Kuinka moni EI ole ikinä liftannut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:wave:

En ole myöskään ikinä uskaltanut, mutta toisaalta en ole edes sellaiseen tilanteeseen joutunut, että liftaaminen olisi mikään vaihtoehto millekään.

Olen liftannut enemmän ja vähemmän teini-iästä saakkai. Yksin ja kaksin. Ihmiset niitä autoja ajaa, raiskaajan ja murhaajan voi kohdata missä tahansa. Mulle tai kavereilleni ei ole käynyt koskaan mitään, ehkä vain hyvää tuuria sitten.

Sinä olet pelossasi neuroottinen. Elät kauhumaailmassa. Hae oikeesti hoita ja lopeta Alibin tapitus. Puistatus! Tiesitkö, että moisista maailmankuvista moni murhaajakin nousee?

Väität siis, että liftaaminen on täysin turvallista?

Muistele vaan esimerkiksi Pohjanmaan Pia-surmia, tai sitä kuinka Ensio Koivunen murhasi kolme liftaria. Tapauksia on vaikka kuinka paljon.

Liftaamisessa ei koskaan tiedä kuka hullu poimii kyytiin. Jos sinun mielestäsi liftaaminen on turvallista, niin lähdet varmaankin sitten kenen tahansa vieraan mukaan asunnolle, autoon minne tahansa.

Tuli toisesta ketjusta mieleen. En ole ikinä uskaltanut/halunnut enkä aio. =)

En ole liftannut, mutta monta kertaa ollut tarkoitus. Toki se nyt on semmosta teinien hommaa, että tuskin sitä enää viittii kun ikää jo 22v. Toki jossain pakkotilanteessa liftaisin, esim. jos auto hajois jossain syrjässä.

Sivumennen sanoen, tytsi. Oletko aina ollut tosi kiltti tyttö vai oletko joskus tehnyt jotain rajua. Tarkoitan nyt rajulla jotain tyhmää ja teinimäistä: Ottanut kännit festareilla (ootko ees ollut festareilla?), pinnannut tarkoituksella koulusta (siis yläaste, yliopistoo ei voi laskee) tai karannut kotoa?

Väität siis, että liftaaminen on täysin turvallista?

Muistele vaan esimerkiksi Pohjanmaan Pia-surmia, tai sitä kuinka Ensio Koivunen murhasi kolme liftaria. Tapauksia on vaikka kuinka paljon.

Liftaamisessa ei koskaan tiedä kuka hullu poimii kyytiin. Jos sinun mielestäsi liftaaminen on turvallista, niin lähdet varmaankin sitten kenen tahansa vieraan mukaan asunnolle, autoon minne tahansa.

Mikään ei ole täysin turvallista. En mä tässä oikeestaan liftaamista tarkoitakkaan vaan sun yleistä elämänasennetta. Nytkin kaivoit heti jotain tommosia juttuja. Arvaas mikä tilastojen mukaan on kaikkein vaarallisin paikka maailmassa? Aivan oikein, sun kotis.

Ja toisekseen kun kotona pelkojaan pyörittelee tarpeeksi kauan ei uskalla enää ees elää.

Tytsi, potki sä oikeasti tehnyt mitään?! Ainakaan mitään hauskaa, missä olis pieni riski tai vaikka vähän typerääkin. Ketä varten sä pyrit olemaan noin "kunnollinen"? Sulla jää elämä elämättä.

• Tykkää
Reactions: Lightbulb
[QUOTE="Neilee";27273647]Olen liftannut enemmän ja vähemmän teini-iästä saakkai. Yksin ja kaksin. Ihmiset niitä autoja ajaa, raiskaajan ja murhaajan voi kohdata missä tahansa. Mulle tai kavereilleni ei ole käynyt koskaan mitään, ehkä vain hyvää tuuria sitten.[/QUOTE]

Lähdet varmasti sitten myös kenen tahansa vieraan ihmisen mukaan, hänen kotiinsa, minne tahansa. Hyvin moni ihminen on kuollut tai raiskattu sen vuoksi, että on lähtenyt vieraan henkilön kotiin tai autoon, mm. yksi sukulaiseni kuoli tällä tavoin, että lähti (tai että hänet pakotettiin/painostetiin lähtemään, eipä ole täällä enää kertomassa mitä tapahtui) vieraan henkilön kotiin. Iltapäivällä kannettiin sitten ruumispaareilla sieltä pois.

Näin ei olisi käynyt, jos ei olisi lähtenyt vieraan mukaan. Siitä on kyse, erilaisten riskien minimoimisesta.

Tulihan sitä nuorena ja naivina liftattua, mutta se nyt on ollutta ja mennyttä. Paljon enemmän kiinnostaisi, näin perjantai/lauantai-yönä, taannoiset draamat; Joko olet Ap valmis kommentoimaan? Hiljaisuus kun on tunnetusti myönteinen vastaus, niin onko hiljaisuus tässä tapauksessa ehkä myös jonkintasoinen viittaus huhujen todenperäisyyteen?

Mikään ei ole täysin turvallista. En mä tässä oikeestaan liftaamista tarkoitakkaan vaan sun yleistä elämänasennetta. Nytkin kaivoit heti jotain tommosia juttuja. Arvaas mikä tilastojen mukaan on kaikkein vaarallisin paikka maailmassa? Aivan oikein, sun kotis.

Ja toisekseen kun kotona pelkojaan pyörittelee tarpeeksi kauan ei uskalla enää ees elää.

Noissa "koti on vaarallisin paikka" ei koskaan huomioida sitä, että ihminen viettää kotonaan huomattavan ison osan ajastaan. Paikan riskiä ei lasketa suhteutettuna riskiä jossain tietyssä paikassa vietettyyn aikaan.

[QUOTE="...";27273670]Tytsi, potki sä oikeasti tehnyt mitään?! Ainakaan mitään hauskaa, missä olis pieni riski tai vaikka vähän typerääkin. Ketä varten sä pyrit olemaan noin "kunnollinen"? Sulla jää elämä elämättä.[/QUOTE]

Onhan täällä ollut pitkät ketjut tytsin irl-elämästä. Raju tytsi tuo on niiden ketjujen perusteella.

Noissa "koti on vaarallisin paikka" ei koskaan huomioida sitä, että ihminen viettää kotonaan huomattavan ison osan ajastaan. Paikan riskiä ei lasketa suhteutettuna riskiä jossain tietyssä paikassa vietettyyn aikaan.

EI vaan koti on vaarallinen paikka jos siellä viettää liikaa aikaa. Nyt en puhu mistään tapaturmista enkä murhista vaan siitä, että sinunkaltainen ihminen muodostaa siellä tuollaisen sekopelkomaailmankuvan. Oletko yksinkertainen, hieman tärähtänyt vai onko sinulle tapahtunut jotain toodella traumaattista...

En ole liftannut, mutta monta kertaa ollut tarkoitus. Toki se nyt on semmosta teinien hommaa, että tuskin sitä enää viittii kun ikää jo 22v. Toki jossain pakkotilanteessa liftaisin, esim. jos auto hajois jossain syrjässä.

Sivumennen sanoen, tytsi. Oletko aina ollut tosi kiltti tyttö vai oletko joskus tehnyt jotain rajua. Tarkoitan nyt rajulla jotain tyhmää ja teinimäistä: Ottanut kännit festareilla (ootko ees ollut festareilla?), pinnannut tarkoituksella koulusta (siis yläaste, yliopistoo ei voi laskee) tai karannut kotoa?

Kiltti olen ollut/olen. Festareilla en ole ollut, mutta olen bileissä humalassa tanssinut biljardipöydän päällä ehkä 16-17-vuotiaana ja pari vuotta sitten oksensin kännissä taksiin. Lintsannut olen muutaman kerran.

Sillon kun mun äiti oli nuori, ne liftas AINA festareille.
Mulle kuitenkin on opetettu, että älä mene vieraan kyytiin. Ja aikuisenakin äiti jaksaa muistuttaa, että älä luota kaikkiin.

Ajat ovat muuttuneet.

Kerran liftasin, oli ties mitä alla ja olin eksyksissä metsässä, ja hätäkeskus ei suostunut auttamaan. Päädyin jonnekin tien penkkaan ja joku turkkilainen (?) otti kyytiin, joka vei mut lähelle kotio. Eli olin onnekas, että näinkin rehti autoilija sattui kohdalle.
Sen illan jälkeen vietin 5 päivää sairaalassa, että käytännössä kuinka huonosti tahansa ois voinu käydä, jos ois sattunu huonot tyypit kohdalle.

EI vaan koti on vaarallinen paikka jos siellä viettää liikaa aikaa. Nyt en puhu mistään tapaturmista enkä murhista vaan siitä, että sinunkaltainen ihminen muodostaa siellä tuollaisen sekopelkomaailmankuvan. Oletko yksinkertainen, hieman tärähtänyt vai onko sinulle tapahtunut jotain toodella traumaattista...

Minä en kovin paljoa vietä aikaa kotonani. Ei yksinkertaisesti jää oikein aikaa olla kotona.

Opeta sinä vaan tyttärillesi ja pojillesikin, että liftaaminen on ihan hyvä juttu ja kannattaa mennä ventovieraan kyytiin, kannattaa lähteä kenen tahansa kotiin myös, ei haittaa vaikkei tunne, kannattaa myös jättää juoma vartioimatta, kun menee esimerkiksi vessaan muualla kuin kotona, kotona ei tarvitse lukita ovia yöksikään, eihän kukaan tule, polkupyörän voi jättää lukitsematta, liikennevaloissa ei kannata pysähtyä koskaan, eihän kuitenkaan mitään tapahdu.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tytsi-89

Yhteistyössä