Mulle kävi näin eräässä marketissa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sanna"

Vieras
Olin eilen siellä kaupassa ja katselin pojalle saappaita. Hyllyssä oli Tretornin saappaita, ovh 34,90 nyt 15 euroa. Oli hajakokoja, mutta sattui löytymään meille sopiva. Kassalla kone otti hinnaksi 25 euroa ja sanoin, että hintalapussa on 15 euroa. Kassa soitti johonkin ja sanoi sitten, että joku on vaihtanut hintalapun, oikea hinta on 25. Jätin saappaat sitten siihen. Tänään käytiin taas ko. marketissa ja tuli mieleen mennä katsomaan niiden saappaiden hintoja. Saappaissa noin puolissa oli hinta 25 ja puolissa sitten 15. Otin taas nuo 15 euron saappaat, ajattelin huvikseni koittaa, mitä nyt kassa sanoo ja taas se otti 25. Sanoin, että hintalapussa on 15 euroa. Taas kassa soitti johonkin, jonka jälkeen pahoitteli viivästystä ja antoi saappaat sillä 15 eurolla. Kummaa toimintaa...

valitettavasti mulle käy noin lähes joka kerta kun asioin cittarissa. lehdessä mainos kuvien ja tekstien kanssa ja mie osaan ostaa sen tuotteen koska olen itsekin kaupassa töissä (osaan lukea, mulla on silmät ja mei osaan jopa tarkistaa ne kooditkin). kassa väittää aikansa ettei tämä kuulunut siihen mutta mie marssin takaisin osastolle ja vaadin vaikka päällikkön asiaa selvittämään. yleensä hinnat on päivittämättä kassalle ja mie olen oikeassa.

Siis ymmärsinkö oikein että siinä kengissä kiinni olevassa lapussa oli hinta 15e?
Vai oliko hyllynreunassa jokin tarjouslappu?

Jos niissä kengissä oli kiinni hintalappu jossa on hinta 15e, niin silloin olisi sinulle pitänyt antaa siihen hintaa.
Itse olisin tehnyt tässä tilanteessa niin että olisin myyjän kanssa mennyt yhdessä tarkistamaan hinnan, jos olisin ollut varma että toisessakin parissa on ollut sama 15e hinta.

Kuluttajasuojalain mukaan ne saappaat on pakko myydä ilmoitettuun hintaan, mikä oli siinä tuotteessa kiinni ellei kyseessä ole niin iso virhe että sun olisi lain kirjaimen mukaan pitänyt itse tajuta ettei se voi olla totta. Eli ekalla kerralla myyjä toimi väärin.

cittarissa saa olla tosi tarkkana hintojen ja varsinkin alehintojen kanssa! Ne on tosi usein väärin kassalla.

Mutta saappaista: maailman parhaat saappaat on Crocksin saappaat. Kevyet ja lämpimät, lasten mallit on 35e ja ne KESTÄÄ, toisin kuin esim. nokian tai cittarin/prisman oman malliston 15e saappaat. Tretorneista ei ole kokemusta.

Crockseissa on vielä sekin hyvä, että kun niihin kumminkin menee vettä sisälle, niin ne saa kuivaksi minuutissa, eli talouspaperilla kuivaamalla. Tavallinen saapashan kuivuu päivän...

[QUOTE="joku";27253855]Me löydettiin kerran alekorista tosi kivat lenkkarit pojalle. Onneksi kuitenkin huomattiin kyseiset lenkkarit hyllyssä oikealla hinnalla.[/QUOTE]

Joku vaan nakannut alekoriin.Kyllähän alekorissakin pitää hintalappu olla.Siinä alennetun hinnan pitäisi näkyä tai joku värikoodi mistä tietää että on ale.

• Tykkää
Reactions: pikku yllätys

Yhteistyössä