Multa ei heru sympatiaa yh-äitiin, joka valittaa rahapulaa, mutta omistaa ison koiran.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei ymm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;27275127:
Meillä on koiria, useampia. Olen myös yh. Lapsi haluaa sitä, tätä ja tota huvitusta. Lapsi ei kuitenkaan pääse kaikkialle minne tahtoo ja koirat luovat omat aikataulunsa perheeseemme. Lapsi nauttii koirien seurasta, juoksee niiden kanssa pitkin metsiä. En todellakaan ole ajatellut, että koirat olisivat lapsen edellä vaikken lasta kuskailekaan kaikkeen haluamaansa.

Mitäs sinä muuten harrastat?

Harrastan juoksua, lapsilla omat harrastuksensa. Mitä se tähän kuuluu?

[QUOTE="Sanna";27275111]Sorry, mutta koiria ei saa viedä päiväkotiin, eikä niitä saisi myöskään jättää yksikseen johonkiin tolppaan sidottuna. Joku voi tehdä pahaa koiralle tai ohikulkijat (lapset) voivat pelätä koiraa.

Olen samaa mieltä ap:n kanssa. Jos on rahasta tiukkaa, niin silloin ei hankita mitään kallita lemmikkejä.[/QUOTE]

Noilla perusteluilla sen koiran kans ei vois sitte lenkkeillä muutenkaan.. Ja nyt en todellakaan tarkottanu,että se koira viedään pihalle.Se jätetään sivummalle,ettei siitä aiheutu sitä häiriötä.

Eipä ole ainutkaan ihminen tehny pahaa eräälle koiralle saati pelänny,joka on aika tuttu näky hakemassa omistajansa kans pk:n vieressä sijaitsevasta eskarista lasta. No,omistaja tosin odottaa koiran ja toisen lapsensa kans pihalla,niin ku me muutkin joilla ei koira ole mukana...

Ottasinpa itekki koiran mukaan,jos sellanen taloudesta löytys.

[QUOTE="naapuri";27275094]
Olen sitä mieltä, että ainakaan toimeentulotukia ei pidä antaa, ennen kuin iso koira on hävitetty.[/QUOTE]

Tämä nyt on todella typerää.

Tiedätkö miten paljon eläin voi ehkäistä psyykkisiä ongelmia? Koira toimii usein ennaltaehkäisevänä "apuvälineenä" (kuten joku aiemmin hyvin kuvasi). Koira pakottaa ihmisen ulos neljän seinän sisältä, koiran kautta sosiaaliset piirit laajenevat, fyysinen kunto pysyy parempana. Osaatko yhtään hahmottaa, miten paljon yhteiskunta säästää ennaltaehkäisemällä kuin hoitamalla sitten, kun tilanne on jo paha?

Multa taas ei heru sympatiaa niille äideille jotka valittaa rahapulaa ja kuitenkin illat pitkät ostelee netistä lapsille vaatteita kun pitää olla miikkarii tai moloo tai metsolaa tai racoonia tai mitä helvettiä ne 40e/t-paita vaatteet onkaan. Ihan helvetin turha vikistä kun ei riitä rahat ruokaan ja vuokra on niin kallis ja taas pitää iskältä "lainata" ja lässynlässynlää. Kukaan pakota sitä lastaan pukeen kun jotain näyttelyesinettä. Ja jos lapsen pukeminen lasketaan harrastukseksi niin ei voi muuta todeta kun että asiat täytyy olla todella huonosti!

Alkuperäinen kirjoittaja mä...;27275176:
Tiedätkö miten paljon eläin voi ehkäistä psyykkisiä ongelmia? Koira toimii usein ennaltaehkäisevänä "apuvälineenä" (kuten joku aiemmin hyvin kuvasi). Koira pakottaa ihmisen ulos neljän seinän sisältä, koiran kautta sosiaaliset piirit laajenevat, fyysinen kunto pysyy parempana. Osaatko yhtään hahmottaa, miten paljon yhteiskunta säästää ennaltaehkäisemällä kuin hoitamalla sitten, kun tilanne on jo paha?

No älä sinä sossupummi lässytä paskaa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja mä...;27275197:
Toivoin, että olisit itse ymmärtänyt yhtäläisyyden... Mutta ilmeisesti kyseessä on kuitenkin tilanne, ettet hahmota (tai halua hahmottaa), mitä hyvää ja mahdollisesti ennaltaehkäisevää koira voi kaverillesi tuoda ja näin ollen olla taloudellinen säästö.

Luulisi neljässä lapsessa riittävän harrastusta ja tekemistä ilman koiraakin. Säälittää vaan ne
lapset, kun eivät pääse Lintsille, vaikka haluaisivat ja ymmärtävätkö ollenkaan, jos äiti sanoo, että
me nyt ei päästä huvittelemaan kun meillä on koira. En usko. Ressukat. Lapsuus ilman huvipuistoa. :(

No yleisesti ottaen se rahapulan valittaminen ja koira eivät ole oikein hyvältä kuulostava yhdistelmä. Josko lapsi sairastuu niin siihen saa apua ilman rahaakin. Koiran ottamisessa on vastuu ja se vastuu on kannettava rahallisestikin. Typerää ottaa koira tilanteeseen, jossa se vastuun kantaminen on epävarmaa.

Luulisi neljässä lapsessa riittävän harrastusta ja tekemistä ilman koiraakin. Säälittää vaan ne
lapset, kun eivät pääse Lintsille, vaikka haluaisivat ja ymmärtävätkö ollenkaan, jos äiti sanoo, että
me nyt ei päästä huvittelemaan kun meillä on koira. En usko. Ressukat. Lapsuus ilman huvipuistoa. :(
ja sinä olet varma ettei ne koskaan pääse

No joo. Meilläkin on yhtä ja toista, joihin menee rahaa. Turhia asioita periaatteessa. Tai siis viime keväänä meni pihan laittamiseen rahaa (taimia, multaa, jne), eikä sitten ollut vara tehdä mitään huvipuistoreissua. Tai sitten joku seinien maalaaminen, täällä on ihan ok kunnossa pinnat, mutta väristä en tykkää. Niinpä on suunnitelmissa pintaremonttia, siihen säästetään ja todennäköisesti jää se huvipuistoreissu tekemättä ensikin kesänä. Että tehdäänkö me nyt kamalan väärin lapsia kohtaan, kun rahat menee näihin juttuihin?

No, näin tämä äiti sanoi minulle, etteivät mene Lintsille, koska ei ole varaa. Melko yksiselitteisesti. Toki joku muu voi heidät sinne maksaa, mutta kerran elämässä huvipuistossa kuulostaa nykypäivänä aika vähältä.

Asuuko ne miten lähellä huvipuistoa? Meiltä on lähimpään huvipuistoon (taitaa olla Tykkimäki) joku 350km. Ei ole kyllä suunnitelmissa siis ihan lähivuosina lähteä, bensoineen, ruokineen ja majoituksineen saa ihan mukavasti varata pätäkkää. Saa kelvata tivoli mukuloille... sinnekään ei tosin tänä syksynä menty, kun ei aikataulut oikein sopineet.

Minä kävin muuten ensimmäisen kerran huvipuistossa 13-vuotiaana :D

Entäs yh jolla ei ole koiraa, mutta lapset ei silti pääse lintsille, koska ne rahat menee johonkin muuhun? Eikö se nyt ole itsestäänselvää, että jos on pienituloinen perhe, joutuu tinkimään yhdestä jos haluaa toista. Yksi asuu kalliimmalla vuokralla isommassa kämpässä tai kivemmalla paikalla, ja toinen taas säästää vuokrassa mutta lapsi harrastaa ratsastusta. Kolmannella on se koira ja neljäs käyttää rahansa luomu- ja lähiruokaan. Kellään heistä ei välttämättä ole rahaa lähteä lintsille, ja kyse on ihan omasta valinnasta, mutta kyllä mä silti tunnen sympatiaa niitä perheitä kohtaan, joissa on rahat oikeasti niin tiukalla että pitää luopua koirasta tai lapsen harrastuksesta jos haluaa reissata edes vähän kesälomalla.

Mä kyllä soisin pienituloisellekin lemmikin (jos vaan siitä lemmikistä voidaan huolehtia asianmukaisesti, mm. ruoka ja elänlääkärikulut), harrastuksen joka ei ole ilmainen tai asumisen sen verran isossa asunnossa ettei kenenkään tarvitse nukkua olohuoneessa, mutta rajansa kaikella tietysti. Kaikkea ei tietenkään voi eikä tarvitse saada.

• Tykkää
Reactions: misStar
[QUOTE="vieras";27275364]Entäs yh jolla ei ole koiraa, mutta lapset ei silti pääse lintsille, koska ne rahat menee johonkin muuhun? Eikö se nyt ole itsestäänselvää, että jos on pienituloinen perhe, joutuu tinkimään yhdestä jos haluaa toista. Yksi asuu kalliimmalla vuokralla isommassa kämpässä tai kivemmalla paikalla, ja toinen taas säästää vuokrassa mutta lapsi harrastaa ratsastusta. Kolmannella on se koira ja neljäs käyttää rahansa luomu- ja lähiruokaan. Kellään heistä ei välttämättä ole rahaa lähteä lintsille, ja kyse on ihan omasta valinnasta, mutta kyllä mä silti tunnen sympatiaa niitä perheitä kohtaan, joissa on rahat oikeasti niin tiukalla että pitää luopua koirasta tai lapsen harrastuksesta jos haluaa reissata edes vähän kesälomalla.

Mä kyllä soisin pienituloisellekin lemmikin (jos vaan siitä lemmikistä voidaan huolehtia asianmukaisesti, mm. ruoka ja elänlääkärikulut), harrastuksen joka ei ole ilmainen tai asumisen sen verran isossa asunnossa ettei kenenkään tarvitse nukkua olohuoneessa, mutta rajansa kaikella tietysti. Kaikkea ei tietenkään voi eikä tarvitse saada.[/QUOTE]

Sä sen sanoit...Peesit tälle..

Höpön löpön! Järkyttävää pahansuopaa marmatusta! Ei ole välttämättä kauhean helppoa noin ihan henkisesti huoltaa neljää lasta yksin. Jos koirasta on ilon/turvan/seuran minkä liekään lisä yh-äidille, niin minusta menkööt vaikka siitä toimeentulotuesta koiran safkat. Kalliimpaa on hoitaa mielenterveyden menettänyttä mammaparkaa ja huostaanotettuja lapsia. Parempi harrastus koira on kuin esim. kuppilat. Minä itse selvisin lapsuudesta alkoholistiperheessä koiran avulla. Ainoana lapsena en ollut niin yksin, kun koira oli kaverina.

kasvappa itse aikuiseksi.

surullista kuinka jokin koira, voi aiheuttaa joissain ihmisissä tuollaista agressiivisuutta.

[QUOTE="vieras";27275430]kasvappa itse aikuiseksi.

surullista kuinka jokin koira, voi aiheuttaa joissain ihmisissä tuollaista agressiivisuutta.[/QUOTE]

Agressiivisuutta :D multa ei heru sympatiaa tällaiselle äidille, joka laittaa vähäiset varat
rotukoiraa ja sen syöttämiseen ja hoitamiseen. En mitenkään vihamielisesti. Sanoin vain,
ette oikein voi sympatiseerata, kun valittaa rahapulaa ja sitä ettei ole varaa mennä Lintsille.

Agressiivisuutta :D multa ei heru sympatiaa tällaiselle äidille, joka laittaa vähäiset varat
rotukoiraa ja sen syöttämiseen ja hoitamiseen. En mitenkään vihamielisesti. Sanoin vain,
ette oikein voi sympatiseerata, kun valittaa rahapulaa ja sitä ettei ole varaa mennä Lintsille.

Näkee sokeakin että myös tämä oli sinun näppikseltäsi suollettu:

"No älä sinä sossupummi lässytä paskaa."

Mutta joo, kyllähän se koira tulee meilläkin arvoasteikossa ennen lintsin reissua.

Itse kävin ensimmäisen kerran huvipuistossa parikymppisenä. Ei kukaan lapsi pysty saamaan itselleen kaikkia maailman kokemuksia. Joku jää vaille ulkomaanmatkasta, toinen mökkikesästä.

Olin onnellinen saaressa, koiran kanssa , ilman sisaruksia.

[QUOTE="vieras";27275364]Entäs yh jolla ei ole koiraa, mutta lapset ei silti pääse lintsille, koska ne rahat menee johonkin muuhun? Eikö se nyt ole itsestäänselvää, että jos on pienituloinen perhe, joutuu tinkimään yhdestä jos haluaa toista. Yksi asuu kalliimmalla vuokralla isommassa kämpässä tai kivemmalla paikalla, ja toinen taas säästää vuokrassa mutta lapsi harrastaa ratsastusta. Kolmannella on se koira ja neljäs käyttää rahansa luomu- ja lähiruokaan. Kellään heistä ei välttämättä ole rahaa lähteä lintsille, ja kyse on ihan omasta valinnasta, mutta kyllä mä silti tunnen sympatiaa niitä perheitä kohtaan, joissa on rahat oikeasti niin tiukalla että pitää luopua koirasta tai lapsen harrastuksesta jos haluaa reissata edes vähän kesälomalla.

Mä kyllä soisin pienituloisellekin lemmikin (jos vaan siitä lemmikistä voidaan huolehtia asianmukaisesti, mm. ruoka ja elänlääkärikulut), harrastuksen joka ei ole ilmainen tai asumisen sen verran isossa asunnossa ettei kenenkään tarvitse nukkua olohuoneessa, mutta rajansa kaikella tietysti. Kaikkea ei tietenkään voi eikä tarvitse saada.[/QUOTE]

niin tässä se pointti oli, että perheen äiti on valinnut sen kalliin koiran mm. lasten huvipuistoreissun kustannuksella. Ja sit valittaa, kun ei ole edes varaa mennä Lintsille. Tätä valintaa en ymmärrä.

Ja te, jotka sanotte, että köyhälle koira voi tuoda iloa, niin kyllä koiran asianmukaiseen terveydenhoitoon ja ruokaan menee ihan mielettömästi - siis helposti satasia kuussa. Kyllä sitä köyhää luulis kirpasevan tollaset summat. Halvemmistakin tai ilmaisista asioista voi saada iloa. Esim. pienemmästä eläimestä, toisen ihmisen eläimestä, luonnosta, urheilusta, kerhoista, kirjastoista jne jne.

[QUOTE="vieras";27275478]Näkee sokeakin että myös tämä oli sinun näppikseltäsi suollettu:

"No älä sinä sossupummi lässytä paskaa."

Mutta joo, kyllähän se koira tulee meilläkin arvoasteikossa ennen lintsin reissua.[/QUOTE]

No ei kyllä todellakaan ollut mun näppikseltä. Olen kirjoittanut kaikki kommentit tässä ketjussa ei ymm- nimimerkillä.

En ymmärrä minkään kokoisen koiran ostoa jos rahat on tiukalla!
Kallista hommaa köyhälle.

lis. Ulkoiluttakoon naapurin koiria!

Yhteistyössä