V
"vieras"
Vieras
Oliko teillä lapsena kierrätettyjä vaatteita tai tavaroita lapsena? Nykyäänhän on ihan yleistä että lapsilla on joko kirpputoreilta tai sitten kavereilta tai sukulaisilta kierrätettyjä vaatteita, leluja ja tavaroita. Olen syntynyt 80- luvulla ja muistan kuinka esim. käyetty polkupyörä oli jollain lailla noloa ja kierrätetyt vaatteet vielä 90- luvun alussa lama-aikoina merkki huonommuudesta, ainakin joidenkin mielestä.
Muistan kinastelleeni koulussa 90- luvun aluss ayhden "kaverin" kanssa onko käytetty polkupyörä aina huonompi kuin uusi. Minulla oli merkkipyörä, mutta ostettu käytettynä, hänellä taas uutena ostettu halpa merkettipyörä. Kaverin mielestä meidän täytyi olla tosi köyhiä kun minulla oli käytetty pyörä ja minä taas kuittasin, että meillä ei ostetakaan pyöriä ruokakaupasta
Onko muilla vastaavia muistoja?
Muistan kinastelleeni koulussa 90- luvun aluss ayhden "kaverin" kanssa onko käytetty polkupyörä aina huonompi kuin uusi. Minulla oli merkkipyörä, mutta ostettu käytettynä, hänellä taas uutena ostettu halpa merkettipyörä. Kaverin mielestä meidän täytyi olla tosi köyhiä kun minulla oli käytetty pyörä ja minä taas kuittasin, että meillä ei ostetakaan pyöriä ruokakaupasta