Suullinen elatussopimus ja exä ei maksa sitä. Mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sonja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sonja"

Vieras
Erottiin hyvissä väleissä ja sovittiin suullisesti elatusmaksusta. Exä on nyt suuttunut siitä että minä kolmen vuoden jälkeen erosta olen löytänyt uuden miehen. Hän on nyt sitä mieltä ettei hänen tarvitse maksaa enää elareita.

Mitä tässä pitäisi tehdä? Ei olla virallisesti sovittu elatuksesta ja tapaamisista (suullisesti molemmista). Välimatkaa meillä on lähemmäs 400km.

Varaatte ajan lastenvalvojalle ja siellä teette kirjallisen sopimuksen. Itse olen menossa tekemään vaikka sovussa ollaan. Aina kannattaa tehdä kirjallisena mahdollisten ongelmien vuoksi.

Ei auta enää ap:tä, mutta aina kirjallinen sopimus vaikka eroaikaan oltaisiinkin parhaita kavereita. Siinä vaiheessa, kun kuvioon tulee uusia kumppaneita on suuri todennäköisyys sille, että asiat eivät sujukaan enää kovin hyvin.

Ap:n on nyt vain saatava lv:n vahvistama elatussopimus. Sitten jos ei exää huvita enää maksaa, voi laittaa ulosottoon.

Kirjallisen sopparin tekoon nyt vain. Ja maksaa sitten takautuvasti. Ja voit pitää vaatimuksena siitä mitä tähänkin asti maksanut. Vakiintunut käytäntö.. ;)

[QUOTE="vieras";27305014]En usko, että voisi vaatia takautuvasti kun ei kerran ole mitään sopimustakaan.[/QUOTE]

Toki voi. Onhan se jo näyttöä sopimuksen olemassaolosta kun on jo pitkään maksanut. Lastenvalvojalle ei jokapaikassa pääse edes ihan muutamassa kuukaudessa. Toki etällä on vastuu elatuksesta myös tällä viiveajalla.

Yhteistyössä