Mitä tykkäät asiasta, että päivähoidossa ulkoillaan säässä kuin säässä?

• Viestiketjun aloittaja "pph"
  • Ensimmäinen viesti
"pph"
Minulla 4 lasta hoidossa ja kaikki ovat jo aika "isoja" eli nuorin on 3v. Minusta on kivaa ulkoilla paljon ja olemme siis ulkona sateellakin. ainoastaan paukkupakkasilla ulkoilut ovat vain piipahtamisia. Lapse nauttiva ja mikä siinä ollessa, kun on sadevaatteet olemassa. Kuitenkin eräs vanhemmista vaikuttaa hyvin närkästyneeltä, kun hakee lapsensa, vaikka oltaisiin vain tihkusateessa. Muut vanhemmat eivät ole kommentoineet tai kaksi äitiä on tykännyt hirveästi, kun ollaan monta tuntia päivässä ulkona.

Tämä ei tarkoita sitä, ettemmekö tekisi muuta. Askartelemme, leikimme, leivomme, maalaamme, luemme kirjoja jne. Käymme myös kerhossa kerran viikossa.

Mitä mieltä te vanhempina olette siitä, että lapsenne ulkoilisi todella paljon päivähoidossa ja säässä kuin säässä? Kommentoikaa!

"vieras"
Myös meidän lapsen pph ulkoilee lasten kanssa säällä kuin säällä ja mun mielestä se on vain mukavaa :) Sitä kun ei itse välttämättä jaksa/ehdi enää työpäivän jälkeen lähteä lasta ulkoiluttamaan, niin hyvä että edes hoidossa on saanut ulkoiltua.

Ja sitä varten lapsille on olemassa säähän kuin säähän sopivia ulkovaatteita..

• Tykkää
Reactions: maimai83
Tykkään ja siksi pojalla on hoidossa nekin kurakamppeet. Kiitettävästi ovatkin pihalla pahemmallakin säällä. Ei se laps oo sokerista ja märät vaatteet kuivataan kaapeissa. Meilläkin töissä muksut rakastaa sadesäitä ja niitä ihania vesileikkejä. Mikään keli saa niitä pysymään sisällä kuten ei miunkaan kakrua.

alkuperäinen pph
Ei ole yksikään minun hoitolapsistani palelluttanut poskiaan! Ja emme toki ihan hyytävässä kaatosateessa ulkoile. Mutta aika paljon saa sataa, että jättäisimme esim. aamupäiväulkoilun väliin. Iltapäivällä emme välttämättä sitten ole ulkona, jos sataa ihan kaatamalla. Mutta tihkusateessa ja ke´vyessä kesäsateessa kyllä ulkoilemme 2 kertaa päivässä eli noin 3-4 tuntia päivässä.

Sässä kun säässä ulos vaan, nii me mentiin silloinkin kun lapset oli kotona. (vuosia kotihoidossa)

kyllä
Mua harmittaa, että lapsen päikyssä ulkoillaan aika vähän. Ulos lähtevät aamuisin vasta 9.30 maissa ja sisälle tulevat tunnin päästä. Iltapäivällä ulos lähtevät 15.30 ja minä haenkin lapsen heti sen jälkeen. Iltaisin ulkoilemme sitten vielä perheen kesken. Eli enemmän voisi ulkoilla esim. aamusta jo tunnin aiemmin ulos!

"mamma"
Siis ulos vaan aina kun mahdollista niin lapsi oppii että aina voi ulkoilla mutta varusteet pitää tietty olla säänmukaiset. Lapsi oppii siinä samalla rakastamaan ulkoilua ja pitämään sitä itsestään selvänä. Talvella ei tietenkään saa paleltumia tulla ja kovallakin sateella pitää pysyä kuivana ja lämpimänä.
Ne ketkä nyrpistää nokkaansa sateessa ulkoilulle eivät oitse siitä pidä ja lasten kuravaatteiden huolto ei kiinnosta. Ja tuleehan sitä hiekka ja kuraa sitten autoonkin...

"vieras"
Kohtuudessa ihan hyvä jos tykkäävät. Mutta miten ap itse saat pidettyä olosi miellyttävänä kuivana ja lämpimänä? Miten pukeudut kaatosateeseen? Eikö omat vaatteesi kastu läpimäriksi?

"Molleri"
Hyvä on että ulkoilevat! Omat päiväkotikokemukset tosin kertoo, ettei kaatosateessa tai -30 asteen pakkasessa aina kyllä painuta pihalle, pääsääntöisesti muuten kyllä.

Huolehtikaa siis, että jokaisella löytyy repusta tarpeeksi säänmukaista vaatetta! Harmittaa niiden puolesta, joille ei huolehdita ja ulos nekin joutuvat... Ei voi yhden tai kahden lapsen kanssa jäädä sisälle.

"vieras"
No en kyllä tykkäis, jos meidän päiväkodissa ulkoiltais sateessa. Muutenkin tuolle iskee lentsut niin herkästi, sateessa ulkoilu ei asiaa kyllä auta. Pienen pieni tihku menee, mutta jos ihan pisarota tulee niin sisällä saa mun puolesta olla ja onneksi meidän päikyssä ovatkin :)

"..."
[QUOTE="vieras";27350616]No en kyllä tykkäis, jos meidän päiväkodissa ulkoiltais sateessa. Muutenkin tuolle iskee lentsut niin herkästi, sateessa ulkoilu ei asiaa kyllä auta. Pienen pieni tihku menee, mutta jos ihan pisarota tulee niin sisällä saa mun puolesta olla ja onneksi meidän päikyssä ovatkin :)[/QUOTE]

Löytyykö oikeasti näin typeriä ihmisiä vai oliko tämä vitsi?
Eivät ne sadepisarat mitään tauteja levitä, siellä sisällä pienessä tilassa ne muhivat.

"..."
[QUOTE="vieras";27350435]Kohtuudessa ihan hyvä jos tykkäävät. Mutta miten ap itse saat pidettyä olosi miellyttävänä kuivana ja lämpimänä? Miten pukeudut kaatosateeseen? Eikö omat vaatteesi kastu läpimäriksi?[/QUOTE]

Etkö ole kuullut, että aikuisillekin valmistetaan sadevaatteita?!?

• Tykkää
Reactions: Lokki ja Anatolia
"Kaisa"
Mun mielestä on ihan kiva jos on paljon ulkoilua, vesisadekaan ei haittaa kun on hyvät sadevarusteet. Ainoastaan oikein kovilla pakkasilla ulkoilua voisi hiukan rajoittaa jo hengittämisen takia.

"vieras"
[QUOTE="...";27350654]Löytyykö oikeasti näin typeriä ihmisiä vai oliko tämä vitsi?
Eivät ne sadepisarat mitään tauteja levitä, siellä sisällä pienessä tilassa ne muhivat.[/QUOTE]

Voi kuuleppas kun vilustuminen altistaa niiden pöpöjen iskuille. Voiko joku olla oikeasti niin typerä ettei käsitä, että vilustumisella ja flunssan iskemisellä on yhteys?!

"vieras"
Taannoin kastuin pyöräillessä likomäräksi kun satoi kuin Esterin sieltä ja ulkoilupukuni päästi vedet läpi. Sen jälkeen tulin heti kipeäksi että kyllä se vilustuminen altistaa flunssalle.

"vieras"
No, mun lapsi on pk:ssa ja harmittaa, miten vähän ulkoilevat, aamulla 10.15-max.11 ja jos sataa tai on muuten "kurja keli", eivät välttis lähde ulos ollenkaan. Iltapäivisin vasta 16.15 lähtevät ulos ja meidän tyttö haetaan aina ennen klo 16, eli voi olla, ettei koko päivänä ole ollut ulkona!

minä,
[QUOTE="vieras";27350751]Voi kuuleppas kun vilustuminen altistaa niiden pöpöjen iskuille. Voiko joku olla oikeasti niin typerä ettei käsitä, että vilustumisella ja flunssan iskemisellä on yhteys?![/QUOTE]
Vilustumisoireet ovat melkein aina viruksen aiheuttamia:)

Yhteistyössä