N
"Noh"
Vieras
Poika söi tuttia vain nukahtaessaan. Oli 1,5v, kun leikkasin kärjet pois. Itki illan tai kaksi, sitten unohti koko tutin. Hyvin kivuttomasti meni. Hänelle se tutti siis ei ollut jatkuvassa käytössä.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Niin ja siis mun mielestä ei noin pieneltä vielä kannata ottaa tuttia pois.
Jaa, täällä kyllä ihan synnärillä annettiin lappu, jossa lastenlääkäri suosittelee tutin käyttöä heti kun imetys sujuu.
turhaa huudatusta. Lapses on vauva, eikä ymmärrä miksei sitä tuttia saa. Muutenkin hankala ikä esim eroahdistuksen takia. Turvaahan se siitä saa.
Jaa, täällä kyllä ihan synnärillä annettiin lappu, jossa lastenlääkäri suosittelee tutin käyttöä heti kun imetys sujuu.
Olen samaa mieltä tästä. Odottaisin itsekin, että pahimmat eroahdistukset on ohi. Tutti ON siinä vaiheessa erittäin tärkeä (jos lapsi siis tottunut käyttämään sitä lohdukkeena).
Toinen mitä miettisin, niin jos lapsesi on aloittamassa/aloittanut hoidon pienen ajan sisällä, niin nyt ei ole oikea hetki tutista luopumiselle.
Oman kokemukseni mukaan paras aika on siinä noin 1 v 8 kk-2 v vieroittamiselle. Silloin lapsi jo ymmärtää asian ja siitä voi keskustella, niin että hän muistaa sen seuraavanakin päivänä.
Toki jos lapsi itse osoittaa vierottautumisen merkkejä aiemmin, niin kannattaa tarttua tilaisuuteen silloin.
Lapsi ei käytä tuttia lohdukkeena, vaan nukahtamisee ja autossa ollessa, silloinkin yleensä kun on väsynyt ja yrittää nukahtaa.
Ja lapsi ei ole aloittamassa hoitoa.
Viime öinä, kun lapsi on itkenyt ja olen tuttia tarjonnut, on hän kääntänyt päätänsä pois päin. Lopulta kyllä ottanut sen kun oon sitä tyrkyttänyt. Joten aloinkin miettiin, olisiko nyt sopiva hetki ja miksi sitä "turhaan" tyrkytän..
Mut turha sitä tuttia on pakottaa jos ei lapsi huoli, oli ikää miten vähä tahansa
Aivan.. Kaikkee ei kato tajua väsyneenä ja unenpöpperös.