Miten kissan saa irti tyynystä?

Alkuperäinen kirjoittaja äit86;27424301:
Mein kolmella kissalla oli tapana tulla mun pään ympärille nukkumaan.
Yksi yläpuolella, ja kaksi muuta molemmin puolin päätä,
ihan kun ois elävä kynsikäs karvalakki päässä nukkunut!

Sit äiti keksi että kissoille pitää sähistä kun niitä haluaa komentaa,
no minähän sähisin ja sihisin ja sylin ja pärskyin,
kissat ei siirtynyt mihinkään, mutta mies nukku pari yötä sohvalla :D

:laugh:

Tytar nro 2:lla oli vahan vastaavaa, tosin vain yksi kissa kerrallaan, mutta kolme eri kattia, toisistaan riippumatta. Aina uusi kissa keksi nukkua hanen paansa ympari kaariytyneena, paitsi se rassu, joka joutui niskatyynyksi. Ja kun oli kissaton kausi, Tytar nro 2 nukkui muuten alasti, mutta karvalakki paassaan... Ikaa oli ehka n. 6-vuotta.

Meidän kissalle suurin loukkaus oli avata limsapullo sen läsnäollessa. Se ilmeisesti piti sihausta loukkaavana. Tajusin tämän silloin, kun kerran avasin pullon kissan vieressä ja se kääntyi, sähisi minulle erinäisiä ärräpäitä eikä tullut luokse päiväkausiin. Sen sijaan se kusi reppuuni.

KOkeile limsapulloa, mutta piilota reppu.

[QUOTE="jojo";27424335]Meidän kissalle suurin loukkaus oli avata limsapullo sen läsnäollessa. Se ilmeisesti piti sihausta loukkaavana. Tajusin tämän silloin, kun kerran avasin pullon kissan vieressä ja se kääntyi, sähisi minulle erinäisiä ärräpäitä eikä tullut luokse päiväkausiin. Sen sijaan se kusi reppuuni.

KOkeile limsapulloa, mutta piilota reppu.[/QUOTE]

Argh :laugh:

[QUOTE="jojo";27424335]Meidän kissalle suurin loukkaus oli avata limsapullo sen läsnäollessa. Se ilmeisesti piti sihausta loukkaavana. Tajusin tämän silloin, kun kerran avasin pullon kissan vieressä ja se kääntyi, sähisi minulle erinäisiä ärräpäitä eikä tullut luokse päiväkausiin. Sen sijaan se kusi reppuuni.

KOkeile limsapulloa, mutta piilota reppu.[/QUOTE]

:laugh: tätä kokeilen!

Ehdollista kissa johonkin epämieluisaan toimenpiteeseen joka kerta kun se änkee sänkyyn. Tee jotain, mitä se inhoaa yli kaiken, vaikka joku harjaaminen tms. mistä se ei kerta kaikkiaan pidä.
Mutta tässä on vaarana se, että se alkaa protestiksi pissailemaan johonkin. : /

No siis outoa on se että tää ongelma tuli vasta viime viikolla. Onpa tuo kissa mulla ollut jo 12 vuotta. Se oli just tosi kipeenä ja minä tietty hemmottelin minkä pystyin niin nyt se sitten pompottelee minkä kerkiää ja minä saan nukkua naama kissan takapuolessa :D
Se oli viime viikolla lukittuna vessaan muutaman päivän kun ensin oli oksentanut neljä settiä parisängyn päälisiä.

Kissa ei opi ikinä pois tavoista. Itse joudun kestämään kahta kissaa joihin en edes halua koskea joten jos ne tekevät/oleskelevat jossain missä ei pitäisi niin puhallan niihin koska siitä ne ei pidä. Jollei auta niin aina ne voi potkia pois.

Laita pikaliimaa sen kynsiin ja kun jamahtaa tyynyyn, siirra sivuun ja ota toinen tyyny :saint:

Mutta toi on niin hyvä tyyny. Niska tulee kipeäksi ilman mun rakasta supertyynyä. Tietty se tukee älyttömän mukavasti myös kissan selkää kun se lämmön vaikutuksesta muodostaa kissan muotoisen painauman.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;27430091:
Mutta toi on niin hyvä tyyny. Niska tulee kipeäksi ilman mun rakasta supertyynyä. Tietty se tukee älyttömän mukavasti myös kissan selkää kun se lämmön vaikutuksesta muodostaa kissan muotoisen painauman.

Hanki kissalle oma tyyny, sellainen, jossa on lammityskin? Ja liimaa se siihen...

Olisko sulla suihkepulloa mistä voisit suhauttaa vettä kissan päälle kun tunkee tyynylle? On ainakin täysin myrkytön ja harmiton vaihtoehto ja ymmärtääkseni kissat ei tykkää vedestä :confused: Mulla ei siis ole kissoja joten en niiden sielunelämää oikein ymmärrä, mutta tolla vesipullolla kaveri opetti kissansa pois ruokapöydältä.

Voi että, mikäs sen ihanampaa ko kissa pään vieressä hurisemassa yöllä. Hieroo selänki jos mahallaan nukkuu ja kissa tullee siihen selän päälle olemaan. :heart: Vielä ihanampaa on kissa joka ryömii yöpaijan alle ja nenänpää pilkistää tissien välistä. :heart:
Ja ko se alkaa puskea kesken maukkaimpien aamuyön unien leukaan, poskeen, nuolee korvaa tai leikkii hiuksilla. :rolleyes:

Voi että, mikäs sen ihanampaa ko kissa pään vieressä hurisemassa yöllä. Hieroo selänki jos mahallaan nukkuu ja kissa tullee siihen selän päälle olemaan. :heart: Vielä ihanampaa on kissa joka ryömii yöpaijan alle ja nenänpää pilkistää tissien välistä. :heart:
Ja ko se alkaa puskea kesken maukkaimpien aamuyön unien leukaan, poskeen, nuolee korvaa tai leikkii hiuksilla. :rolleyes:

Juu mikä ettei :D
Mutta mun ongelma onkin se että nukun yöni naama kissan perseessä...

Olisko sulla suihkepulloa mistä voisit suhauttaa vettä kissan päälle kun tunkee tyynylle? On ainakin täysin myrkytön ja harmiton vaihtoehto ja ymmärtääkseni kissat ei tykkää vedestä :confused: Mulla ei siis ole kissoja joten en niiden sielunelämää oikein ymmärrä, mutta tolla vesipullolla kaveri opetti kissansa pois ruokapöydältä.

No tän siperiantiikeriturkki tiputtaa vedet vaan nätisti sängylle :)
Toinen kissa juo hanasta, joten ehkä sekään ei vallan järkyttyisi

Mun kisu kans änkee aina toiselle tyynylle, paitti jos miesystävä nukkuu siinä, niin sitten kelpaa reunallakin nukkuu, missään tapauksessa ei sängyn päässä :) Kai se kuvittelee olevansa tän talon hierarkiassa yläpäässä :) Ja samaa tekee, kuin joku jo mainitsi, et siirtyy sitä mukaa toiselle puolelle kun vaihtaa kylkee..ja tarkistaa, että nukunko.. Mistähän tääkin johtuu? :)

Kokeile sitä jutskaa, kamman rappaamista kolikolla.... Siis vedä kolilloa kamman piikkejä vasten. Kissat ei tykkää siitä äänestä. Ne avaa suun joka kerta, kun kuulee ton ja lopulta hermostuu ja vaihtaa maisemaa! :)

Kissoille on todella helppo tehdä selväksi mitä ne saavat tehdä ja mitä ei, niiden kielestä meidän ihmisten ei tarvitse osata kuin i ja o. Kun haluat että kissa ei tee jotain, pitää räväyttää silmänsä mahdollisimman suuriksi = kissojen kielessä "ei", "hyi", "tuhma" jne. Kun kissa tekee oikein, pitää sille siristellä silmiään/hitaasti sulkea silmiään (kuten kissat tekee nautiskellessaan olostaan).

Ongelmia tuleekin kissojen kanssa siinä että ihminen helposti suuttuessaan siristää silmiään katsoessaan pahasti ja kissa näkee vain silmien painuvan kiinni eikä kiinnitä mitään huomiota siihen tykyttävään otsasuoneen. Tilanne on kissan näkökulmasta sama kuin että vanhempi sanoo lapselle teitpä hienosti ja ihanaa jne ja samalla antaa remmistä, sanat ja teot ovat pahasti ristiriidassa. Ja kun ihminen on onnellinen silmät ovat yleensä suuret ja "loistavat", kissa näkee vain suuret silmät mikä on merkki suuttumuksesta kissojen kielessä.

Menkääs niitten kissojenne kanssa hetkeksi jutustelemaan missä heidän olisi hyvä nukkua :)

Yhteistyössä