Pelkkiä läskikokoja kaupat täynnä! Ei enää normaalikokoinen nainen löydä vaatteita!

• Viestiketjun aloittaja vaatteetta
  • Ensimmäinen viesti
vaatteetta
Ei ennen ollut noita läskikokoja puolta kaupan valikoimasta! Nyt on tullut kaikki plösöjen d-mitoitukset. Ennen isoja kokoja sai vain erikoisliikkeistä, nykyään niitä on joka kaupassa. Voisi kyllä edelleenkin olla vain erikoisliikkeissä, motivoisi ehkä laihduttamaankin..

Nykyajan koko 36 on oikeasti varmaan lähemmäs 38 ja koko 38 on jo aivan jumalattoman iso, varmaan lähemmäs 40-42! Jos hartioista ok, niin vyötäröltä aivan liian iso. H&M lienee ainoa ketju, josta normaali, hoikka nainen löytää vaatetta, mutta ei sieltä voi mitään ostaa, orjatyöllä tuotettua laadutonta paskaa. Pikkuputiikeista taas ei löydy arkivaatetta kohtuuhinnalla. Vilassa on myös aika normaalille vartalolle mitoitettuja vaatteita.

"vieras"
Missä sä oikein käyt ostoksilla? Mä käyn vaateostoksilla usein 150-senttisen, langanlaihan ystäväni kanssa, itse käytän kokoa 44/46, ja molemmat löytää vaatteita, ja kauppaan jää vielä paljon kokoja siltä väliltä.

ehdotus
Kansanterveyden takia olisi hyvä että koot 40 eteenpäin saisi vain kassalta tiskin takaa. Ihrasakki kulkekoon ilman vaatteita, ostakoon häveten säkkinsä tai aloittakoon laihduttamisen. Yhtä paha ongelma tuo lihavuus on kuin tupakanpolttokin!
Räsäselle pistän viestiä!

"voi itku"
Eipä auta ap:n kuin alkaa keräämään massaa ympärilleen. Voisit vaikka aloittaa leffaillalla ja kunnon mässyillä, marsmars.

P.s. Lievänä sivuvaikutuksena rennosta illasta voi ilmetä myös vanteen löystymistä pään ympäriltä.

"mies"
Lihavan ihmisen vaatteet näyttävät erittäin harvoin silmää miellyttäviltä. Itselläni miehenä on rintakehä lähes 30 cm leveämpi kuin vyötärö ympärysmitalta ja tulos on paljon näyttävämpi look kuin jos olisi "plösönä".

lucifer
[QUOTE="mies";27415269]Lihavan ihmisen vaatteet näyttävät erittäin harvoin silmää miellyttäviltä. Itselläni miehenä on rintakehä lähes 30 cm leveämpi kuin vyötärö ympärysmitalta ja tulos on paljon näyttävämpi look kuin jos olisi "plösönä".[/QUOTE]:D

harmailee..
[QUOTE="voi itku";27415258]Eipä auta ap:n kuin alkaa keräämään massaa ympärilleen. Voisit vaikka aloittaa leffaillalla ja kunnon mässyillä, marsmars.

P.s. Lievänä sivuvaikutuksena rennosta illasta voi ilmetä myös vanteen löystymistä pään ympäriltä.[/QUOTE]

No just.. siellä taas sellainen, joka luulee jokaisen hoikan kituuttavan syömättä. Voi ku tietäsit.. jotkut on vaan ni helvetin läpipaskoja tai sairaus voi vaatia sen hemmetin 3500-4500 kilokalorin tarpeen päivää kohti ja siinä onkin mättämistä. :p

Oikeesti aloituksessa on totuuden jyvänen. Monissa kaupois on se koko 34 tai 36 ihan tajuttoman iso. :D Tai sitten mä olen kutistunut vanhetessani.. meinaan en kyl aiemmin mahtunut xxs-kuteisiin samoilla mitoilla ja nyt on löysiä ne mun entiset ässät ja ämmät.. mitä kaupasta normaalisti ostin. Jossain on vikaa.. mitoitus tehdään toki sen mukaan kai, mikä myy.

Kiva, että voi olla entinen äksällä ja ostaa nyt ässäkoon vaatteita? Sen tajuun.. mutta ei tarttis pienempien joutua maksaan mistää minikoon vaatteista yhtään enempää kuin muodokkaammat yksilöt. ;)

"voi itku"
No just.. siellä taas sellainen, joka luulee jokaisen hoikan kituuttavan syömättä. Voi ku tietäsit.. jotkut on vaan ni helvetin läpipaskoja tai sairaus voi vaatia sen hemmetin 3500-4500 kilokalorin tarpeen päivää kohti ja siinä onkin mättämistä. :p
:D Taisit vähän ylitulkita? Vai missä väitin hoikkien kituuttavan syömättä? :D

Mutta ei se mitään, hauskaa viikonloppua itse kullekin ;)

"vieras"
No tämä ei kyllä pidä paikkaansa niin tippaakaa!

Jos jotain on kokotaulukossa tapahtunut, niin kutistuneethan ne koot on.

Tästä syystä esim. HM:llä ei kannata missään nimessä shoppailla maanantaisin, ei ole muita kokoja jäljellä kuin XS ja S. Ne eivät monessakaan yläosassa ole mitään normaalipainoisen kokoja, ihan anorektiselle voi sopia.

Mutta mistä löytys vaatetta lyhyelle ja paksulle, omenalihavalle?
Nuo "isojen tyttöjen" vaatteet on tehty kookkaammille ja pitemmille naisille, joilla on vyötärö. Jos löytää vaatteen joka sopii vyötäröltä, se on muuten ihan liian iso.

Yhteistyössä