Hyväksytkö Yle-veron?

Minä en käytä moottoriteitä myöskään. Mielestäni tässä verotuksessa pitäisi olla joku kohtuus ja myös se, että verotus tulisi sen mukaan käyttääkö kyseisiä palveluita vai ei. Minulla ei esimerkiksi ole tarhassa tai koulussa olevia lapsia, ei autoa, ei ole aikaa katsoa televisiota jne. Silti näistä kaikista joudun maksamaan.

älä jaksa narista. onhan sulla ylimäärästä kun meinaat poiskin lahjottaa rahojas.

• Tykkää
Reactions: Bonaire
En, mielelläni lopettaisin ylen ja sen turhat projektit kuten Mannerheim-elokuvaroska. Voisin maksaa erikseen siitä, että nähtäisiin pikku-kakkonen netistä. Ainut asia mitä koko surkeiden ohjelmien kirjosta katsotaan. Myös ruotsinkielistä liibatusta on ruotsinkieliseen väestöön verrattuna aivan liikaa, en halua maksaa siitä.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Minä en käytä moottoriteitä myöskään. Mielestäni tässä verotuksessa pitäisi olla joku kohtuus ja myös se, että verotus tulisi sen mukaan käyttääkö kyseisiä palveluita vai ei. Minulla ei esimerkiksi ole tarhassa tai koulussa olevia lapsia, ei autoa, ei ole aikaa katsoa televisiota jne. Silti näistä kaikista joudun maksamaan.

Mutta itse olet kai kuitenkin jonkun verran kouluja käynyt, ilmaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;27369661:
älä jaksa narista. onhan sulla ylimäärästä kun meinaat poiskin lahjottaa rahojas.

Ensi vuonna mahdollisesti teen sen lahjoituksen. Tuo sinun asenteesi on muuten todella ärsyttävä. Jos jollakin on rahaa niin, että siitä jää säästöön, niin häneltä pitäisi nyhtää kaikki mahdollinen ns. "yhteiseen hyvään". Mitään ei saisi jäädä itselle ja kaikesta pitäisi vaan maksaa mielellään käytti sitä palvelua tai ei.

Ensi vuonna mahdollisesti teen sen lahjoituksen. Tuo sinun asenteesi on muuten todella ärsyttävä. Jos jollakin on rahaa niin, että siitä jää säästöön, niin häneltä pitäisi nyhtää kaikki mahdollinen ns. "yhteiseen hyvään". Mitään ei saisi jäädä itselle ja kaikesta pitäisi vaan maksaa mielellään käytti sitä palvelua tai ei.

mitähän sä tosiasiassa tiedät mun asenteesta. et yhtään mitään.
mutta melkonen vatipää sä olet kyllä.

[QUOTE="vieras";27369669]Mutta itse olet kai kuitenkin jonkun verran kouluja käynyt, ilmaiseksi.[/QUOTE]

Jos järjestelmä olisi oikeudenmukainen niin perheiltä verotettaisiin enemmän koko perhetalouden käyttämistä asioista. Muilta vähemmän siltä kohtaa mitä palvelua ei käytä.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;27369687:
mitähän sä tosiasiassa tiedät mun asenteesta. et yhtään mitään.
mutta melkonen vatipää sä olet kyllä.

Sinähän juuri kirjoitit, että minä joudan maksamaan, kun kerran on rahaa lahjoitukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;27369690:
en minäkään, mutta mun yritys käsittääkseni maksaa

Yrityksillä on se yhteisöllinen vero, eli yrityksesi joutuu maksamaan sen kirkollisveron. Tämä on tosin asia, jota en ymmärrä miksi näin.

Mutta tähän asti olet katsonut tv:tä (vaikka kuinka vähänkin) pummilla, toisten kustantamana.

kyllä minä mielelläni maksan veroja jotta terveydenhuolto yms toimisi vaikka en näitä käyttäisikään.

Mutta tuo ylevero ärsyttää ihan suunnattomasti. Töllöstä tulee koko ajan paskempaa ohjelmaa joten ei paljoa siitä huvittaisi maksaa.

Vuodenvaihteessa voimaan tuleva Yle-vero ei ole tuomassa valtion kassaan tavoiteltua rahamäärää.
Valtiovarainministeriön (VM) arvion mukaan rahoista jää ensi vuonna puuttumaan viisi miljoonaa euroa.
HS:n tietojen mukaan Yle-vero jää alimittaiseksi heti ensimmäisenä vuotena. Veron tuotoksi arvioidaan hallituksen budjettiesityksessä 497 miljoonaa euroa aiemmin oletetun 502 miljoonan sijaan.
Budjettiesitys julkaistaan kokonaisuudessaan syyskuun puolivälissä.
VM:n mukaan erotus katetaan käytännössä lisävelalla.

Jos järjestelmä olisi oikeudenmukainen niin perheiltä verotettaisiin enemmän koko perhetalouden käyttämistä asioista. Muilta vähemmän siltä kohtaa mitä palvelua ei käytä.

Sun logiikalla ne tämänhetkiset lapset, jotka myöhemmin sun vanhuutesi kustantaa, voi sitten 50 vuoden päästä jättää sut sponsoroimatta jos haluaa.

Jos mietit teoriaasi pidemmälle, niin tuohan tarkoittaisi sitä, että koko yhteiskuntajärjestelmä on turha, kaikki maksaisivat omat kulunsa. Voisi loppupeleissä käydä niin, että sinultakaan ei jäisi säästöön yhtään mitään, olen ymmärtänyt, että sinulla ei ole ihan huipputulot. (Jos Yle-verokin tuntuu kukkarossasi)

[QUOTE="vieras";27369700]Mutta tähän asti olet katsonut tv:tä (vaikka kuinka vähänkin) pummilla, toisten kustantamana.[/QUOTE]

Suomi on pummien luvattu maa, aina YLEn henkilökuntaa myöden.

[QUOTE="vieras";27369700]Mutta tähän asti olet katsonut tv:tä (vaikka kuinka vähänkin) pummilla, toisten kustantamana.[/QUOTE]

Niin, on kaksi vaihtoehto, joko maksaa tai ei maksa. Televisiolupamaksu on 252 euroa vuodessa, minusta se määrä on täysin kohtuuton jos ei televisiota katso juuri ollenkaan. Minä lisäksi olen elänyt monta vuotta reilusti alle köyhyysrajan, niin en todellakaan alkanut maksamaan tuota maksua. En myöskään tässä asunnossa, koska olen kotona valveilla muutaman tunnin päivässä.

Niin, on kaksi vaihtoehto, joko maksaa tai ei maksa. Televisiolupamaksu on 252 euroa vuodessa, minusta se määrä on täysin kohtuuton jos ei televisiota katso juuri ollenkaan. Minä lisäksi olen elänyt monta vuotta reilusti alle köyhyysrajan, niin en todellakaan alkanut maksamaan tuota maksua. En myöskään tässä asunnossa, koska olen kotona valveilla muutaman tunnin päivässä.

Valivali. Olet yksi syypää sille, miksi maksu muuttui veroksi.
Minä kiitän, oma maksuni pienenee.

[QUOTE="vieras";27369721]Jos mietit teoriaasi pidemmälle, niin tuohan tarkoittaisi sitä, että koko yhteiskuntajärjestelmä on turha, kaikki maksaisivat omat kulunsa. Voisi loppupeleissä käydä niin, että sinultakaan ei jäisi säästöön yhtään mitään, olen ymmärtänyt, että sinulla ei ole ihan huipputulot. (Jos Yle-verokin tuntuu kukkarossasi)[/QUOTE]

Minusta tuntuu kohtuuttomalta sen vuoksi, että pelkkiin asumiskuluihin menee minulla yli 40 % tilille tulevista rahoista. En ehdi kotona olla juuri ollenkaan ja pitää maksaa kuitenkin tuo Yle-vero, kyllä siitä tulee todella paha mieli, että pakotetaan maksamaan tuollaisia, kun ei ehdi kotona edes olla. Enkä sanonut, ettei mitään pitäisi verotuksessa maksaa, mutta kyllä siinä pitäisi huomioida mm. asumismenorasite, tuntuu todella kohtuuttomalta mm. omat asumiskuluni ja kaikki muut kulut myös. Kun ainakin omalla kohdallani tuntuu juuri nyt siltä, etten saa mitään yhteiskunnalta, mutta jokaisen sentin minulta kyllä vievät minkä pystyvät.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27369739:
Valivali. Olet yksi syypää sille, miksi maksu muuttui veroksi.
Minä kiitän, oma maksuni pienenee.

Eli olet todellakin sitä mieltä, että minun olisi pitänyt maksaa tuo TV-vero silloinkin, kun rahaa jäi asumiskulujen jälkeen 150 euroa kuukaudessa? Ja vaikka en televisiota katsonut oikeastaan yhtään.

En mäkään katso televisiota juuri koskaan, mutta siitä huolimatta olen sen aina maksanut, ihan siitä syystä, etten halua olla mikään pummi missään muotoa.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Vuodenvaihteessa voimaan tuleva Yle-vero ei ole tuomassa valtion kassaan tavoiteltua rahamäärää.
Valtiovarainministeriön (VM) arvion mukaan rahoista jää ensi vuonna puuttumaan viisi miljoonaa euroa.
HS:n tietojen mukaan Yle-vero jää alimittaiseksi heti ensimmäisenä vuotena. Veron tuotoksi arvioidaan hallituksen budjettiesityksessä 497 miljoonaa euroa aiemmin oletetun 502 miljoonan sijaan.
Budjettiesitys julkaistaan kokonaisuudessaan syyskuun puolivälissä.
VM:n mukaan erotus katetaan käytännössä lisävelalla.

Tästäkin uutisesta huomaa Ylen piikin olevan auki taivaaseen asti.

Yhteistyössä