Nyt on pakko vähän purnata, tuntuu että ei onnistu vaikka kuinka yrittää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaloilleen pääseminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ärsyttää vhän ap.. valittaa ettei oo rahaa (vaikka on mutta käyttää ne johonkin tyhjänpäiväsyyksiin ilmeisesti), valittaa ettei saa töitä (vaikkei suostu tekemään kun sen alan töitä jolla töitä ei ole ollenkaan, kumma ala muuten..), valittaa ettei mies saa töitä (vaikka on töissä, vaikka on työkkärimaksutkin sitten väliajoille) valittaa että on kallista (eikä varmasti ajattele että vois muuttaa pois sieltä helsingist esim.espoooseen tai vantaalle...)

siis todella rasittavaa. talousneuvonta vois olla paras ratkaisu tohon hätään. toivottavasti mies kuitenkin saisi sen vakityön.

muutes esim.kaupan kassalle saa noita 5h vuoroja jos jaksaa hakea, mut sekään ei nyt varmaan kelpaa sitten. risoo tollaset että oikeesti on ihan ok määrä rahaa ja silti valittaa eikä aikomustakaan tehä asian eteen mitään kuitenkaan. miks oot muuten terapiassa? (villi arvaus epävakaa p.häiriö, masennus tai bipo2. eikä millään pahalla arvaus)

Millaista vertaistukea siis kaipaat? Jos et sinne sossunluukulle tahdo mennä, niin ei kai asiaa se auta, että me kuorossa vaan voivoteltaisiin?!

Jos joudutte sossuun holtittoman rahankäytön vuoksi, niin haloo, eikö silloin asia olisi vältettävissä sillä, että vähän miettisitte, miten sitä rahaa käytetään?

Alkuperäinen kirjoittaja jaloilleen pääseminen;27370683:
Tämä on harkinnassa kunhan saan tuon terapian (useampi tunti viikossa) käytyä, ensi vuonna loppuu.

Varmasti pystyisit kyllä jotain tekemään jo nyt terapian ollessa käynnissäkin. "Useampi tunti viikossa" terapiaa - tuskin nyt kuitenkaan kovin montaa? Opintoja pystyy suorittamaan myös verkko-opintoina kotoa käsin, tenttikirjoja lukemaan kotona, luennoilla ei välttämättä useinkaan ole läsnolopakkoa jne.

Alkuperäinen kirjoittaja jaloilleen pääseminen;27370674:
Ei vaan MIES EI LÖYDÄ TÖITÄ, ala kyllä vetää hänellä hyvin mutta minulla ei. Ja lapsi ei todellakaan jää ilman hoitopaikkaansa, se on hänellä kuntoutuksen vuoksi ja erittäin tarpeellinen. Juuri viime kuussa oli palaveri, jossa erityisopettaja puolsi hoidon jatkamista ehdottomasti, kehitystä on tapahtunut selvästi.

Soittelu on ihan hyvä idea, voisin tuosta mainita miehelle.

Semmoinen juttu tähän väliin, että ketjun idea ei ollut haukkua minua miten paska rahankäyttäjä olen ja mieheni työtön luuseri. Idea oli saada vertaistukea tilanteeseen, jossa kaikki tuntuu ns. kaatuvan päälle ja menneisyys tulevan takaisin. En tahdo sossun asiakkaaksi enää koskaan ja kohta kuitenkin luukulla ollaan tällä menolla!

MENE TÖIHIN (vaikka sinne kaupan kassalle osa-aikaiseksi tai siivoomaan tai JOTAIN) josset halua sossun luukulle! niin yksinkertasta se on. teet töitä tai saat tukia PISTE. jos oot liian sairas töihin ts.kuntoutumassa niin haet sairaspvrahaa tai kuntoutustukea eikö vaan?

Annetaan asian nyt sitten olla. Ei teistä ole apua, kunhan vaan vittuilette kuorossa. :( Joskus se vertaistuki olisi isompi asia kuin stressaavan ihmisen haukkuminen maanrakoon, mutta ehkäpä valitsin väärän palstan. Kiitos ja näkemiin.

t. ketjun aloittanut

ps. Minne helvettiin täältä pitäisi muuttaa, kun lapsen palvelut on täällä (+ niiden vuoksi pitäisi reissata useampi kerta vuodessa takaisin Helsinkiin ilman autoa!) ja työllistymismahdollisuudet ovat parhaat pk-seudulla??

MENE TÖIHIN (vaikka sinne kaupan kassalle osa-aikaiseksi tai siivoomaan tai JOTAIN) josset halua sossun luukulle! niin yksinkertasta se on. teet töitä tai saat tukia PISTE. jos oot liian sairas töihin ts.kuntoutumassa niin haet sairaspvrahaa tai kuntoutustukea eikö vaan?

En ole oikeutettu kumpaankaan. Kiva kun täällä "tiedetään", vaikka oikeasti ei ole hajuakaan siitä, miten asiat menevät!

TÖITÄ EI OLE, KUKAAN EI HALUA PALKATA MINUA KUN EI OLE KOULUTUSTA EIKÄ ALALTA KAMALASTI KOKEMUSTA JA OVISTA SEKÄ IKKUNOISTA TUNKEE ILMAISIKSI HARJOTTELIJOIKSI ALALLE VALMISTUNEITA!

Alkuperäinen kirjoittaja jaloilleen pääseminen;27370724:
Annetaan asian nyt sitten olla. Ei teistä ole apua, kunhan vaan vittuilette kuorossa. :( Joskus se vertaistuki olisi isompi asia kuin stressaavan ihmisen haukkuminen maanrakoon, mutta ehkäpä valitsin väärän palstan. Kiitos ja näkemiin.

t. ketjun aloittanut

ps. Minne helvettiin täältä pitäisi muuttaa, kun lapsen palvelut on täällä (+ niiden vuoksi pitäisi reissata useampi kerta vuodessa takaisin Helsinkiin ilman autoa!) ja työllistymismahdollisuudet ovat parhaat pk-seudulla??

Minä en käskenyt sinun muuttaa. Ihmettelen vain puhtaasti, miten saatte 430e tuhlattua turhuuteen ilman että mitään jää säästöön. Ja myös sitä, oletko pyrkinyt hakemaan mitään osa-aikaista työtä millekkään muulle alalle? Myös pieni palkka on aina rahaa. Tilanteessa, jossa omalla alalla ei ole töitä, ei auta nirsoilu.

Jaloilleen pääsee kun NOUSEE ITSE jaloilleen eikä odota että joku nostaa sinne! niin se vaan on. Sulla on väärä asenne tohon juttuun ihan kokonaan ja sinuna puhuisin siitä siellä terapiassa. Kukaan ei ratko teidän ongelmia sulle, eikä vertaistuki tarkoita että annetaan sun kiertää tota kehääsi vaan nimenomaan muut voivat antaa sulle eri perspektiiviä asioihin, et vaan haluua sitä ottaa vastaan ja siinä se ongelma sulla on, ei vastauksissa joita oot saanut.

Alkuperäinen kirjoittaja jaloilleen pääseminen;27370736:
En ole oikeutettu kumpaankaan. Kiva kun täällä "tiedetään", vaikka oikeasti ei ole hajuakaan siitä, miten asiat menevät!

TÖITÄ EI OLE, KUKAAN EI HALUA PALKATA MINUA KUN EI OLE KOULUTUSTA EIKÄ ALALTA KAMALASTI KOKEMUSTA JA OVISTA SEKÄ IKKUNOISTA TUNKEE ILMAISIKSI HARJOTTELIJOIKSI ALALLE VALMISTUNEITA!

sitten oot varmasti työttömänä työnhakijana työkkärissä ja saat työttömyyskorvausta? vai etkö sitäkään saa..

sä vaan teet asioista vaikeita! ne ei ole, ja teillä on hyvä tilanne. se on ihan ymmärrettävää että jos toinen ei saa töitä ja toinen ei töihin kykene (sä et ilmeisesti kykene) niin silloin haetaan sosiaalietuuksia. keksity terapiaan ja paranemiseen ja sitten pääset töihin eikä tukia enää tarvitse hakea.

tai sit katkeroidut etkä tee mitään kun ei mikään kuitenkaan onnistu ja on niin vaikeeta kaikki aina ja elätte loppuelämän tuilla. ihan miten vain.

toi epävakaus on paska sairaus (kehtaan sanoa koska itse käynyt vuosia terapiassa sen takia :D)

Yhteistyössä