Miten ottaisitte tämän (asiaa mammografiasta)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kapala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kapala

Vieras
Kävin gynegologilla joka tarkisti rinnat samalla. Valittelin, että ovat niin isot etten niitä itse saa kunnolla tutkittua.

Tarkisti rinnat sitten perusteellisesti ja sanoi:

Voin lähettää sinut mammografiaan, kun tässä toisessa rinnassa on kovettumaa. En epäile mitään rintasyöpää, mutta ihan varmuudeksi vaan. Teillä kun on suvussakin ollut ja sinulla on isot rinnat. Käski vielä olla huolestumasta.

No niin, eli tarkoittaako tämä nyt mammografiaa vaan varmuuden vuoksi vai pitäisikö hiukan huolestua. Kovettuma oli isohkolla alueella vasemman rinnan sivussa. ei siis yksittäinen patti.

Ei pidä huolestua. Syöpä on yleensä pagti eikä isolla alueella. Kun rinnassa on kovettumaa tai ovat isot otetaan herkästi mammografia koska ei ole mahdollista tuntea käsin koko rinnan rakennetta.

En usko että huolestumisesta on mitään hyötyä. Miksi et uskoisi gynekologiasi, joka sanoi että lähete on varmuuden vuoksi? On hyvä tarkistaa, ettei jää mieltä painamaan.

En hermostusi. Gynesi toimi juuri niin kuin pitääkin, elislait lähetteen mammografiaan. Itse alalla olevana aloitin mammografiassa käynnin jo 35-vuotiaana. Rintasyöpä on valitettavan yleinen tauti, noilla sanoilla mitä gynesi sanoi en tosiaan kumminkaan huolestuisi. Ja älä turhaa turhaa painele kovettumakohtaa, saat sen entistä kipeämmäksi ja sitten vasta hermoiletkin. Odottelehan rauhassa mammografiaa..

Kiitos vastanneille. En ajatellut huolestua, mutta kun kerroin kaverille niin hän suhtautui minuubn kuin syöpäpotilaaseen. Lohdutteli ja sitten ihmetti, että miten olen niin rauhallinen. Pääsen mammografiaan kuukauden sisään, joten pianhan rinnan rakenne selviää.

En hermostusi. Gynesi toimi juuri niin kuin pitääkin, elislait lähetteen mammografiaan. Itse alalla olevana aloitin mammografiassa käynnin jo 35-vuotiaana. Rintasyöpä on valitettavan yleinen tauti, noilla sanoilla mitä gynesi sanoi en tosiaan kumminkaan huolestuisi. Ja älä turhaa turhaa painele kovettumakohtaa, saat sen entistä kipeämmäksi ja sitten vasta hermoiletkin. Odottelehan rauhassa mammografiaa..

Joo, näin itsekin päättelin. Joten en ole rintoihin koskenut yhtään. Kohtahan ne kuitenkin tarkastetaan. Olen joskus aikaisemmin onnistunut näpelöimään rinnat kipeiksi liialla tutkimisella.

Yhteistyössä