Osaisko joku sanoa kalorit mun päivän syömisiin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Laihduttaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Laihduttaja"

Vieras
Noin siis suunnilleen

Sittarin tumma katkarapupatonki (sisällä ehkä 1 keitetty muna, kurkkua, tomaattia, katkarapuja, tosi tosi vähän majoa tms)

Sieni pussikeittoa noin 1/3 koko pussista (100g jauhetta 400 kaloria ja koko pussissa on 80 g)

1dl kevyt jogurttia (40 kaloria)
2 kpl Riisikakkua jossa päällä raejuustoa, 2 kevyt leikkelettä sekä kananmunan valkuainen keitettynä, pieni kourallinen siemeniä

Mä oon niin pönttö etten osaa laskea edes tuota pussikeittoa :(

Pelkkä patonki voi olla 600-700 kaloria, esimerkiksi Hesen kerroshampurilainen on melkein 700 kaloria. On siis todella olennaista tietää mitä syö, jotta tiedostaa mikä omissa ruokailutottumuksissa on väärin.

Suosittelen et jos lauhdutat niin punnaat kaiken mitä syöt ja lasket paljonko niissä on kaloreita. 1200kcal pitää ainakin saada laihduttajan ellet oo ENE-dietillä lääkärin valvonnassa.
Dieetillä kandee tosissaan jäättä kaikki majot yms jutut pois, ja lähes kiikuttaa mukanaan se ruoka jonka syöt, jotta tiiät mitä syöt ja kuinka paljon

380 kaloria on 100g riisikakkuja, eli puolet koko paketista (200g koko paketissa). Vähemmän yhdessä riisikakussa on kaloreita, kuin jos söisin yhden leivän.
Puolikkaaseen isoon riisikakkupakettiin mahtuu aika pirun monta riisikakkua

[QUOTE="A.p";27301987]380 kaloria on 100g riisikakkuja, eli puolet koko paketista (200g koko paketissa). Vähemmän yhdessä riisikakussa on kaloreita, kuin jos söisin yhden leivän.
Puolikkaaseen isoon riisikakkupakettiin mahtuu aika pirun monta riisikakkua[/QUOTE]

ja ravintoarvo nolla.

380 kcal saat jo tomaatti-kurkku-kiinankaali salaattia jättilautasellisen, siihen kananmuna + kinkkua + raejuustoa niin sulla on maha täynnä maukasta, terveellistä ja kevyttä ruokaa.

kommentoi annoskokotarkistuksilla ja kevyitä ja terveellisiä valintoja tekemällä 13 kg laihduttanut

[QUOTE="vieras";27302006]ja ravintoarvo nolla.

380 kcal saat jo tomaatti-kurkku-kiinankaali salaattia jättilautasellisen, siihen kananmuna + kinkkua + raejuustoa niin sulla on maha täynnä maukasta, terveellistä ja kevyttä ruokaa.

kommentoi annoskokotarkistuksilla ja kevyitä ja terveellisiä valintoja tekemällä 13 kg laihduttanut[/QUOTE]

Ööö, no enhän mä sitä puolikasta riisikakkupakettia NYT vetänyt, vaan yhden PALAN aamulla ja illalla. Puolikas paketillinen (380 kaloria) kestää mulla monta viikkoa

[QUOTE="Laihduttaja";27301438]
Sieni pussikeittoa noin 1/3 koko pussista (100g jauhetta 400 kaloria ja koko pussissa on 80 g)

Mä oon niin pönttö etten osaa laskea edes tuota pussikeittoa :([/QUOTE]

100 g = 400 kcal
80 g = ?

80g on 100 grammasta 80% eli voidaan kertoa 0,8

400 kcal x 0,8 = 320 kcal

* * *
tai verrannolla
100 400
---- = -----
80 x

eli kerrotaan ristiin
(100*x) = (80*400)
100x = 32000 nyt pitää saada x jäämään yksin eli jaetaan sadalla
x = 320

[QUOTE="vieras";27302022]100 g = 400 kcal
80 g = ?

80g on 100 grammasta 80% eli voidaan kertoa 0,8

400 kcal x 0,8 = 320 kcal

* * *
tai verrannolla
100 400
---- = -----
80 x

eli kerrotaan ristiin
(100*x) = (80*400)
100x = 32000 nyt pitää saada x jäämään yksin eli jaetaan sadalla
x = 320[/QUOTE]

Ja sit toi 320 kaloria jaetaan 3 niin tulee mun syömän kalorit???

[QUOTE="A.p";27302041]Ja sit toi 320 kaloria jaetaan 3 niin tulee mun syömän kalorit???[/QUOTE]

aivan oikein.

Muista pitää huolta että saat riittävästi kuitua että vatsa ja aineenvaihdunta toimii. (leseiden kcal on sitten isoja eroja, muista neste)

Noin siis suunnilleen

Sittarin tumma katkarapupatonki (sisällä ehkä 1 keitetty muna, kurkkua, tomaattia, katkarapuja, tosi tosi vähän majoa tms)

1dl kevyt jogurttia (40 kaloria)
2 kpl Riisikakkua jossa päällä raejuustoa, 2 kevyt leikkelettä sekä kananmunan valkuainen keitettynä, pieni kourallinen siemeniä

Mä oon niin pönttö etten osaa laskea edes tuota pussikeittoa :(
no et kyllä laihukkaa josset meinaa muuta päivän aikana syyä...paitsi jos oot TÄYSIN liikkkkumatta koko päivän

Yhteistyössä