Muita rahapulassa olevia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Köyhä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Köyhä?

Vieras
Vertaistukea vailla... :(
Sairaslomien ja yllärilaskujen takia kärvistellään jopa helmikuulle asti. Ja yllärilaskuksi luen mm.melkein 400 e tienhoitomaksun..
Asuntolaina ollut koroilla 4 kk, vielä ensi kuun on.Joulukuussa alkaa taas lähteä isompi maksu eli 900 e /kk,lisäksi multa lähtee yritykseni lainaa 250 e /kk.

Jään äitiyslomalle helmikuussa ja äitiysraha on se helpottava tekijä tässä. Tulot nyt firmasta n.600 e /kk + kotihoidontuki 200 e (lähtee isolla verolla).

Kirpparipaikkaa varattuna,ja juuri sain sadan euron tuotteen myydyksi.helpottaa paljon,mutta vielä pitäisi saada useita satoja jotta pärjättäisiin.
Miehellä on tilissä ´limitti´eli voi höylätä miinukselle,nyt miinuksella 500 e ja bensaan ja ruokaan käytetty pelkästään.

Kyllä tässä ehkä jotain vielä keksii,myyn kaiken mitä pystyn. Mieltä vaan painaa hirveästi,muutenkin hormonit hyrrää..Ja lapsen synttärit on järjestettävä vielä kuun lopussa.

En tajua millä rahalla me joulu eletään!!!

Muita?
ja vinkit otetaan vastaan myös...

Joo, ahdistava olo on mullakin. Firma, jossa olen töissä, ei ole pystynyt maksamaan palkkoja ajoissa, ja tili on tyhjä. Ei se mitään, jos säästöjä olisi vielä jäljellä, kun ne rahat kuitenkin joskus saa, mutta säästöt meni, kun mies jäi työttömäksi ja tuli kaikenlaisia isoja ja yllättäviä laskuja. Meilläkin tytön synttärit tulossa ja sitten on se joulu... onneksi valoa tunnelin päässä on, mies on saanut töitä, mutta aloittaa vasta parin kuukauden pääsät ja sitä ennen pitäisi autoon saada talvirenkaat (etälapset haetaan autolla, joten olisi hyvä olla) ja maksaa kallis kurssimaksu (mies opiskeli). Stressiä pukkaa, mutta yritän olla murehtimatta liikaa, kun ei siitä ole mitään hyötyä.

Minulla on tilillä noin 150 euroa seuraavaksi kuukaudeksi. Tai siis jää vaan satanen, kun on vielä yksi lasku maksamatta. Ajattelin käydä Lidlissä ostamassa kaikki ostokset, siellä pitäisi olla halvempaa. =)

Miksi asuntolaina on noin suuri 900e/kk? Onko tullut ostettua liian kallis talo?
Miksi firmalla on lainaa? Firman pitäisi tuottaa tuloa, ei kulua?

Onko sulla liian iso asuntolaina? Pitäisiks muuttaa sit halvempaan paikkaan?

Aika hintsuilla mennään, mutta onneksi on töitä sovittu taas 4,5kk eteenpäin joten kai se siitä. Vinkkejä? No aika huono olen neuvomaan tässä asiassa. Olisi helppoa sanoa, ettei kannata elää velaksi, mutta todellakin, en ole itse kovin hyvä esimerkki...:|

opiskelen, mies ihan hyvässä työssä, mutta lapsia ja asuntolainaa sekä autolainaa on. meillä tämä köyhyys on toisaalta "itse hankittua", kun menin kouluun, tiedettiin, että miehen palkalla ei pelkästään pystytä elämään. TIedossa oli, että joudutaan menemään visan puolelle, ottamaan mahdollisesti opintolainaaki, mutta tämä on ohimenevää, maksetaan sitten opintovelkoja pois, kun puolen vuoden päästä valmistun. Siitä huolimatta, että tämä köyhyys on ennalta tiedossa ollut, ahdistaa väliin, kun pitää joka ostos laskea, ei mitään ylimääräistä ihanaa saa ostaa kotiin tai itselle tai lapsille... kirppareilta etsin nyt lapsille vaatteita ja itse ja mies mennään vanhoilla vermeillä.

Täällä ollaan. Lääkemenot on isot, auto päätti laueta, teemme molemmat sijaisuuksia ja tulot vaihtelee. Lasten harrastusmaksut meni nyt syksyllä, joulukin on tulossa ja rahat tiukilla. Autoon menis nyt 1500€. Remontti siirtyy ja olemme ilman autoa niin pitkälle, kun voimme tuon astmaatikon kanssa olla täällä Lapissa.

kannattaisko ap:n miettiä, onko tuosa yrityksessäsi mitään järkeä? Tienaisit siivoamalla tai kaupan kassallakin melkein triplasti....Ja onko asunto tuloihinne nähden vähän turhan kallis? Sun kuukauden tulos on pienemmät kuin teidän asuntolainanlyhennys.....

[QUOTE="vieras";27371946]Miksi asuntolaina on noin suuri 900e/kk? Onko tullut ostettua liian kallis talo?

Onko sulla liian iso asuntolaina? Pitäisiks muuttaa sit halvempaan paikkaan?[/QUOTE]

Asuntolainaa on melkein 200 000 e, siksi isohko lyhennys. Taloa ei voi myydä kun samalla menee firmakin,mulla on siis työtilat täällä.

Firma otti lainaa vajaa 10 000 e, töitä kerkesin tehdä 2 kk kun huomasin olevani raskaana...Ei siis hommaa kerennyt oikein käynnistääkään kunnolla! Tosin kun on kärsitty lapsettomuudesta,uutinen oli tottakai hyvä.

Tilanne on väliaikainen,mutta harmittavasti joulu jää tähän väliin...Tällä hetkellä laskuja aika hyvin maksettu onneksi.

Firmassa on minun tulevaisuus, toiminta vasta käynnistyy ja siksi pienet tulot! Äitiysloman jälkeen sitten täydellä teholla.Ei pidä luovuttaa heti. Tässä elämäntilanteessa ainoa ratkaisu.

Alkuperäinen kirjoittaja Köyhä?;27371699:
Vertaistukea vailla... :(
Sairaslomien ja yllärilaskujen takia kärvistellään jopa helmikuulle asti. Ja yllärilaskuksi luen mm.melkein 400 e tienhoitomaksun..
Asuntolaina ollut koroilla 4 kk, vielä ensi kuun on.Joulukuussa alkaa taas lähteä isompi maksu eli 900 e /kk,lisäksi multa lähtee yritykseni lainaa 250 e /kk.

Jään äitiyslomalle helmikuussa ja äitiysraha on se helpottava tekijä tässä. Tulot nyt firmasta n.600 e /kk + kotihoidontuki 200 e (lähtee isolla verolla).

Kirpparipaikkaa varattuna,ja juuri sain sadan euron tuotteen myydyksi.helpottaa paljon,mutta vielä pitäisi saada useita satoja jotta pärjättäisiin.
Miehellä on tilissä ´limitti´eli voi höylätä miinukselle,nyt miinuksella 500 e ja bensaan ja ruokaan käytetty pelkästään.

Kyllä tässä ehkä jotain vielä keksii,myyn kaiken mitä pystyn. Mieltä vaan painaa hirveästi,muutenkin hormonit hyrrää..Ja lapsen synttärit on järjestettävä vielä kuun lopussa.

En tajua millä rahalla me joulu eletään!!!

Muita?
ja vinkit otetaan vastaan myös...
diakoniatoimistoon van. ne auttaa eikä puhujualasta jos et tahdo. saatat saada lapsella pari pientä lahjaakin. spr:lle viestiä ja pyydä hyänjoulumielen lahjakortia. Onhan se 70e parempi kuin ei mitään.

Tuohon jouluun vaan sen verran, että miksi kahden hengen jouluun menisi niin paljon rahaa? Jos teillä on paljon ihmisiä joille ostaa lahjoja, niin ainakin aikuisten kesken sovitte heti, että lahjoja ei tänä vuonna vaihdeta. Lapsista rajaatte pois muut paitsi ne ihan tärkeimmät, tyyliin kummilapset tms. Ja heillekin riittää ihan pienet lahjat. Jouluna tulee muutenkin pakettia jos jonkinlaista, eivät lapset ehdi edes huomata ovatko saaneet kaikilta mahdollisilta ihmisiltä lahjoja.

Perinteinen jouluruoka on loppujen lopuksi melko edullista. Kinkku, laatikot, rosollit, joulukala.... Ja tietenkin ensisijaisesti yritätte saada itsenne jonkun toisen joulupöytään, jos vaan mahdollista.

Tuohon jouluun vaan sen verran, että miksi kahden hengen jouluun menisi niin paljon rahaa? Jos teillä on paljon ihmisiä joille ostaa lahjoja, niin ainakin aikuisten kesken sovitte heti, että lahjoja ei tänä vuonna vaihdeta. Lapsista rajaatte pois muut paitsi ne ihan tärkeimmät, tyyliin kummilapset tms. Ja heillekin riittää ihan pienet lahjat. Jouluna tulee muutenkin pakettia jos jonkinlaista, eivät lapset ehdi edes huomata ovatko saaneet kaikilta mahdollisilta ihmisiltä lahjoja.

Perinteinen jouluruoka on loppujen lopuksi melko edullista. Kinkku, laatikot, rosollit, joulukala.... Ja tietenkin ensisijaisesti yritätte saada itsenne jonkun toisen joulupöytään, jos vaan mahdollista.

Jos ei ole varaa jouluun, niin sitten ei ole varaa jouluun. Yksinkertaista ja helppoa.

Minusta 900e kuukaudessa on tosi pieni lyhennys noin isoon lainaan. Onko teillä oikeasti varaa taloon? Jos firma ei tuota juurikaan, niin sen takia ei ehkä kannata pitää isoa tilaa.

[QUOTE="vieras";27373830]Minusta 900e kuukaudessa on tosi pieni lyhennys noin isoon lainaan. Onko teillä oikeasti varaa taloon? Jos firma ei tuota juurikaan, niin sen takia ei ehkä kannata pitää isoa tilaa.[/QUOTE]
Siis laina on 20 vuoden laina ja vielä pidempi, jos korot nousevat. Jos nyt jo tienhoitomaksu tekee tiukkaa, niin kuinka tuollaista kestää velä niin kauan?

[QUOTE="vieras";27371946]Miksi asuntolaina on noin suuri 900e/kk? Onko tullut ostettua liian kallis talo?

Onko sulla liian iso asuntolaina? Pitäisiks muuttaa sit halvempaan paikkaan?[/QUOTE]

Siis 900€ on jonkun mielestä iso lyhennys? Meillä "vain" 70 000€ asuntolainaa ja kk-erä on hippasen yli tuon 900€ ja minusta ei ole edes iso. Ja me ollaan ihan tavallisia duunareita ja minä olen ollut jo vuoden sairaslomalla ja hyvin on pärjätty.

[QUOTE="aapee";27373756]Firmassa on minun tulevaisuus, toiminta vasta käynnistyy ja siksi pienet tulot! Äitiysloman jälkeen sitten täydellä teholla.Ei pidä luovuttaa heti. Tässä elämäntilanteessa ainoa ratkaisu.[/QUOTE]

Mistä tiedät, että asiakkaita riittää ja saat joskus parempia tuloja?
Laitatko sit 9kk ikäisen vauvan päiväkotiin? Mun mielestä 200 000e:n laina on tajuton, jos ei ole kunnon tuloja, mistä sulla ei ole takeita.

[QUOTE="vieras";27374131]Mistä tiedät, että asiakkaita riittää ja saat joskus parempia tuloja?
Laitatko sit 9kk ikäisen vauvan päiväkotiin? Mun mielestä 200 000e:n laina on tajuton, jos ei ole kunnon tuloja, mistä sulla ei ole takeita.[/QUOTE]

Eipä tarvitse ihmetellä miksi koko Eurooppa on lamassa kun persaukisille myönnetään ylisuuria lainoja.

[QUOTE="vieras";27373830]Minusta 900e kuukaudessa on tosi pieni lyhennys noin isoon lainaan. Onko teillä oikeasti varaa taloon? Jos firma ei tuota juurikaan, niin sen takia ei ehkä kannata pitää isoa tilaa.[/QUOTE]

Nyt siis kyse vain parista kuukaudesta,ei sen takla kannata tehdä mitään sen kummempia ratkaisuja!
Tilanne kun itselle melko outo,joten esim.kirppispaikka-asiat eivät ole tuttuja.Mitä saa kaupaksi,mitä ei jne..

[QUOTE="aapee";27374224]Nyt siis kyse vain parista kuukaudesta,ei sen takla kannata tehdä mitään sen kummempia ratkaisuja!
Tilanne kun itselle melko outo,joten esim.kirppispaikka-asiat eivät ole tuttuja.Mitä saa kaupaksi,mitä ei jne..[/QUOTE]

Mä ihan mielellään toki annan kirppisneuvoja sulle ap, mutta kuulisin mielelläni, miten tilanne paranee parin kuukauden jälkeen?
Koska mä en ymmärrä, miten ilman tuloja voi alkaa maksella tuollaista tosi isoa lainaa. Onko sun mielellä tuloja?

Ota luottokortilta ne parin kuukauden rahat, jos tilanne on parempi joulun jälkeen!

Kirppiksellä kaupaksi menee parhaiten nyt lasten väliasut- ja talvihaalarit.
Varaa vaikka paikka itsepalvelukirpparille viikoksi tai myy huuto.netissä.
Ikävä kyllä mäkin olen just muuttamassa ja yritin varata kirppispaikkaa, mutta ainakin PK-seudulla on vapaita aikoja suosituimmilla kirppiksilla vasta paria päivää ennen joulua.

Yhteistyössä