiväkodin juhlat yms., vaikka kaippa ne ilmoittavat etukäteen koska jotain juhlia järjestetään tai saa pukeutua naamiaisasuun :D Minä tai mieheni emme kumpikaan kuulu mihinkään uskontoon joten ei sitäkään kautta tule oikein vietettyä juhlapäiviä. Niin ja tosiaan kummankaan työhön eivät juhlapyhät vaikuta mitenkään.

[QUOTE="miia";27456689]Miten voin olla näin ulapalla näistä pyhäpäivistä. Ei tullut eilen mieleenkään, että kaupat ehkä olisivat tänään kiinni ja suunnittelin tekeväni tänään viikonlopun ja alkuviikon ruokaostokset ja lähteväni kiertelemään vaatekauppoja, käyväni kirpparilla yms. mitä ei jaksa/ ehdi viikolla tehdä. Mutta sitten sattuin lukemaan lehdestä, että esim. junat kulkevat pyhäaikataulujen mukaan. Prisma näytti olevan tänään normaalisti auki, mutta ovatko kaikki kaupat normaalin lauantain tavoin auki tänään? Keskustaan matkaa senverran, etten viitsisi huvikseen lähteä sinne jos pienemmät kaupat ovatkin kiinni.[/QUOTE]
Rauhoittumisen lomassa pääsee shoppailemaan - Kotimaa - Savon Sanomat
Tämä pyhäinpäivä on kuitenkin erilainen ainakin Kuopiossa. Halutessaan ihmiset pääsevät ostoksille Matkuksen kauppakeskukseen ja Ikeaan

Yhteistyössä