Lastensuojelusta taas kerran..

• Viestiketjun aloittaja "nennu"
  • Ensimmäinen viesti
"nennu"
Onko lastensuojelun työntekijöillä oikeutta keskustella lasten kanssa ilman vanhempaa? Jos on niin onko lapsen iällä mitään merkitystä, eli voivatko toimia näin minkä ikäisen lapsen kanssa tahansa? Mietin vaan että voidaanko siellä esim. jutella 2 vuotiaan kanssa joka saattaa sanoa ihan mitä tahansa, ja otetaanko nämä jutut sitten vakavasti?

mimmu,,
[QUOTE="nennu";27338187]Onko lastensuojelun työntekijöillä oikeutta keskustella lasten kanssa ilman vanhempaa? Jos on niin onko lapsen iällä mitään merkitystä, eli voivatko toimia näin minkä ikäisen lapsen kanssa tahansa? Mietin vaan että voidaanko siellä esim. jutella 2 vuotiaan kanssa joka saattaa sanoa ihan mitä tahansa, ja otetaanko nämä jutut sitten vakavasti?[/QUOTE]

Kyllä voidaan ja hyvä niin ettei vanhempi/mat saa siinä tilanteessa manipuloitua lasta. Taidan tietää kuka olet... Hyvä että tilannetta selvitellään!

meidän
[QUOTE="nennu";27338187]Onko lastensuojelun työntekijöillä oikeutta keskustella lasten kanssa ilman vanhempaa? Jos on niin onko lapsen iällä mitään merkitystä, eli voivatko toimia näin minkä ikäisen lapsen kanssa tahansa? Mietin vaan että voidaanko siellä esim. jutella 2 vuotiaan kanssa joka saattaa sanoa ihan mitä tahansa, ja otetaanko nämä jutut sitten vakavasti?[/QUOTE]

Eivät ainakaan meidän 4-vuotiasta halunneet jututtaa, kun noin pienen puheisiin ei kuulemma voi luottaa. (Ja ilmoitus alunperin tehty koska tuolloin 3v oli kertonut isän hakkaavan äitiä)

dfsf
[QUOTE="akka";27338593]Joo eivät puhuta ilman vanhempien lupaa mutta vanhemmat ei saa olla kuuntelemassa mitä lapsi kertoo eli lapsi on sossujen kans keskenään ja vanhemmat eri huoneessa kun jututtavat lasta.[/QUOTE]

Miksi ei saisi puhua.
Joskus on lapsen helpompi puhua ilman vanhemman läsnäoloa vaikka perheessä ei mitään kamalaa olisi sattunutkaan.

"vieras"
[QUOTE="akka";27338593]Joo eivät puhuta ilman vanhempien lupaa mutta vanhemmat ei saa olla kuuntelemassa mitä lapsi kertoo eli lapsi on sossujen kans keskenään ja vanhemmat eri huoneessa kun jututtavat lasta.[/QUOTE]

siks kysely! Kukaan ei jatelle sitä että miltä niistä lapsita tuntuu! kun pitää kertoa äidistä ja isästä ...omalla kohdalla ei löydy jos ei keksi ...sitten sairasta...ennemmin teistä luulen pahaa kun minä itse!

Yhteistyössä