Multa ei heru sympatiaa yh-äitiin, joka valittaa rahapulaa, mutta omistaa ison koiran.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei ymm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei ymm

Vieras
Mä en ymmärrä, että neljän lapsen yh hankkii ison rotukoiran ja sit valittaa, ettei voi ikinä mennä lasten kanssa Lintsille esim. kun sinne menis pari sataa euroa.

No, koira itsessään on kallis ja sen pitäminen vielä kalliimpaa, etten oikein ymmärrä tällaisen ihmisen prioriteetteja.

En sitten tiedä, onko lapsetkin sitä mieltä, että mielellään luopuvat harrastuksista ja huvipuistoreissuista koiran vuoksi.

Mitä mieltä olette?

No, itse lapsena olisin ollut valmis luopumaan todella paljosta koiran eteen. Huvipuistoreissu on kerran vuodessa, koira on siinä jokapäivä.

Onnekkaana sain kyllä molemmat ja paljon muutakin. Mutta jos olisi kysytty mistä olisin valmis luopumaan niin kyllähän se koira olisi ollut viimeisenä listalla.

• Tykkää
Reactions: Minuli
Mä taas en voi ymmärtää ihmisiä, jotka ihmettelee muiden ihmisten valintoja.

Eläimen asettaminen lapsen hyvinvoinnin edelle on sellainen valinta johon pitäisi isommalla kädellä puuttua. Esim lapsi saattaa joutua olemaan hoidossa n. puoli tuntia pidempään kun koiraa pitää ulkoiluttaa ennen kuin lapsi haetaan. Ja lapsen hoitopäivä on muutenkin aukioloajasta lähes sulkemisaikaan.

Ja koirankakkaa löytyy lapsen vaatteista ja kengistä.

No kyllä mä kallistun siinä mielessä samaan, että jos joka kuukausi on rahat niin tiukalla että pitää kerjätä kymppejä lainaan saadakseen lapsille ruokaa, mutta silti on varaa pitää USEAMPAA rotukoiraa, käydä näyttelyissä ja vetää röökiä aski päivässä...

Ja näitä on, mulla ystäväpiirissä useampiakin.

[QUOTE="naapuri";27275020]Eläimen asettaminen lapsen hyvinvoinnin edelle on sellainen valinta johon pitäisi isommalla kädellä puuttua. Esim lapsi saattaa joutua olemaan hoidossa n. puoli tuntia pidempään kun koiraa pitää ulkoiluttaa ennen kuin lapsi haetaan. Ja lapsen hoitopäivä on muutenkin aukioloajasta lähes sulkemisaikaan.

Ja koirankakkaa löytyy lapsen vaatteista ja kengistä.[/QUOTE]

Sen koiran kuule voi ulkoiluttaa siinä samalla ku hakee sen naperon hoidosta... Tai hakea se napero ja lähtä sitte sinne lenkille. Mistä ihmeestä saat ees päähäs,että se napero pidetään siellä hoidossa,ku käytetään koira kusella?

Sen koiran kuule voi ulkoiluttaa siinä samalla ku hakee sen naperon hoidosta... Tai hakea se napero ja lähtä sitte sinne lenkille. Mistä ihmeestä saat ees päähäs,että se napero pidetään siellä hoidossa,ku käytetään koira kusella?

niinpä. Meillä useita koiria ja lapsia eikä koskaan lapset ole hoidossa olleet minuuttiakaan pidempään kuin muutenkaan. Mistähän tämä käsitys on lähtenyt?

Elämäntilanteet vaihtelee ja tiukan paikan tullen koira-perheenjäsenestä voi olla liian vaikea luopua. Itse en ymmärtänyt ystävääni, joka tällaisella tiukalla hetkellä hankki perheeseen kolmanne koiran.

No kyllä pitää olla jo aika tyhmä jos menee lintsille muutenkaan, kallis paikka ja aina helvetin pitkät jonot. Ummikot ja yksinkertaiset johdateltavissa olevat valjaissa kulkevat ihmiset sinne menee, oli koiraa tai ei. :)

Vähän riippuu tapauksesta. Koirakin voidaan laskea harrastukseksi, vaikka koko perheelle, siinä mielessä se ei enää olekkaan niin kallis investointi, kun sillä ylläpidetään omaakin hyvinvointia ja jaksamista.

Alkuperäinen kirjoittaja mä...;27275047:
Hällä tuntuu prioriteetit olevan juurikin kohdallaan. Koira voi tuoda köyhän elämään todella paljon hyvää.

Köyhän? Köyhällä ei olisi varaa pitää niin isoa kallista eläintä kuin koira. Pienempikin elukka
tuo iloa, jos sitä nyt neljän lapsen lisäksi vielä tarvii.

Mä en vaan ymmärrä, että asetetaan elukka lasten edelle. Lapset ensin.

[QUOTE="vieras";27275085]No kyllä pitää olla jo aika tyhmä jos menee lintsille muutenkaan, kallis paikka ja aina helvetin pitkät jonot. Ummikot ja yksinkertaiset johdateltavissa olevat valjaissa kulkevat ihmiset sinne menee, oli koiraa tai ei. :)[/QUOTE]

Saat olla ymmärtämättä meitä, jotka käy ehdottomasti kerra kesässä Lintsillä. Se on se Juttu meille ja lapsille. Odottavat sitä joka vuosi ihan innoissaan. Mukaan lähtee tädit, enot ja serkut ja kaikilla on aivan mielettömän hauskaa. Lapset jo sen verran isoja, että käydään hurjissa laitteissa. jSyödään viiden euro makkaraperunat ja kaikki on tyytyväisiä.

Tänä kesänä ei ollut edes jonoja.

Sorry, mutta koiria ei saa viedä päiväkotiin, eikä niitä saisi myöskään jättää yksikseen johonkiin tolppaan sidottuna. Joku voi tehdä pahaa koiralle tai ohikulkijat (lapset) voivat pelätä koiraa.

Olen samaa mieltä ap:n kanssa. Jos on rahasta tiukkaa, niin silloin ei hankita mitään kallita lemmikkejä.

Saat olla ymmärtämättä meitä, jotka käy ehdottomasti kerra kesässä Lintsillä. Se on se Juttu meille ja lapsille. Odottavat sitä joka vuosi ihan innoissaan. Mukaan lähtee tädit, enot ja serkut ja kaikilla on aivan mielettömän hauskaa. Lapset jo sen verran isoja, että käydään hurjissa laitteissa. jSyödään viiden euro makkaraperunat ja kaikki on tyytyväisiä.

Tänä kesänä ei ollut edes jonoja.

Eihän tuota ymmärräkään kukaan muu kuin kehätien sisällä asuvat vajukit.

[QUOTE="vieras";27275086]Eihän siinä mitään, jos haluaa pitää koiraa, mutta turha sitten valittaa rahanpuutetta, kun on valintansa tehnyt.[/QUOTE]

No näin juuri ja kun ilmeisestikin haluaisivat Lintsille, kun kerran tämä äiti sanoi, ettei heillä
ole varaa mennä Lintsille, joten eivät siis mielellään luovu lintsi-reissusta.

Köyhän? Köyhällä ei olisi varaa pitää niin isoa kallista eläintä kuin koira. Pienempikin elukka
tuo iloa, jos sitä nyt neljän lapsen lisäksi vielä tarvii.

Mä en vaan ymmärrä, että asetetaan elukka lasten edelle. Lapset ensin.

Meillä on koiria, useampia. Olen myös yh. Lapsi haluaa sitä, tätä ja tota huvitusta. Lapsi ei kuitenkaan pääse kaikkialle minne tahtoo ja koirat luovat omat aikataulunsa perheeseemme. Lapsi nauttii koirien seurasta, juoksee niiden kanssa pitkin metsiä. En todellakaan ole ajatellut, että koirat olisivat lapsen edellä vaikken lasta kuskailekaan kaikkeen haluamaansa.

Mitäs sinä muuten harrastat?

Vähän samaa mieltä apn kanssa, tosin riippuu ihan kuinka tiukilla ne rahat on. Joku lintsireissu voi hyvin jäädä väliin,
mutta jos vaikka ruuasta ja vaatteista alkas olemaan pulaa joka kuukausi / niitä varten tarvis pihistellä ja lainata rahaa niin en todellakaan ymmärrä semmosta. Koira toiseen kotiin tai piikille, jos tommonen tilanne on.

[QUOTE="naapuri";27275094]
Olen sitä mieltä, että ainakaan toimeentulotukia ei pidä antaa, ennen kuin iso koira on hävitetty.[/QUOTE]

Ei tullu mieleen,että jotkut käyttävät koiraa kuntoutus tarkotukseen,pitäskö siinä tapauksessakin hävittää se "apuväline",josta selvästi on ollut ja tulee olemaan suuri apu,että sä antasit toimeentuloa tälle perheelle? Tai sen sokean,joka saa toimeentulotukea mutt tarvii sen koiran silmikseen?

[QUOTE="vieras";27275117]Eihän tuota ymmärräkään kukaan muu kuin kehätien sisällä asuvat vajukit.[/QUOTE]

Kateellinen vai mistä moinen vihamielisyys? :) Tekis kunnon Lintsipäivä sullekin hyvää, mutta
ei taida olla varaa. Meille paikka ei ole liian kallis. Kallis on, mutta meillä on varaa siihen.

Yhteistyössä