Mietin matkustelusta, kun joku sanoo, ettei ole varaa....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joskus se 143egeäkin voi olla liikaa. Ja saahan sitä ihmetellä.

143e x 5+ vakuutukset x4 + ruoat ja juomat x 5 + bussimatkat x 5 tms. jne.....nih.

Oletko sä täysipäiväsesti töissä? Kyllä mun mielestä jossain on vika jos ihminen on täyspäiväisesti töissä ja ei saa esim. parissa vuodessa säästettyä tuota 143 euroa. Jos yhtään luki tuon ap:n viestin niin siinähän juuri oli, että ymmärtää kyllä jos on työtön, äitiyslomalla jne. että oikeasti ei ole varaa. Mä itse lisäisin tuohon listaan vielä sen, että ymmärrän, että isolla perheellä ei ole varaa kun tosiaan sille parivuotiaallekin pitää ostaa se täyshintainen lentolippu.

[QUOTE="vieras";27243430]Oletko sä täysipäiväsesti töissä? Kyllä mun mielestä jossain on vika jos ihminen on täyspäiväisesti töissä ja ei saa esim. parissa vuodessa säästettyä tuota 143 euroa. Jos yhtään luki tuon ap:n viestin niin siinähän juuri oli, että ymmärtää kyllä jos on työtön, äitiyslomalla jne. että oikeasti ei ole varaa. Mä itse lisäisin tuohon listaan vielä sen, että ymmärrän, että isolla perheellä ei ole varaa kun tosiaan sille parivuotiaallekin pitää ostaa se täyshintainen lentolippu.[/QUOTE]

No e. Ja vikaahan mussa on paljonkin, näemmä. Pointtini oli se, että kun perheessä on viisi ihmistä niin ei enää puhutakaan siitä sadasta neljästäkybästä.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";27243430]Oletko sä täysipäiväsesti töissä? Kyllä mun mielestä jossain on vika jos ihminen on täyspäiväisesti töissä ja ei saa esim. parissa vuodessa säästettyä tuota 143 euroa. Jos yhtään luki tuon ap:n viestin niin siinähän juuri oli, että ymmärtää kyllä jos on työtön, äitiyslomalla jne. että oikeasti ei ole varaa. Mä itse lisäisin tuohon listaan vielä sen, että ymmärrän, että isolla perheellä ei ole varaa kun tosiaan sille parivuotiaallekin pitää ostaa se täyshintainen lentolippu.[/QUOTE]

5 x 143€...+++

[QUOTE="vieras";27242844]Matkustaa voi tosiaan myös halvalla. Ei silloin olla missään hotelissa Suomessa ekaa yötä vaan tuttavilla tai lentokentällä. Myös se matka Joensuusta Helsinkiin tehdään halvimmalla mahdollisella kulkuvälineellä, vaikka netistä löytämällä kimppakyydillä.[/QUOTE]

Kiakilla ei myöskään ole tuttavia lentokentän lähettyvillä ja aika rankaksi käy matkustus jos pienten lasten kanssa täytyy ensin yöpyä lentokentällä ja sitten vielä matkustaa. Mutta siis priorisointi kysymys tämä meillä ainakin on, mielummin käytän rahat aavistuksen miellyttävämpään arkeen, ostan jotain kivaa kotiin, enkä venytä penniä puolta vuotta yhden viikon reissun takia. Meidän perheen valinta on siis ottaa ilo irti ihan perusarjesta ja tietenkin lomista ihan vaan kotinurkilla, lapset ei kaipaa aurinkoa ja lämpöä, vaan meitä vanhempia mukaan hyppimään kuralätäkköön. :)

Niin ei se paljon auta, jos lennot vaasasta tukholmaan on 50 euroa, kun se pitää kertoa neljällä, siihen pitää vielä lisätä majoituksen ja ruokailujen hinta ja kaikki muu. Kyllä kai kaikilla se 50 euroa tai vaikka sata euroa lomaan löytyykin, mutta sehän ei ole lähelläkään sitä todellista hintaa.

Samoin sanoi kaveri äiti jokunen vuosi sitten.

"Se on vaan asennekysymys".

Helvetin kapeakatseista.
Itellä kovapalkkanen mies ja muija matkustelee yksinään/äitinsä kanssa kuukausia vuodessa ilman miestään.

Kiakilla ei myöskään ole tuttavia lentokentän lähettyvillä ja aika rankaksi käy matkustus jos pienten lasten kanssa täytyy ensin yöpyä lentokentällä ja sitten vielä matkustaa. Mutta siis priorisointi kysymys tämä meillä ainakin on, mielummin käytän rahat aavistuksen miellyttävämpään arkeen, ostan jotain kivaa kotiin, enkä venytä penniä puolta vuotta yhden viikon reissun takia. Meidän perheen valinta on siis ottaa ilo irti ihan perusarjesta ja tietenkin lomista ihan vaan kotinurkilla, lapset ei kaipaa aurinkoa ja lämpöä, vaan meitä vanhempia mukaan hyppimään kuralätäkköön. :)

Niin, ei kai se lentomatkailu ole ekologisestikaan kovin perusteltua. En mäkään kyllä matkustelua pidä enää tänä päivänä omana ykkösprioriteettinani. Joskus nuorempana, villinä ja vapaana tuli reissattua...mutta en minä nyt sitä sano, etten matkustelusta lainkaan perusta. Viime vuonna olimme lasten kanssa Lontoossa, mutta tänä vuonna vaan Tukholmassa....

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27243489:
Niin ei se paljon auta, jos lennot vaasasta tukholmaan on 50 euroa, kun se pitää kertoa neljällä, siihen pitää vielä lisätä majoituksen ja ruokailujen hinta ja kaikki muu. Kyllä kai kaikilla se 50 euroa tai vaikka sata euroa lomaan löytyykin, mutta sehän ei ole lähelläkään sitä todellista hintaa.

Ittellä meni Tukholmas myös rahaa siihen korttiin millä pääsin kulkemaan julkisilla, likka pääsi ilman. Lisäksi haluttiin käydä Kolmårdenis joten meni rahaa junalippuuhin ja eläinpuiston pääsylippuun. Lisäksi muut pääsyliput eri paikkoohin missä käytiin.

No mistä näitä ihmisiä löytää? Ja miten sitä uskaltaa mennä jonku oudon työ?

Netissä on ainakin yksi yhteisö, joka tuota tekee, eli ventovieraat tarjoaa petipaikkaa ympäri maailmaa ja vastineeksi sitten saavat itse majapaikan muualta. Yksi ystäväni tuota harrastaa, käytiin kerran isolla porukalla Dublinissa ja tuolloin yöpyi yhden tyypin luona, ihan tuntemattoman. Osa tässä maailmassa vielä luottaa toisiin ihmisiin :)

Itse tosin olen sen verran mukavuudenhaluinen ja yksityisyyden varjelija, etten moiseen kykenis :)

Niin enkä muista, mitkä sivustot ne on, luultavasti googlaten löytyy helposti.

Matkustaminen on halpaa, jos voi matkustaa koska tahansa. Jos on sidottu koulun loma-aikoihin ovat hinnat jo ihan toista.

Matkustaminen on halpaa, jos matkustajina on perusperhe, sellainen joka mahtuu perushotellihuoneeseen. Kun matkustajia on 5, tulee yhtäkkiä hintaa melkoisesti lisää.

Ja tämä on tsekattu moneen kertaan. Halpoja lentoja mainostetaan, kun käyt sitten tsekkaamaan itsellesi sopivat matkustusajankohdat, hinta onkin ainakin viisinkertainen, ja kun tuon summan kertoo viidellä, niin hinta on sitten jo kallis.

Me matkustamme kyllä, esim. Kesällä olimme 10 päivän reissun ruotsissa mökkeilemässä, matkat + mökki viikoksi viidelle hengelle oli 1000 euroa. Tuolla rahalla emme olisi lentäneet jonnekin ja saaneet yhtä pitkäksi aikaa majoitusta.

[QUOTE="vieras";27243573]Netissä on ainakin yksi yhteisö, joka tuota tekee, eli ventovieraat tarjoaa petipaikkaa ympäri maailmaa ja vastineeksi sitten saavat itse majapaikan muualta. Yksi ystäväni tuota harrastaa, käytiin kerran isolla porukalla Dublinissa ja tuolloin yöpyi yhden tyypin luona, ihan tuntemattoman. Osa tässä maailmassa vielä luottaa toisiin ihmisiin :)

Itse tosin olen sen verran mukavuudenhaluinen ja yksityisyyden varjelija, etten moiseen kykenis :)

Niin enkä muista, mitkä sivustot ne on, luultavasti googlaten löytyy helposti.[/QUOTE]

Ottaako nämä tyypit ihan kokonaisia perheitäkin nurkkiinsa? Ja pitääkö sitten itsekin olla valmis ottamaan vieraita koska tahansa vastaan?

[QUOTE="poikia3";27243584]Matkustaminen on halpaa, jos voi matkustaa koska tahansa. Jos on sidottu koulun loma-aikoihin ovat hinnat jo ihan toista.

Matkustaminen on halpaa, jos matkustajina on perusperhe, sellainen joka mahtuu perushotellihuoneeseen. Kun matkustajia on 5, tulee yhtäkkiä hintaa melkoisesti lisää.

Ja tämä on tsekattu moneen kertaan. Halpoja lentoja mainostetaan, kun käyt sitten tsekkaamaan itsellesi sopivat matkustusajankohdat, hinta onkin ainakin viisinkertainen, ja kun tuon summan kertoo viidellä, niin hinta on sitten jo kallis.

Me matkustamme kyllä, esim. Kesällä olimme 10 päivän reissun ruotsissa mökkeilemässä, matkat + mökki viikoksi viidelle hengelle oli 1000 euroa. Tuolla rahalla emme olisi lentäneet jonnekin ja saaneet yhtä pitkäksi aikaa majoitusta.[/QUOTE]

No ME saadaan koulusta lapsille lomaa jos tarvis, MUTTA ite ei ;)
Miehellä tän vuoden lomat pidetty jo, mulla jouluna 2vkoa...
Ja talvella oon pääsiäisenä lomalla, osa työaikapankista.
Miehellä loma kun työantaja antaa pitää...
Ei tod. näk. ollenkaan samaan aikaan.
Joten mitä jää, kesälomakausi, jos silloin olis yhteistä viikko,
mutta lasten kanssa taas parempi, että ei.
(Että olis PITEMPÄÄN täällä joku aikuinen noitten kanssa...)

[QUOTE="poikia3";27243584]Matkustaminen on halpaa, jos voi matkustaa koska tahansa. Jos on sidottu koulun loma-aikoihin ovat hinnat jo ihan toista.

Me matkustamme kyllä, esim. Kesällä olimme 10 päivän reissun ruotsissa mökkeilemässä, matkat + mökki viikoksi viidelle hengelle oli 1000 euroa. Tuolla rahalla emme olisi lentäneet jonnekin ja saaneet yhtä pitkäksi aikaa majoitusta.[/QUOTE]

Tätäkin olen aina ihmetellyt, että miten työssäkäyvät ihmiset pääsevät matkustamaan ihan milloin vain, että pääsee hyödyntämään näitä halpoja hintoja. Meilläkin on vuoden sisällä aina vain pari viikkoa jonka aikana voidaan matkustaa ja niihin voimassa oleviin hintoihin on vain tyydyttävä.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27243599:
Ottaako nämä tyypit ihan kokonaisia perheitäkin nurkkiinsa? Ja pitääkö sitten itsekin olla valmis ottamaan vieraita koska tahansa vastaan?

Tietääkseni ottaa jos vain tilaa riittää, mutta toki voi kieltäytyä, eli ketään ei pakoteta yhtään mihinkään. Jos on huono hetki vieraille, niin voi kieltäytyä.

[QUOTE="vieras";27243633]Tietääkseni ottaa jos vain tilaa riittää, mutta toki voi kieltäytyä, eli ketään ei pakoteta yhtään mihinkään. Jos on huono hetki vieraille, niin voi kieltäytyä.[/QUOTE]

Entä jos on aina huono hetki vieraille?

Siis oikeastaan ihmettelin sitä, että tässä oli oletuksena, että kaikilla on jossain lentoasemien läheisyydessä ilmaisia yöpymispaikkoja ja jos ei ole, sellainen pitäisi tietysti tuollaisten sivustojen kautta hankkia. kuulostaa kyllä jotenkin oudolta, että tällainen verkostoituminen olisi nykyihmiselle jotenkin välttämätöntä.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27243667:

Siis oikeastaan ihmettelin sitä, että tässä oli oletuksena, että kaikilla on jossain lentoasemien läheisyydessä ilmaisia yöpymispaikkoja ja jos ei ole, sellainen pitäisi tietysti tuollaisten sivustojen kautta hankkia. kuulostaa kyllä jotenkin oudolta, että tällainen verkostoituminen olisi nykyihmiselle jotenkin välttämätöntä.

Jos on aina huono hetki vieraille, niin eihän tuollaiseen järjestöön kannata tietojaan antaa :)

Itse en kyllä tuollaiseen järjestöön liittyisi, en halua tuntemattomia asuntooni vaikka ihana juttuhan tuo on ja mieletön keino tutustua eri maiden kulttuuriin ja paikallisiin ihmisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27243667:

Kukaan ei ole missään sanonut, että se on välttämätöntä vaan, että se on yksi mahdollisuus jso haluaa matkustaa halvalla.

[QUOTE="vieras";27243688]Jos on aina huono hetki vieraille, niin eihän tuollaiseen järjestöön kannata tietojaan antaa :)

Itse en kyllä tuollaiseen järjestöön liittyisi, en halua tuntemattomia asuntooni vaikka ihana juttuhan tuo on ja mieletön keino tutustua eri maiden kulttuuriin ja paikallisiin ihmisiin.[/QUOTE]

No nimenomaan. Mutta tarkoitin tämän keskustelun erästä oletusta, jonka mukaan jokaisella tulisi olla lähellä lentokenttiä tai satamia ilmainen yöpymispaikka. Eli koska en ole valmis majoittamaan ventovieraita omiin nurkkiini, en voi sanoa, ettei minulla ole varaa matkustaa?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27243630:
Tätäkin olen aina ihmetellyt, että miten työssäkäyvät ihmiset pääsevät matkustamaan ihan milloin vain, että pääsee hyödyntämään näitä halpoja hintoja. Meilläkin on vuoden sisällä aina vain pari viikkoa jonka aikana voidaan matkustaa ja niihin voimassa oleviin hintoihin on vain tyydyttävä.

Eri työpaikoilla on erilaiset säännöt. Esim mä olen ollut niin onnekas, että olen ollut työpaikassa, jossa sai lomaa käytännössä milloin vain kunhan vain pyysi tarpeeksi ajoissa. Sain jopa kaksi kuukautta lomaa ja lähdin Kiinaan.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27243729:
No nimenomaan. Mutta tarkoitin tämän keskustelun erästä oletusta, jonka mukaan jokaisella tulisi olla lähellä lentokenttiä tai satamia ilmainen yöpymispaikka. Eli koska en ole valmis majoittamaan ventovieraita omiin nurkkiini, en voi sanoa, ettei minulla ole varaa matkustaa?

Pointti oli enemmänkin se, että kyllä on olemassa myös halvempia vaihtoehtoja perinteiselle matkustamiselle.

[QUOTE="vieras";27243721]Kukaan ei ole missään sanonut, että se on välttämätöntä vaan, että se on yksi mahdollisuus jso haluaa matkustaa halvalla.[/QUOTE]

No ei varmaan sanonutkaan, mutta oletus tuntui olevan, että ei voi sanoa, ettei ole varaa matkustaa, jos yöpymiseen lentokentän läheisyydessä ei ole varaa (koska siihen on kaikilla halutessaan mahdollisuus).

Yhteistyössä