Lapsi kulkee 10 päivää kuukaudessa hoidossa, vaikka itse olen työtön

• Viestiketjun aloittaja SirpaKatiMaija-Liisa
  • Ensimmäinen viesti
SirpaKatiMaija-Liisa
Minua häiritsee, kun hoitajat utsivat työstäni, jota ei siis tällä hetkellä ole, kun olen työttömänä kotona.
Eihän hoitajille kuulu ollenkaan se tieto, olenko työssä vai en?
Hoitomaksut maksan ajallaan, yli 120€/kk noista kymmenestä kämäisestä päivästä, se tekee yli 12€/pvä. Kotonakaan saa rahaa syydettyä lapseen noin paljoa.

Ken guru
Minua häiritsee, kun hoitajat utsivat työstäni, jota ei siis tällä hetkellä ole, kun olen työttömänä kotona.
Hoitomaksut maksan ajallaan, yli 120€/kk noista kymmenestä kämäisestä päivästä, se tekee yli 12€/pvä. Kotonakaan saa rahaa syydettyä lapseen noin paljoa.
Ottamatta muuhun kantaa, niin päivähoidossa maksaa työntekijöiden palkat, päiväkodin tilat, ruoat, siivoojat,....että siellä menee kyllä enemmän kuin se 12€/pv. Kun nyt kerran tuohon seikkaan puutuit.

SirpaKatiMaija-Liisa
Ottamatta muuhun kantaa, niin päivähoidossa maksaa työntekijöiden palkat, päiväkodin tilat, ruoat, siivoojat,....että siellä menee kyllä enemmän kuin se 12€/pv. Kun nyt kerran tuohon seikkaan puutuit.
Ruuat maksaa jotain 2€/hlö, hoitolapsia on useampi sata koko kaupungissa, tietty hoitoyksiköitä on jaettuna ympäri kaupunkia useampi kappale ja silti ei yhden lapsen kustannukset ylity tuota 12€/pvä.
Helvettans että kaupunki nettoaa tälläkin toiminnalla.

Ken guru
Ruuat maksaa jotain 2€/hlö, hoitolapsia on useampi sata koko kaupungissa, tietty hoitoyksiköitä on jaettuna ympäri kaupunkia useampi kappale ja silti ei yhden lapsen kustannukset ylity tuota 12€/pvä.
Helvettans että kaupunki nettoaa tälläkin toiminnalla.
No kyllä ne vaan ylittyy. Mutten jaksa tästä sen enempää vääntää kun ei sillä ole nyt ns. mitään merkitystä.

"..."
Jos olisin itse työttömänä ja hakisin aktiivisesti töitä, niin ei itsellä ainakaan tulisi mitään jos en saisi edes pientä tovia viikossa keskittyä rauhassa työnhakuun, mahdollisiin haastatteluihinkin pitää varautua. Älä murehdi, kerrot vaikka että sinulla on uranvaihtosuunnitelmat menossa tms.

"rastas"
Itse en puhu henkilökohtaisista asioista tarhassa. Tein tämän linjauksen aikanaan, kun kuulin kavereilta, että aina vinguttiin, että pitää hakea lapsi aikaisemmin, kun joku lentsussa jne.

a.p.
[QUOTE="vieras";27286249]12 euroa/ päivä on TODELLA vähän, jos on hyvä päiväkoti.[/QUOTE]

On tosi hyvä tämä nykyinen ryhmä. :)
Monesti olen tullut aikaisemmin hakemaan, mitä ollaan sovittu ja aina on iloinen tunnelma ollut vastassa.

Ken guru
On tosi hyvä tämä nykyinen ryhmä. :)
Monesti olen tullut aikaisemmin hakemaan, mitä ollaan sovittu ja aina on iloinen tunnelma ollut vastassa.
Laitan nyt vielä, että sulla on oikeus pitää lapsi hoidossa, ja hoitajien on turha väännellä naamaa. Plus että työttömänä todellakin tarvitsee sitä aikaa työnhakuunkin. Eikä 10 pv/kk ole paljon, vaan ihan sopiva määrä. Ugh.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"hmm"
Aika vähän maksat 10 päivästä. Täällä 11 päivää maksaa 200 e/kk... Ja tuo siis joudutaan maksamaan kun esikoinen menee osa-aikaisesti hoitoon kun olen itse äitiyslomalla. Päiväkodissa pitivät ratkaisua ihan positiivisena asiana kun tyttö viihtyy niin hyvin :)

Aika suuret on maksut sulla :) Meillä kummiskin toinen on töissä ja toinen työtön, poika on 16 pv/kk hoidossa ja maksaa 88 €/kk :) Muoks. Ellei sulla sitten oo mies töissä, joka nostaa hoitomaksun suuruutta..

Ja tuohon uteluun.. me vaihdettiin elokuussa kunnalliseen päiväkotiin.. tehtiin sopimusta johtajan kanssa ja kun se kysy mieheltä työpaikkaa, mies tietenki sanoi että on työtön.. päiväkodin johtaja kattoi todella paheksuvasti ja sanoi, että aijaa, luulin että ootte molemmat töissä.. no missään hakemuksessa ei lue, että mies ois töissä vaan että ihan työtön! :D pikkasen alko ärsyttään..

Viimeksi muokattu:
Eräs toinen
miksi se lapsi on hoidossa, jos kerran et ole töissä? Etkö jaksa olla hänen kanssaan?
En ole tuo, jolta kysyit, mutta ihmettelenpä vaan, miksi tätä kysytään vain niiltä, joiden lapsi on päivähoidossa - ja ap:nkin tapauksessa vielä osa-aikaisessa. Samaa ei koskaan kysytä niiltä, joiden lapsi käy kerhossa tai kavereilla tai menee vaikka joskus ilman äitiä mummon luo.

Pyrsk
Alkuperäinen kirjoittaja Eräs toinen;27286721:
En ole tuo, jolta kysyit, mutta ihmettelenpä vaan, miksi tätä kysytään vain niiltä, joiden lapsi on päivähoidossa - ja ap:nkin tapauksessa vielä osa-aikaisessa. Samaa ei koskaan kysytä niiltä, joiden lapsi käy kerhossa tai kavereilla tai menee vaikka joskus ilman äitiä mummon luo.
Tämä vastaus kertoo itsestään niin paljon :D

hihy
Alkuperäinen kirjoittaja Eräs toinen;27286721:
Kun lapsi on hoidossa, vaikka toinen vanhemmista kotona (vissiin täysissä sielun ja ruumiin voimissakin, oletan ainakin) niin sehän on sama kuin veis terveen lääkäriin :)

"jep"
Mitä se muuten niin kenenkään napaa kaivaa, jos jonkun lapsi on osa-aikahoidossa, ja vanhempi työtön työnhakija? Varsinkin, jos lapsi ei enää päiväunia nuku, missä ihmeen välissä äiti niitä työhakemuksia väsäisi ja hoitaisi siihen liittyviä juttuja, jos lapsi ei osittain olisi hoidossa - ellei sitten ole niitä mummeja ja kummeja runsain mitoin käytettävissä? Yleensä kun noita asioita, esim. työkkärikäyntejä joutuu 8-16 välillä hoitelemaan, joten mahdollisesta päivätöissä olevasta puolisostakaan ei ole apua.

Eräs toinen
Tämä vastaus kertoo itsestään niin paljon :D
Mutta saisiko vastauksen siihen kysymykseen - jos lapsi on päiväkodissa vaikka yhteensä, sanotaan nyt 12 tuntia viikossa, ja jonkun toisen lapsi on saman 12 tuntia pois äidin luota kerhossa, harrastuksessa ja kavereiden luona, niin miksi vain päiväkodissa olevan äidiltä kysytään, eikö tämä jaksa olla lapsen kanssa ja miksi nimenomaan päiväkodin ajatellaan palvelevan vain aikuisen tarpeita? Ilmeisesti kerhon kuitenkin ajatellaan antavan myös lapselle jotain - miksi ei päiväkodin?

Eräs toinen
Kun lapsi on hoidossa, vaikka toinen vanhemmista kotona (vissiin täysissä sielun ja ruumiin voimissakin, oletan ainakin) niin sehän on sama kuin veis terveen lääkäriin :)
Hmm, no oikeastaan ei, koska päiväkotia ei ole tarkoitettu vain niille lapsille, joiden vanhemmat ovat töissä kodin ulkopuolella. Moni tekee töitä kotona, siis kotoa käsin, ja toisaalta kaikilla lapsilla ei ilman päiväkotia olisi lapsikontakteja juuri ollenkaan.

"vieras"
Itse kyllä kerron ihan rehellisesti missä olen töissä tai koulussa ja milloin, ihan vaan siksi että tietävät mistä tavoitella jos jotakin sattuu ja eivät saisi yhteyttä mun kännykkään..

Jellonab
Minä teen osa-aikaista työtä, mutta lapset ovat kyllä täyspäiväisesti päiväkodissa, syystä että: heillä on siellä kavereita, saan siivottua, käytyä kaupassa ja hoidettua kotihommat rauhassa paremmin, olen ylipainoinen ja pääsen käymään jumpassa kun lapset ovat turvallisesti hoidossa, meillä ei ole hoitoapua eli saan myös juoda joinakin päivinä kahvit yksin rauhassa - lataan siis akkujani tuolloin. Sitten jaksan iltaisin ja viikonloppuisin touhuta lasten kanssa kaikkea kun saan välillä olla rauhassa ja tehdä kotityöt rauhassa.

Yhteistyössä