Lapsella astma, otatteko influenssarokotetta?

• Viestiketjun aloittaja "piikki"
  • Ensimmäinen viesti
Sairastan astmaa (lievä, vain kohtauslääkitys tällä hetkellä ja viimeksi tarvitsin sitä keväällä). Sairastin kerran influenssan ja kävin vuorokauden aikana kolme kertaa hakemassa päivystyksestä lisähappea/-troppia, kun kotilääkitys ei enää riittänyt, vaan huulet sinersivät. Sen jälkeen olen ottanut aina influenssarokotteen, olen ollut raskaana tai en. Oma valintasi, mutta minä antaisin laittaa.

"vieras"
Tähän mennessä olen ottanut 3vuotiaalle rokotteen mutta nyt ekaa kertaa mietin, josko jättäisi väliin. Infektioastmaa sairastaa ja lääkkeiden ansiosta hyvin lievänä pysyy.

"Vieras"
Meidän perheessä kolme astmaatikkoa, eikä olla otettu minään vuonna rokotusta, paitsi sikainfluenssa, joka oli kyllä tosi iso virhe!! Ollaan päätetty, että meillä ei oteta mitään ylimääräisiä. Sikainfluenssa piikki aiheutti niin kaaosta meidän perheen elämään!

"aloittaja"
[QUOTE="Vieras";27444374]Meidän perheessä kolme astmaatikkoa, eikä olla otettu minään vuonna rokotusta, paitsi sikainfluenssa, joka oli kyllä tosi iso virhe!! Ollaan päätetty, että meillä ei oteta mitään ylimääräisiä. Sikainfluenssa piikki aiheutti niin kaaosta meidän perheen elämään![/QUOTE]

Mitä teille tuli siitä sikapiikistä?

..
Otamme rokotteen. Lapsemme sai influenssan jälkitautina infektioastman..ja on nyt kohta vuoden käyttänyt lääkkeitä yhteen menoon infektioastmaan sen influenssan jälkeen.

"juu"
2v astmaatikko ja varmaan otamme hänelle rokotteen. En ehkä kovin mielelläni, mutta satamiljoonaakertaa helpommalla pääsee ilman sitä tautia, joka todennäköisesti johtaisi osastoreissuun.

Yhteistyössä