Mistä syystä lapsi voi haista valkosipulille? Muuten, kun että on syönyt valkosipulia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Haisulin äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Haisulin äiti"

Vieras
Siis olen ihan 100% varma, että ei ole syönyt valkosipulia. Olen käynyt meidän valkosipulit täsmällisesti läpi, eikä niitä ole kadonnut mihinkään. Lapsi on kotihoidossa ja tiedän muutenkin tarkasti, mitä on syönyt. Sillä on kyllä tapana pistellä poskeensa kaikki, mitä löytää, esim tähteet keittiön pöydän alta. Mutta ei meillä ole ollut kenellekään tarjolla mitään valkosipulista moneen päivään.

Ja eilisestä asti haissut kuin rankkitynnyri. Mistä toi voi johtua?

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;27262247:
Ukko haistaa heti jos oon syönyt vaikka valkosipulista salaatinkastiketta, tuorejuustoa, shipsejä..

Joo, mutta kun toi ei oo syönyt mitään valkosipulista tällä viikolla tiistain, keskiviikon ja torstain aikana ja keskiviikkona alko haista. Maanantain syömisistä en mee vannomaan, koska sillon oli mun isän kanssa muutaman tunnin.

Proppuja kurkussa?
Angiina?
Diabetes?

Voiko oikeesti jostain tämmösestä syystä haista valkosipulille? Jestas... Proppuja nyt voi itse yrittää tähystää, jos saa tuon avaamaan suunsa. Angiinaa en oikein usko, ei ole sellaisia oireita. Ja diabetesta ei varmaan kannata alkaa epäillä, jos tuo haju ei jatku pidempään, eihän?

Keksiikö joku jonkun muun mahdollisen syyn?

Poista kaikki valkosipuliin viittaavakin kotoa ja katso su ilta, onko haju vielä matkassa.

Onko muuten jokin tietty syy, että seuraat lapsen syömistä noin sanoisinko kyttäysmenetelmällä?

[QUOTE="Elina";27262361]
Onko muuten jokin tietty syy, että seuraat lapsen syömistä noin sanoisinko kyttäysmenetelmällä?[/QUOTE]

Aika huolestuttavaa olis, jos vanhempi ei taaperon (ilmeisesti?) syömisiä tietäisi, jos molemmat ovat kotona...

[QUOTE="Elina";27262361]Poista kaikki valkosipuliin viittaavakin kotoa ja katso su ilta, onko haju vielä matkassa.

Onko muuten jokin tietty syy, että seuraat lapsen syömistä noin sanoisinko kyttäysmenetelmällä?[/QUOTE]

Mäkin aloin tätä ihmettelemään, mulla kaksi lasta, 3v ja 1,5 v ja kyllä mä aika 100% varmasti tiedän ihan kaiken mitä ovat syöneet. Kun kerran olen kotona noiden kanssa ja valmistan niiden ruoat, eikä ne osaa/saa itse jääkaapilla käydä, eivätkä myöskään ole missään muualla syömässä olleet ( nyt lähiaikoina), jos en ole mukana ollut.
Niin miten mä en tietäisi, ilman sen suurempaa kyttäystä.

[QUOTE="Mamma italiana";27262334]niin monessa ruoassa on valkosipulia! oletteko syòneet jotain valmisruokaa?[/QUOTE]

No ei olla syöty kun ite kotona valmistettuja ruokia, joissa ei oo ollu valkosipulia. Kaikki herkut, mitä on menny tänä aikana, on ollu makeita, eli niissä ei kyllä oo valkosipulia. Ja siis herkut on ainoita, mitä on "valmisruokana" syöty.

Sekin ihmetyttää, kun koko perhe ollaan syöty samaa ruokaa, ja tämä yksi on ainoa, joka haisee valkosipulilta.

[QUOTE="Elina";27262361]Poista kaikki valkosipuliin viittaavakin kotoa ja katso su ilta, onko haju vielä matkassa.

No ei kai noiden parin kaapissa olevan valkosipulinkynnen pitäisi tommoista hajua aiheuttaa henkilöön, joka ei niitä syö.

Ja en nyt mitenkään erityisesti kyttää lapsen syömisiä, mutta kun sillä on ikää 12,5kk ja se on kotihoidossa, niin aikalailla se olen minä tai mies, joka sille ruokaa antaa. Ei osaa vielä itse avata jääkaapin ovea.

jossain oli kerran että kurkuunpään tulehdus jos on tulossa niin lapsen henki haisee.meill'ä piti viimeksi paikkaansa ja nyt huomasin viikko sitten että tytön henki haisee.ääni sillä oli painoksissa nyt muttei muuta.

Yhteistyössä