Kokemuksia polkupyörän nastarenkaista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pyöräilijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pyöräilijä

Vieras
Onko nuo kannattava ostos? Onko teillä nastarenkaat edessä ja takana vai vain toisessa? Ei kai sisärengasta tarvitse vaihtaa jos ostaa päällirenkaan?

Olen kuullut, että jollakin on vain edessä tuollainen rengas.

Olen jo vuosikaudet pyöräillyt nastarenkaisella maastopyörällä talviaikaan. Enää en edes uskalla ajaa muuten, niin hyvät ne ovat. Paras pito on suhteellisen tasaisella, jäisellä tiellä, samoin pakkasaikaan. Nastat eivät tietenkään estä renkaan "viuruamista" esim. sohjossa eli vähän sama kuin auton kanssa. Samoin muhkuraiset ja jäiset tiet kevätaikaan ovat pirullisia, oli renkaina mitkä hyvänsä. Kyllä se nastarengaskin sinne koloon tipahtaa.

[QUOTE="a p";27290960]Kiitos vastauksista!

Kai noita löytyy myös lastenpyöriin? Paljonko tuollaiset renkaat yleensä maksaa?[/QUOTE]

muistelen että 26" nastarengas olis 40...50€ huitteilla

muistelen että 26" nastarengas olis 40...50€ huitteilla

Suunnilleen. Huuto.netissä olen bongannut parin 26 tuuman nastarenkaita 39 eurolla. Saa myös 24-tuumaista nastarengasta eli esim. alakouluikäisten lasten pyöriin tai Isojopoon. Aikuisille on toki myös ns. city- tai hybridipyöriin nastarenkaita, siis 28 tuuman. Muita en ole nähnyt ja muistaakseni ei ole saatavanakaan kuin näitä kolmea kokoa. Joskus loppukesästä kysyin pyöräilyn erikoisliikkeestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pyöräilijä;27290909:
Onko nuo kannattava ostos? Onko teillä nastarenkaat edessä ja takana vai vain toisessa? Ei kai sisärengasta tarvitse vaihtaa jos ostaa päällirenkaan?

Olen kuullut, että jollakin on vain edessä tuollainen rengas.

en uskalla ostaa 40 kun renkaassa lukee 42

Joo. Olen ite pyöräollyt 10 vuotta nastoilla kesät talvet, Tosin satunnaista pyöräilyä kakkos pyörällä. Ja laiska olen ollut vaihtaman. =) Hyvin on talvella pitänyt.
Lapsille vaihdetaan koulumatkojen pyöräilyn takia nastarengas eteen talveksi. Ei ole moitteita tullut. Maksoi jotain 50e pyöräliikkeessä.

Yhteistyössä