Minkälainen on (pesun ja puhdistuksen kautta ajatellen) buklaamatto? Eteiseen, eläinperheessä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Tarttisin lisää mattoja, kun ollaan vietetty aikalailla matoton kesä. Talvella kuitenkin lattiat viilenee siihen malliin, että mattoja pitää taas hankkia. Mutta minkämoisia, siinäpä vasta puolma.

Minkälainen on bukleematto? Tarraako siihen kaikki koirankarvat ja pakeneeko loskapaskan mukana tulleet hiekanmuruset maton sisuksiin niin, ettei niitä saa sieltä koskaan pois? Vai onko se jopa ihan toimiva?

Ja minkämoinen se pinta siinä noin niinkuin muutoinkin on?!? Puuvillamattoja ei voi ajatellakaan, koska kun koira siihen kerran loskapaskasella tassullaan astuu, niin matto on pestävä, sillä jälkihän siitä jää jos matto ei ole musta. Mutta mites tuo bukleematon laita on?

Muovimatto olisi varmaan kaikkein paras, mutta se tuskin pitää sitten taas kamalasti lämpöä ja on inhottavan tuntuinen paljaan jalan alla : /

Viimeksi muokattu:
Meillä on eteisessä juuri bukleematot niiden helppohoitoisuuden takia. Eivät ole kylmiä jalan alla, helppo imuroida ja mahdolliset tahratkin lähtee yleensä kostealla pyyhkäisemällä.

• Tykkää
Reactions: chef
[QUOTE="diu";27425510]Kyllä tarttuu kaikki karvat, mutta märällä (kostealla) kumilastalla irtoavat hyvin ja puhdistuu muutenkin samalla. Tehokkaampaa kuin imurointi.[/QUOTE]

Hmmm...tuo on kyllä hieman harmi, jos se sitten oikein "imee" niitä karvoja...matto kun on ns. koirien kulkuväylällä jossa ne ravailee päivät pitkät. Mutta jos ne saa lastalla pois, niin kai sen nyt pari kertaa päivässä lastaa...pitää sitten ehkä keittiöön kuitenkin suunnitella jotakin muuta mattoa, ettei tartte koko päivää tohkata mattojen lastaamiseen :)

Se bukleematto on ainaki meillä kissaperheessä vähä sama ku puklamatto! =) Siihe on kiva puklata ja siinä terotetaan kynsiä, toisinsanoen, meillä ei missään nimessä toimi! Ne langat pursuilee yhen kerran jälkeen ku siihen jotain kiinni jää (kissan kynnet) ja se pukla ei lähde siitä millään. Kumipohjakaan ei pelitä ku kissa saa senkin rullalle.
Meillä toimii ainoastaan puuvillamatot ja paksulankaiset matot. Paksulankaiset on helppo nostaa kammalla puklat pois jasenjälkeen pestä paikallisesti. Kissa ei tykkää sitä kynsiä ku ei siitä saa otetta. Puuvillamatot sen verrran pieniä, että pesukoneeseen.

[QUOTE="jenni";27425537]Se bukleematto on ainaki meillä kissaperheessä vähä sama ku puklamatto! =) Siihe on kiva puklata ja siinä terotetaan kynsiä, toisinsanoen, meillä ei missään nimessä toimi! Ne langat pursuilee yhen kerran jälkeen ku siihen jotain kiinni jää (kissan kynnet) ja se pukla ei lähde siitä millään. Kumipohjakaan ei pelitä ku kissa saa senkin rullalle.
Meillä toimii ainoastaan puuvillamatot ja paksulankaiset matot. Paksulankaiset on helppo nostaa kammalla puklat pois jasenjälkeen pestä paikallisesti. Kissa ei tykkää sitä kynsiä ku ei siitä saa otetta. Puuvillamatot sen verrran pieniä, että pesukoneeseen.[/QUOTE]

Meillä ei enää ole kissoja. Eli meillä ne karvaeläimet ovat koiria. Niiden kohdalla ei tuota kynsiongelmaa ole. Eikä ne juuri oksentelekaan...mutta kumipohja ei tule pelittämään, se on selvää. Aattelin sinne alle hankkia semmoisen liukuesteen :)

tykännyt käyttää eteisessä metritavarana myytävää "kuramattoa". Meillä on hamaana, kerää hyvin hiekat ja voin taata että peruskura koirista ei siinä näy kun alkuperäinen sävy on niin hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja mä olen;27425568:
tykännyt käyttää eteisessä metritavarana myytävää "kuramattoa". Meillä on hamaana, kerää hyvin hiekat ja voin taata että peruskura koirista ei siinä näy kun alkuperäinen sävy on niin hyvä.

Meilläkin on tuulikaapissa tätä, mutta en mä sitä kyllä sen pidemmälle kotiini halua. Etsin estettiistä mattoa, eikä tuo vastaa ihan sitä :)

Mie oon tykänny ton tyylisistä.
https://www.hobbyhall.fi/p/fi/Aika-yleismatto-musta/316205/92316/92303/92313
Mulla on eteisessä tumma ja keittiössä vaalea.
Tahrat lähtee hyvin, eikä matto oo sellanen pölisevä.

Vaikuttaa oikein kätevältä. Tarttis vaan olla vähän erivärinen...pohjaväri on oikein passeli, mutta tuo kuviointi ei innosta.

Löysin meille täydellisen maton, mutta nyt huomasin, että se olisi kannattanut tilata heti silloin, kun sen bongasin...seuraavaksi sitä kun on saatavana vasta tammikuussa :kieh:

En siis tainnut olla ainoa, joka sen "löysi" :D

Mun kokemuksen mukaan karvat tarttuu hirveesti. Mutta näissäkin oon eroja. Kaikista paras karvojen kannalta on mun mielestä 100% villa matto. Se on myös helppo pitää puhtaana. Eteisessä meillä on juuttimaton tapainen matto. Se on kans kätevä kun siihen ei karvat jää ja sen saa ihan vaikka suihkussa pestyä, kun ei ime vettä. Meillä yks kissa yrjöilee aina välillä, kun hotkii ruokansa.

Asutko pk-seudulla? Jos asut, niin Lehtisaaressa olisi yksi hyvä perinteikäs mattoliike Kowec (www kowec fi). He myyvät ja kanttaavat erileveydellä olevia hyvälaatuisia mattoja. Edellinen ruotsalainen buklee-matto kesti 15 vuotta. Matto on hyvälaatuinen ja kumipohja ei syö esim parkettia eli aivan eri laatuluokkaa kuin markettien matot. Matto on helppo pitää puhtaana imuroimalla ja hiekka ei leviä matosta pitkin kämppää. Kuivuu nopeasti. Suosittelen! Aikeissa on hankkia uusi matto heiltä leveydellä 160 senttiä.

Pakko ihmetellä et sekottaakohan porukka bukleematon plyysimattoon tai jotain?
Buklee on semmosta liukasta "silmukkaa", en ymmärrä miten jollain oikeen imee karvaa? Kun sehän on just semmosta "hylkivää" matskua.
Juu ei mulla muuta :D

Buklaamatto :D

Mutta asiaan, miten olis sellanen sekoitemuovimatto? siis muvia ja muuta sekaisin. Itse olen todennut ettei meidän eläinperheessä noi buklaat toimi ainakaan ollenkaan ja käytössä parhaimmaksi olen havainnut tuollaset "juuttihamppukookosvaimitäikinäovatkaan"- matot :) En nyt muista tarkalleen tuota materiaalia, mutta tarkoitan siis noita karkeahkoja materiaaleja mitä myydään paljon. Kuraiset tassun jäljet lähtee kuivuttuaan imurilla ja tarvittaessa voi pyyhköistä kostealla myös siitä päältä. Kynnet ei takuulla nosta lankoja sen pinnasta ja kevyitäkin ovat kanniskella. Tosin tarviivat ne liukuesteet alle.

Pakko ihmetellä et sekottaakohan porukka bukleematon plyysimattoon tai jotain?
Buklee on semmosta liukasta "silmukkaa", en ymmärrä miten jollain oikeen imee karvaa? Kun sehän on just semmosta "hylkivää" matskua.
Juu ei mulla muuta :D
En mä ainakaan sekoita. Monella tutulla ollut bukleematto ja kyllä niistä ainakin osaa oikeen imee sen karvan ja ne ei irtoo siitä silmukasta mihinkään. Mutta varmaan noissakin sitten eroja.

Hitto, siis muOvia eikä muvia :)
Enkä minäkään sekoita noita kahta, mutta silti olen päättänyt ettei enää bukleeta meille... ikinä.... tai ainakaa niin kauan ku eläimiä. Silkkaa rahan tuhlausta, mut näin siis meillä.

En mä ainakaan sekoita. Monella tutulla ollut bukleematto ja kyllä niistä ainakin osaa oikeen imee sen karvan ja ne ei irtoo siitä silmukasta mihinkään. Mutta varmaan noissakin sitten eroja.

No sit täytyy olla eroja joo, mulla vaan ei sit satu olemaan kokemusta sellasista vaikka aina ollu noita mattoja + elikoita. Enkä tuota aiempaa mitenkään pahalla tarkottanut, kunhan koitin päteä (ilmeisen turhaan) :whistle: :D
No ei, kunhan vaan aattelin :)

Uusimmat

Yhteistyössä