Voiko vauvan tai taaperon kakkavaippa haista niin pahalle, että meinaa oksentaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Essi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Essi"

Vieras
Mun mielestä meidän vuodenikäisen kakkavaipat haisee niin pahalle, että en vaan voi vaihtaa vaippaa... tulee hemmetin paha olo ja oksettaa/yököttää ja yökin niin että melkein on oksennus suussa. Mies taas on sitä mieltä, että "se on vaan psykologista". Luulee, että tahallani yökin ja teeskentelen, koska mua ei huvita vaihtaa vaippaa. Toisinaan pystyn vaihtamaan kun kakka haisee erilaiselle mutta joskus haju on niin paha ettei vaan pysty. Onko kellään muulla vastaavaa ongelmaa? Voiko kakka haista niin pahalle, että oksettaa?

voi.

Meillä miestä ei hajut haittaa, joten hän on aina hoitanut lasten kakka-asiat jos vain on kotosalla. Arkipäivät minä sitten hoidan oksennus kurkussa tyyliin. Jossain vaiheessa on joka lapsi kysynyt miksi äiti pitää hassuja ääniä (yökkimistä) kun peppua pyyhkii ;)

Aikaisemmin ei oo ollut mitään ongelmaa, mutta yhtäkkiä ne kakkavaipat vaan alkoi haista tosi pahalle. Miehen mielestä ei oo mitään eroa. Ja raskaana en ole.

En vaan voi sille mitään, että alkaa yököttää kun jo ennen vaipan aukaisua jäätävä haju tunkee nenään ja yökkimisen alkamaan. Kerran olen oikeasti oksentanutkin ja tämän jälkeen olen ältellyt kakkavaippoja. Mies vaan väittää vastaan, että minä teeskentelen. Mutta en ymmärrä, että jos mies pystyy vaihtamaan vaipan ilman ongelmia niin miksi mun pitäisi väkisin yökkien vaihtaa... :(

Aikaisemmin ei oo ollut mitään ongelmaa, mutta yhtäkkiä ne kakkavaipat vaan alkoi haista tosi pahalle. Miehen mielestä ei oo mitään eroa. Ja raskaana en ole.

En vaan voi sille mitään, että alkaa yököttää, kun jo ennen vaipan aukaisua jäätävä haju tunkee nenään ja saa yökkimisen alkamaan. Kerran olen oikeasti oksentanutkin ja tämän jälkeen olen vältellyt kakkavaippoja. Mies vaan väittää vastaan, että minä teeskentelen. Mutta en ymmärrä, että jos mies pystyy vaihtamaan vaipan ilman ongelmia, niin miksi mun pitäisi väkisin yökkien vaihtaa... :(

Muutama kirjoitusvirhe korjattu.

Helposti voi.

En kertakaikkiaan siedä perheeni ulkopuolisen kakan hajua, omien kohdalla ei ole siis ongelmaa mutta vieraalle lapselle (ei ehkä pikkuvauvalle, mutta taaperolle nyt ainakin) vaihtaminen tuottaa yökkimistä. Puhumattakaan aikuisista...:x

(alku)raskauden aikana mun oli todella vaikea vaihtaa esikoisen kakkavaippoja. Kyllä yökötti se haju. Muuten ei ole ollut ongelmaa - paitsi sillon kun lapsella oli rotavirus. Herranjumala sitä löyhkää, pystyn vieläkin sen muistamaan ja alkaa puistattamaan :X

Meillä kävi aamulla taapero onnistuneesti potalla ja lähti sitten ylpeänä leikkihuoneeseen leikkimään ilman vaippaa. Kohta kuulu ku äitiä huudettiin, tulikin lisää kakkaa ja sopivasti matolle. Aloin siivoamaan ja oksensin ! Et kyllä näköjään voi haista :-S

Yhteistyössä