Oon vähän kiltti ja naiivi ihminen, mutta tänään tuli tokastua vähän ilkeemmin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lady72
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lady72

Vieras
Minä myönnän, että olen sellainen ihminen, että yritän aina ajatella kaikista ihmisistä ensin hyvää. Mielestäni tämä asenne on tuonut enenmmän hyvää kuin pahaa. Kuitenkin on tapahtunut myös niitä negatiivisia asioita. Joskus multa huijattiin huutonetissä pari sataa euroa, kerran lainasin kännykkää humaltuneelle ja se meni sen siliä tien jne... Kertoilin näitä juttuja kahvitauolla ja eräs muutenkin ilkeä nainen sanoi sitten sivupöydästä, että "että sä oot tyhmä kun et tommosiakaan tajua." Menin ihan hämilleni, mutta sitten joku juttu päässä naksahti. Sanoin sitten tuolle naiselle (siivooja) että "että sä oot tyhmä, kun et ole kouluja viittiny käydä ja pitää siivojan hommia tehdä".

Joo törkeetä, mutta tää nainen jauhaa aina kovaäänisesti kahvihuoneessa, kuinka kamalaa hänen duuni on ja kuinka surkea palkka. Valittaa kaikesta, mutta koskaan ei mikään ole omaa vikaa. Ihmisiin suhtautuu negatiivisesti ja epäluuloisesti. No meni mun kommentista hiljaiseksi.

Harmittaa silti. Ei pitäisi provosoitua vaikka provosoidaan. Tiedän että tuon jengin kanssa ei voi mistään asiasta väitellä tai keskustella kummiskaan.

Kyllä sinun pitää olla jämäkämpi yleisesti ottaen, koska heikkoitsetuntoiset käyttävät liian kilttejä ihmisiä roskasankonaan. Kohteliaisuus on eriasia kuin se, että ei osaa puolustaa itseään. Tuollaiseen kommenttiin oli ihan oikeanlainen vastaus, vaikka yleisesti voikin hillitymmmin puolustaa itseään.

Joo törkeä olit! Mutta varmasti aivan oikeassa tämän kyseisen henkilön kohdalla.

Mua vaan harmittaa, kun aloit mollaamaan siivoojia. He kuitenkin tekevät erittäin tärkeää työtä surkealla palkalla ja on tosi kurjaa, kun siitä ei saa edes mitään arvostusta tai kiitosta.

• Tykkää
Reactions: No'One
No, kuten huomaamme, ne koulut eivät tuo sivistystä. Jos ihminen on oikeasti fiksu, hänen ei tarvitse taloa muita korottaakseen itseään.

Ja kyllä, jos lainaa puhelinta juopolle jne niin ei se todellakaan kovin fiksua ole.

Ylimielinen. Se tulee käytöksestäsi mieleen.

Joo törkeä olit! Mutta varmasti aivan oikeassa tämän kyseisen henkilön kohdalla.

Mua vaan harmittaa, kun aloit mollaamaan siivoojia. He kuitenkin tekevät erittäin tärkeää työtä surkealla palkalla ja on tosi kurjaa, kun siitä ei saa edes mitään arvostusta tai kiitosta.

Tästä ei ollut kyse. Minun äitini teki elämänsä aikana monia hommia, oli myös siivoojana. Itsekkin olen ollut opiskelija-aikana siivoojana. Siellä oli vakkarijengissä paljon myös ihania ihmisiä, tosin myös tämän meidän duunin siivojan hengenheimolaisia.

Emmä ole mikään kynnysmatto muuten. Mutta olen vain tottunut omissa ympyröissä siihen, että ihmiseen voi luottaa sataprosenttisesti. Tämä sama toteutuu omalla duunipaikallani duuniasioissa. Silti tietyissä firman asioissa olen hyvinkin tarkka ja kaikkea muuta kuin naiivi. Ja kyllä mä esimerkiksi ulkomailla osaan varani pitää... Silti mun mielestä sellainen lähtökohta ajattelussa, että "mitähän pahaa tollakin on mielessään", on todella ikävä ja tuskin sen omaavat kovin onnellisia ovat.

Kaiken huippu tässä asiassa on se, että aikoinaan joku valitti tästä siivoojasta ja sanoi, että sitä pitäis vaihtaa. Se kävisi helposti koska kyseessä on vuokrafirman ihminen. Tiesin kyllä tapauksen, mutta näin hänessä myös hyviä puolia. Ja yhäkin ajattelen, että hänessä on paljon hyvääkin. Puolustelin tätä naista ja sen takia hänet pidettiin. Ajattelin, että saakoon 60-vuotias nainen meillä siivota eläkeikäänsä asti. Kaikesta valittamisesta ja ilkeilystä huolimatta tekee työnsä erittäin hyvin. On oikeastaan ahkerampi kuin mitä puheet osoittaa :)

Älkää hyvät ihmiset nyt siihen "siivooja"-sanaan takertuko. Tuskin AP väheksyy siivojia. Se valittaja-nainenhan se koko ajan morkkasi siivoojan työtään ja AP pikemminkin vain näpäytti että valittaja itse oli ammattinsa valinnut, joten turha työstään on marmattaa oli se sitten mikä tahansa.

[QUOTE="...";27311875]No, kuten huomaamme, ne koulut eivät tuo sivistystä. Jos ihminen on oikeasti fiksu, hänen ei tarvitse taloa muita korottaakseen itseään.

Ja kyllä, jos lainaa puhelinta juopolle jne niin ei se todellakaan kovin fiksua ole.

Ylimielinen. Se tulee käytöksestäsi mieleen.[/QUOTE]

"Minähän en juopolle puhelinta lainaa", siitäpäs ei tule yhtään ylimielisyys mieleen. Ja muutenkin tuo sinun moralismi luo vaikutelmaa ylimielisestä ihmisestä. Ihankuin ei olisi inhimillistä joskus reagoida typerästi.

Juoppo ja humalainen on vähän eri asiat, käsittääkseni.

Minä olen kuitenkin avoimuudella, suvaitsevaisuudella ja myönteisyydellä edennyt urallani aika kohtuullisesti. Tuskin olisin tehnyt sitä jos olisin suhtautunut melkein kaikkeen äärivarautuneesti, negatiivisesti ja umpimielisesti.

Jos ei koskaan tee mitään ratkaisuja, ei tee virheitäkään. Mutta sekö on tavoite, elämä ilman mokia. Elämä ilman riskiä. Elämä ilman itsensä likoon pistämistä.

Otsikossasi on virhe. Olet kyllä vähän kiltti mutta sä olet paljon naiivi.
Tavan huuhkaja olet kun et totuutta kestä. Itseppä ole oman tiesi valinnut ja antanut itsesi ryövätä moneen otteseen :D huvittavaa

Älkää hyvät ihmiset nyt siihen "siivooja"-sanaan takertuko. Tuskin AP väheksyy siivojia. Se valittaja-nainenhan se koko ajan morkkasi siivoojan työtään ja AP pikemminkin vain näpäytti että valittaja itse oli ammattinsa valinnut, joten turha työstään on marmattaa oli se sitten mikä tahansa.

Joo, näinhän se on. Ehkäpä minäkin olisin voinut läväyttää jonkun ikävän kommentin. Ei ole kiva vuodesta toiseen kuunnella samaa marmatusta.

Mutta jokatapauksessa kiitoksia kaikille siistijöille yms, terv. Hoitsu

[QUOTE="sanna";27311936]Otsikossasi on virhe. Olet kyllä vähän kiltti mutta sä olet paljon naiivi.
Tavan huuhkaja olet kun et totuutta kestä. Itseppä ole oman tiesi valinnut ja antanut itsesi ryövätä moneen otteseen :D huvittavaa[/QUOTE]

Ehkäpä sinä annat ryövätä itseäsi joka päivä kun teet surkeella palkallasi jotain duunia. Veikkaan että ap tienaa vähintään tuplat suhun nähden. Toki verottaja vie siitäkin enemmän, se on varmaan sun mielestä kanssa ap:n tyhmyyttä.

Älykkäät ja menestyneet ihmiset eivät aina osaa varautua tavallisten tallaajien tyhmyyteen, itsekkyyteen ja suoranaiseen halpamaisuuteen.

[QUOTE="ap";27311907]"Minähän en juopolle puhelinta lainaa", siitäpäs ei tule yhtään ylimielisyys mieleen. Ja muutenkin tuo sinun moralismi luo vaikutelmaa ylimielisestä ihmisestä. Ihankuin ei olisi inhimillistä joskus reagoida typerästi.

Juoppo ja humalainen on vähän eri asiat, käsittääkseni.[/QUOTE]

Hanki apua. En sanonut, ettekö itsekin voisi puhelintani juopolle lainata, mutta fiksuahan se ei ole. Kylläpä sua tosiaan närästää, jos joku älyäsi kritisoi.

Ja kyllä, on todella ylimielistä alkaa mollaamaan jotain ihmistä hänen koulutuksestaan ja ammatistaan. Jos paikalla oli muita, he tunsivat varmasti myötähäpeää.

Noooh.. ymmärrän ap: tuohtumuksen, mutta siitä huolimatta minusta on väärin lytätä jokin ammattikunta. Ehkä ap olisi voinut muotoilla sanottavansa niin, että se olisi kohdistunut siivoojan tyytymättömyyteen työtään kohtaan. Ny ap:n kommentista tulee sellainen viesti, että vain tyhmä rupeaa siivoojaksi. Ja niin kuin joku sanoin, ap:n heitto ei liittynyt asiaan mitenkään.. olisi voinut jollain muulla tavalla näpäyttää, tuo oli vähän... no, huono veto (sori). Niin ja mä en ole siivooja.

Mäkin tykkään luottaa ihmisiin, vieraisiinkin siis, ja olen huomannut, että yleensä, lähes aina, ihmiset ovat olleet luottamuksen arvoisia. En sitten tiedä osaanko jotenkin valita oikeat ihmiset, en siis kaikkiin kyllä luota. Mutta jos esim. olen antanut humaltuneen lainata puhelinta, olen sen aina takaisin ehjänä saanut, ja jos en olisi saanut niin olisin siihen varautunut ja sen "hyväksynyt"(mulla ei koskaaan ole kallista, uutta, hienoa puhelinta).
Isäni oli kamala pessimisti eikä luottanut kehenkään. Hän sanoi aina, että jos jotakuta autat, älä ikinä odota vastapalvelusta, tai jos jollekin rahaa lainaat, älä ikinä lainaa enempää kuin mitä on varaa menettää. Näin olen toiminut, mutta tosi harvoin olen joutunut pettymään. Ja ei minusta ihmisiin luottaminen ole ikinä tyhmää, ehkä naivia, mutta miksi ihmeessä ihmiset haluavat elää maailmassa jossa toisiin ei voi luottaa? Koska enemmistöön kuitenkin voi luottaa, joten älkää nyt kaikkia muita (itsenne mukaan lukien) rankaisko epäluotettavan vähemmistön takia.No joo, ehkä vähän pelisilmää kanstii olla, mutta joskus voi ottaa riskinkin:)

Eikä toi ap:n kommentti kauheen paha musta ollut. Saattoi kyllä varmaan jonkun korvaan kuulostaa juurikin ylimieliseltä "siivoojat on ihan tyhmiä, mut mä olenkin fiksu" -kommentilta, mutta mitä ap nyt on asiaa selittänyt, niin kyllä hän musta hyvältä ihmiseltä vaikuttaa:)

[QUOTE="Vieras";27311956]Ehkäpä sinä annat ryövätä itseäsi joka päivä kun teet surkeella palkallasi jotain duunia. Veikkaan että ap tienaa vähintään tuplat suhun nähden. Toki verottaja vie siitäkin enemmän, se on varmaan sun mielestä kanssa ap:n tyhmyyttä.

Älykkäät ja menestyneet ihmiset eivät aina osaa varautua tavallisten tallaajien tyhmyyteen, itsekkyyteen ja suoranaiseen halpamaisuuteen.[/QUOTE]

Nimenomaan näinhän se menee, sinä siis olet tyhmä :D

On tilanne mikä tahansa niin käyttäytyä pitää osata,se on kaiken a ja o.
Tässä tilanteessa ei kumpikaan osannut,ei ap eikä siivooja,mutta silti se kuka jatkaa, niin se on se vielä huonommin käyttäytyvä. Valitettavasti se napsahtaa nyt ap sinulle.
Ymmärrän kyllä,mutta pitäisi silti osata hillitä itsensä. Purkaa se kiukku muualla, mennä vaikka vessaan ja kirota hetki tai vaan poistua paikalta. Monelta harmilta säästyisi. Sen riitapukarin kanssa joutuu kotaamaan kuitenkin tulevaisuudessa useinkin.

Eräs vanhempi nainen mollasi minua työttömyydestäni tasan niin kauan, että sanoin hänelle suoraan, mitä ajattelen siitä että hän tekee inhoamaansa työtä vielä 40 vuoden jälkeenkin vain siksi, että ei usko oppivansa enää tuossa iässä uutta. Annoin kaiken kertyneen pahan mielen tulla ja sen jälkeen nainen oli hiljaa. Myöhemmin on kohdellut minua kunnioittavasti, ei puhettakaan mollaamisesta. :)

Mielestäni on aivan turha vaatia hyviä käytöstapoja toiselta, jos itse haukkuu muita. Kyllä silloin pitää kestää se, että saa takaisin ns. samalla mitalla!

• Tykkää
Reactions: Sadana
Minustakin on ihan hyvä pitää puolensa ja sanoa takaisin, mutta ap:n kommentti oli tosi törkeä. Mistä edes tiedät vaikka tämä ihminen olisi halunnut opiskella ja älyäkin olisi ollut, mutta ei mahdollisuutta? Täysin turhaa loukkaisit toisen tunteita. Ja minäkään en muuten ole siivooja, mutta arvostan kyllä heidän tekemäänsä työtä.

Ja niin tästäkin ketjusta saatiin aikaiseksi "hyshys, ei saa loukata siivoojaa"-ketju. :D Vaikka kyse oli kaikesta muusta paitsi siitä ammatista...

ps. Miksi se loukkaaja saa vittuilla vaikka vuosikausia, mutta takaisin sanova on kamala kusipää?

Ap selkeästi väheksyy siivoajia, tuskin muuten olisi tuollaisen heiton heittänyt. Mutta ihan fiksu linja. Aletaan kaikki joukolla purkamaan omaa vitutusta muihin ihmisiin halveksumalla heidän huonosti palkattuja duunejaan. Aamunhan vois aloittaa vaikka vittuilemalla bussikuskille ja jatkamalla samaa linjaa duunissa siivoojaa kohtaan. Ilman siivoajia hukuttaisiin paskaan ja saisi ap juoda pullakahvinsa haisevassa kahvihuoneessa lian ja saastan keskellä.

Ja niin tästäkin ketjusta saatiin aikaiseksi "hyshys, ei saa loukata siivoojaa"-ketju. :D Vaikka kyse oli kaikesta muusta paitsi siitä ammatista...

ps. Miksi se loukkaaja saa vittuilla vaikka vuosikausia, mutta takaisin sanova on kamala kusipää?

Duunissa erotellaan jyvät akanoista. On ne jotka ei osaa käyttäytyä ja ne jotka osaa. Kummassa joukossa sinä seisot?

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27314077:
Duunissa erotellaan jyvät akanoista. On ne jotka ei osaa käyttäytyä ja ne jotka osaa. Kummassa joukossa sinä seisot?

Hetkinen. Tässähän avaaja oli maininnut olevansa hieman liian kiltti. Ja siitä sitten sai pilkkaa niskaan. Ja täällä moni yhtyi kuorossa mukaan. No autappa armias kun "liian kiltti" vähän napautti, no sitten on sama porukka poraamassa kun ei ole käytöstapoja. Ihan oikein tehty, turha takertua tuohon valittaja-viuraaja-vittuilijan ammattiin.

Yhteistyössä