mitenkä sitä töitä nyt oikein haetaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokematon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokematon

Vieras
en oo ennen ollu työtön. saako mistään ylipäätänsä töitä jos ei oo periaatteessa paljon mitään työkokemusta ja tutkinto vielä kesken(vuoden vaihtees valmis jos hyvin menee). kattelin työpaikka ilmotuksia mol.fi, oikotie ja monsterista. katoin oman paikkakunnan ja kahden naapuri kunnan ilmot. ei ollu yhtääkää työpaikkaa missä ei olisi tarvinnut alan tutkintoa tai pitkää työkokemusta alalta. eli mistä mun kaltainen tapaus saa töitä? mieluusti kokopäivätyötä tarkoitus kun olis kuitenkin saada käteen enemmän ku mitä työmarkkinatuki on. tällä hetkellä oon työharjoittelussa ja v-loput puhitän opiskelulle, työharj. saa lopettaa heti jos työpaikka löytyy.

myynti, asiakaspalvelu esim kaupassa työskentely kiinnostais... ei vaan tunnu sellaisia töitä olevan tai ei ainakaan ilmoituksissa ikää sellaisia ole...

Ota yhteyttä suoraan yrityksiin ja myös niihin pienempiin. Läheskään kaikki työpaikat eivät tule työkkärin tietoon. Varsinkin pienissä työpaikoissa ilmoitus työkkäriin voi olla lähes katastrofaalinen, koska hakemuksia voi tulla valtava määrä eikä niistä läheskään kaikki ole edes sellaisia, jotka ko työpaikan haluaisi. Työkkäri vaan käskee hakemaan paikkaa ja jos ei hae, tulee karenssi. Tiedän monia pienempiä firmoja, jotka eivät enää nykyisin ilmoittele lainkaan työkkäriin, vaikka olisikin rekrytoinnin tarvetta.

Kysele myös tutuilta ja sukulaisilta. Monet työpaikat löytyvät nk puskaradion kautta.

Itse tekisin niin että käyttäisin hiukan aikaa kunnollisen työhakemuksen tekoon ja lähettelisin sen jokaiseen lähialueen kauppaan joihin töihin haluaisin.
Kannattaa lähettää suoraan myymäläpäällikön sähköpostiin, jos sellainen on netistä saatavilla.

Oman kokemuksen mukaan ei kannata soittaa suoraan, saati paukahtaa paikalle duunia kysymään, monesti tulee niin yllättäen tai sitten myymäläpäälliköllä kova kiire ettei ehdi mahdollisia tulevia työntekijätarpeita ajatella heti.

Kiireaikoina sitten ryhdytään kaivelemaan niitä sähköpostin arkistoja, jospa sieltä joku lupaava hakija löytyisi.

Lisävinkkinä voin sanoa, että ahkera asiointi liikkeessä johon lähetät hakemuksen kannattaa, auttaa jos naama on tuttu kun haastatteluun kutsutaan.

Miten saa tehtyä kunnollisen työhakemuksen jos ei siihen oo paljon mitään laitettavaa??? ei työkokemusta kun vaa yhdestä paikasta ja tutkintoakaan ei ainakaan vielä voi paperiin merkitä.

kyllä se on vähän niinku lottovoitto jos nykyään sattuu löytymään työpaikka.

[QUOTE="konkari";27402587]Ensin kannattaa opetella käyttämään Suuria Kirjaimia lauseen alussa ja pisteitä myös :).
Ihan vaan vinkiksi kun ulkoasu on tärkeä CV:ssä.[/QUOTE]

onneksi kaksplussan palsta ei ole cv. kyllä cv:n tekoa on ihan harjoiteltu koulussa. ongelmahan on ettei minulla ole mitään mitä sinne kirjoitan.

onneksi kaksplussan palsta ei ole cv. kyllä cv:n tekoa on ihan harjoiteltu koulussa. ongelmahan on ettei minulla ole mitään mitä sinne kirjoitan.

Juu, ymmärsin. Enkä pahalla tarkoittanut tuota, kunhan muistutin kun mollin sivuilla cv:den laatu on välillä aika ankea. Niin, tiesitkö tästä https://asiointi.mol.fi/cvnetti/cvnetti?retUrl=http://www.mol.fi&kieli=fi. Mutta en kehoittaisi laittamaan nimeä ilmoitukseen. Itse en laittanut edes puhelinnumeroa, sähköpostilla ilmoittivat. Tästä tietenkin ollaan monta mieltä. Mutta pstt kurki tuolta malleja. Voit käyttää sisustussuunnittelijoiden mallia: mitä et voi piilottaa tuo se tarkoituksella esille, eli että olet tuore oppija etkä tiettyihin uriin jo kaivautunut -tyylillä, näin äkkiä heitettynä...