Mietin matkustelusta, kun joku sanoo, ettei ole varaa....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27243027]Mikä vika Virossa on?[/QUOTE]

Höh, enpäs osaa edes vastata. Pidän sitä itse tylsänä maana. Mutta eihän se tietysti kaikille sitä ole.

[QUOTE="vieras";27242992]Riippuu tietysti mistä lähtee ja monta ihmistä lähtee jne. Vedin tuon satasen nyt aika hatusta. Esim. laivalla voi päästä halvimmalla parilla kympillä Helsingistä Tukholmaan. Tai lentokoneella 80 eurolla. Tietysti jos asuu kauempana niin se on kalliimpaa minkä lisäksi vie vielä paljon enemmän aikaakin.[/QUOTE]

Jep, vie rahaa enemmän, mutta myös aikaa. Meillä on rautatieasemalle 80km ja sieltä sitte kestää junasta riippuen Helsinkiin kolmisen tuntia. Sitte toki pitää viä päästä satamaan/lentokentälle.

[QUOTE="Matkaaja";27242854]Meillä on sellainen kitubudjetti että kerran päivässä syödään kunnolla ulkona. Aamupala nautitaan hotellilla, lounaaksi jotain edullista. Shoppailla ei juurikaan , koska tuntuu että usein on tullut vain krääsää matkamuistoksi.

Tällä systeemillä neljältä menee noin 500e ruokiin. Siihen se halpa reissu n. 1200 tms niin koko matka kaikkineen jää alle toisten käyttörahabudjetin. Enkä ole kokenut että kamalasti kituutettaisiin.[/QUOTE]

No ihmisestähän se riippuu, mikä kenellekin on kituuttamista.
Ja mitä siihen shoppaamiseen tulee, mä nimenomaan haluan ostella vaatteita ym. tavaraa mikä on erilaista kuin Suomessa, en suinkaan mitään turistihelyjä matkamuistoksi.

[QUOTE="vieras";27243046]No ihmisestähän se riippuu, mikä kenellekin on kituuttamista.
Ja mitä siihen shoppaamiseen tulee, mä nimenomaan haluan ostella vaatteita ym. tavaraa mikä on erilaista kuin Suomessa, en suinkaan mitään turistihelyjä matkamuistoksi.[/QUOTE]

Joo mutta sitten ei pidä sanoa että ei ole varaa matkustaa vaan että ei halua matkustaa niin pienellä budjetilla. Todellakin riippuu ihmisestä mikä on kituuttamista, mutta mieluummin mä syön spagetti bolognesea palmun alla kuin rätäsateessa Suomessa.

Mä olen monta kertaa miettinyt kans, että ei se voi niin kallista olla. Mutta sitten kuitenkin kun kattoo paljonko viishenkiseltä perheeltä ottais lähteä vaikka vaan pe-su reissulle johonkin päin eurooppaa niin se ottaa jo pelkät lennot ja hotelli yli tonnin. Siihen päälle ruoat. Sitten on se matkustaminen Helsinkiin kun tuppukylä-Turusta ei lähde mitään mihinkään. Ja jos lähteekin niin hinta on vielä suolasempi kuin Helsingistä..

Mutta lapsille on tullut luvattua että viimeistään parin vuoden päästä mennään käymään Pariisissa. Ovat siitä kohkanneet jo pitkän aikaa et sinne tahtovat niin maar se on mentävä. Kovasti vaan säästellään eurosia nyt sitte siihen asti. :)

Ei varmaan nappais säästää kituuttaen pari vuotta ja sit mennä muutamaksi yöksi johonki rupuhotelliin vaikka sinne Berliiniin, ja syödä huonosti, kun ei ole vara mennä kunnon ravintolaan. Ei ois sen arvosta mun mielestä...

Mä ajattelen sen niin, että jos ei oo varaa mennä kunnon lomalle (hyvä hotelli, mieluisa lomakohde, reilusti rahaa käytettävissä paikan päällä), ni en mene sitte ollenkaan.

No eihän ne matkat itsessään enää paljoa maksa (tosin kaukomatkat edelleen hinnoissa, kun ei mikään pattaja kiinnosta, jossa puoli suomea käy). Mutta kun me lähdemme lomille, niin siellä ei silloin kyllä kitsastella! Eli parin viikon lomaan käyttörahaa menee parisen tonnia. Että ei se mitään halpaa lystiä ole, jos ei halua penniä venyttää.

Ei varmaan nappais säästää kituuttaen pari vuotta ja sit mennä muutamaksi yöksi johonki rupuhotelliin vaikka sinne Berliiniin, ja syödä huonosti, kun ei ole vara mennä kunnon ravintolaan. Ei ois sen arvosta mun mielestä...

Mä ajattelen sen niin, että jos ei oo varaa mennä kunnon lomalle (hyvä hotelli, mieluisa lomakohde, reilusti rahaa käytettävissä paikan päällä), ni en mene sitte ollenkaan.

Mut edelleen tääkin on sun oma valinta. Jos joku oikeasti rakastaa matkustamista niin se varmaan tekisi ihan mieluusti noin.

[QUOTE="vieras";27243221]No eihän ne matkat itsessään enää paljoa maksa (tosin kaukomatkat edelleen hinnoissa, kun ei mikään pattaja kiinnosta, jossa puoli suomea käy).[/QUOTE]

Tosin sitten jos lähtee esim. Malesiaan tai Peruun ja pysyttelee turistirysien ulkopuolella niin siellä eläminen taas on todella halpaa, paljon halvempaa kuin Suomessa vaikka olisikin hotellissa yötä ja söisi ulkona.

Mä olen monta kertaa miettinyt kans, että ei se voi niin kallista olla. Mutta sitten kuitenkin kun kattoo paljonko viishenkiseltä perheeltä ottais lähteä vaikka vaan pe-su reissulle johonkin päin eurooppaa niin se ottaa jo pelkät lennot ja hotelli yli tonnin. Siihen päälle ruoat. Sitten on se matkustaminen Helsinkiin kun tuppukylä-Turusta ei lähde mitään mihinkään. Ja jos lähteekin niin hinta on vielä suolasempi kuin Helsingistä..

Mutta lapsille on tullut luvattua että viimeistään parin vuoden päästä mennään käymään Pariisissa. Ovat siitä kohkanneet jo pitkän aikaa et sinne tahtovat niin maar se on mentävä. Kovasti vaan säästellään eurosia nyt sitte siihen asti. :)

Siis Turustahan on ollut ne kaikkein halvimmat hinnat tänä vuonna! Ryanair on myynyt halvemmalla kuin mistään muualta. Halvimmat on tainneet olla 35€ per pää meno-paluu. Toki sitten pitää maksaa matkalaukuista erikseen, mutta viikonloppureissu menee käsimatkatavaroillakin, jos lapset on jo sen ikäisiä, että kantavat kunnollisen repun tai vetävät lentolaukkua.

vaasasta pääsee lentäen tukholmaan 40-50€ ja sama takas.
Ite käyny tänä vuonna 3 kertaa nuolla hinnoilla.

Aika paljo kalliimmaks tuloo risteilyt =)

No eipä löytyny tuollaasia hintoja ku mä varasin lennot+hotellin samasta paikasta.

Aina tulee näitä, että pääsee niin ja niin halvalla, mutta eipä ikinä tuu niitä vinkkejä mistä niitä löytyy...

Siis Turustahan on ollut ne kaikkein halvimmat hinnat tänä vuonna! Ryanair on myynyt halvemmalla kuin mistään muualta. Halvimmat on tainneet olla 35€ per pää meno-paluu. Toki sitten pitää maksaa matkalaukuista erikseen, mutta viikonloppureissu menee käsimatkatavaroillakin, jos lapset on jo sen ikäisiä, että kantavat kunnollisen repun tai vetävät lentolaukkua.

Jatkan vielä sen verran, että ihan olen harkinnut ostaa Ryanairin lennot Turusta, vaikka täällä pk-seudulla asutaan, koska täältä ei Ryanair lennä ja kyllä ne kaikkein halvimmat lennot yleensä Ryanairilta löytyy. Siis jos matkaan haluaa, eikä ole kohde etukäteen päätetty. Lisäksi Turusta tai Tampereelta lentäessä olisi se etu, että parkkimaksut on useamman kympin halvemmat, niin että sillä rahalla melkein maksaisi bensat.

[QUOTE="vieras";27243294]Ebookers, vertaa.fi. Ja kannattaa etsiä lentoja joko tosi hyvissä ajoin tai sitten äkkilähtöjä.[/QUOTE]

No kaikilla ei elämä mene niin, että vois varata tosi paljo aikaasemmin tai ottaa äkkilähtö. Esim. ku me oltiin menos Tukholmaan niin kyllä mun piti odottaa, että saan kesätöistä rahaa, että voi maksaa lennot ja hotellin samalla ku ne varaan.

[QUOTE="vieras";27243248]Tosin sitten jos lähtee esim. Malesiaan tai Peruun ja pysyttelee turistirysien ulkopuolella niin siellä eläminen taas on todella halpaa, paljon halvempaa kuin Suomessa vaikka olisikin hotellissa yötä ja söisi ulkona.[/QUOTE]

Eläminen voi olla halpaa, mutta majoitusta en ottais mistään läävästä, eli jos kovinkin syrjäiselle paratiisipaikalle eksymme niin yleensä majoitus on paljon kalliimpaa kuin turistirysissä. Juups, hankala olla näin vaativa, ei tule liikaa reissattua :)

Kyllä. Kyllä tämä on ihan valintakysymys. Valitseeko kirpparilta käyteyt alushousut, vai lähteekö perliiniin. Tai ostaako pussillisen perunoita ja seipaketin, vai lähtee pariisiin. Ku kaikkea ei voi saara, mut voiha sitä lähtee parliinii amsterdami kautta ilma pikkuhousui ja vatta tyhjän. Ja jossei se lentolippu riitä peril saakka, voiha sitä lentsikaohjaajaa pyytää jättää johonki välipysäkil, mialuummi purottais johonki pehmeel, merreee, tai pahnoje pääl.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
No kaikilla ei elämä mene niin, että vois varata tosi paljo aikaasemmin tai ottaa äkkilähtö. Esim. ku me oltiin menos Tukholmaan niin kyllä mun piti odottaa, että saan kesätöistä rahaa, että voi maksaa lennot ja hotellin samalla ku ne varaan.

Ei menekään. Mä itse en ole ikinä ottanut äkkilähtöä, joten yritän ostaa liput etukäteen. Esimerkiksi sillä on yleensä jo iso ero ostatko viikkoa ennen vai kolmea viikkoa ennen. Itse kysyit vinkkejä mistä saa halpoja lentoja, niitä vinkkejä vaan sulle annoin.

Yhteistyössä