Olin teiniäiti! Lapseni elämä:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TeenMom
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnea Viljalle elämässä eteenpäinkin! Itse olen kovin erilaisessa tilanteessa: Aloin kyllä seurustella lasteni isän kassa ollessani 19-vuotias, mutta esikoisemme syntyi vasta, kun olin 28-vuotias. Toisen lapsemme syntyessä olin 33-vuotias. Tuntuu, että vasta toisen lapsen myötä mieheni on todella kypsynyt isyyteen, vaikkei koskaan huono isä ole ollut. Minä opiskelin maisteriksi ennen esikoisen syntymää ja nautin sekä äitiydestä että työnteosta, vaikka arki kiireistä onkin. Meillä ei ole koskaan ollut TrippTrappia eikä hienoja vaunuja, puhumattakaan muodinmukaisista autonistuimista. Turvallisuuteen toki ollaan panostettu.

Mutta meitä perheitä on monenlaisia ja itse haluan omalla mallillani opettaa lapsistani suvaitsevaisia.

Tämä kirjoituksesi viimeinen virke osoittaa sen että et oikeasti hyväksy ketjun aloittajan elämää tai elämäntapaa mutta haluat olla "suvaitsevainen". Mitä hittoa?

[QUOTE="vieras";27235268]Onneksi. Mutta jotenkin pitäisi saada itsensä elätettyä ne ensimmäiset 99 vuotta ja mieluiten muuten kuin sossun avulla.[/QUOTE]

Tietysti siihen on hyvä tähdätä, mutta kaikki ei mene aina kaikilla kuin strömsössä.. elämänpolkuja on muitakin kuin se vakio.

Tietysti siihen on hyvä tähdätä, mutta kaikki ei mene aina kaikilla kuin strömsössä.. elämänpolkuja on muitakin kuin se vakio.

Totta. Mutta sillä perusteella mitä tiedämme ap:sta niin hän olisi hyvin voinut opiskella, miksei jopa tehdä osa-aikatyötä samalla kuin oli kotiäitinä. Hänellä se oli ihan oma valinta, ei olosuhteiden pakko ja toivottavasti se oli hyvä valinta.

[QUOTE="vieras";27234868]Eihän kaikilla edes ole isää, äiti kuitenkin kaikilla on.

Mä kyllä ymmärrän tuon sun pointin, sähän levität vaan persettäsi koneella 24h ja muut hoitaa sun tenavavuoren. Mahdatko muuten edes tietää kaikkien isää kun oot paneskellut niien tyttäries poikakavereienkin kanssa.
Kehtaatko niitä ottamaan vastuuta tekosistaan?[/QUOTE]

Mitä helvettiä? Yksikään lapsi ei tänne synny ilman isää ja äitiä.
Kasvaa voi kyllä, mikäli jompikumpi kuolee taikka muuten poistuu lapsen elämästä, mutta sillä ei ole mitään tekemistä vanhemman sukupuolen kanssa.

• Tykkää
Reactions: fortunate
Mitä helvettiä? Yksikään lapsi ei tänne synny ilman isää ja äitiä.
Kasvaa voi kyllä, mikäli jompikumpi kuolee taikka muuten poistuu lapsen elämästä, mutta sillä ei ole mitään tekemistä vanhemman sukupuolen kanssa.

No niinpä..ja jos vanhemmat eroaa sen lapsen ollessa pieni,,niin isä on yhä vastuussa lapsestaan vaikkei asukkaan enään äidin ja lapsen luona. Vai ihanko oikeesti jotku on sitä mieltä,että vain äidin täytyy kantaa kokonaan vastuu siitä lapsesta koko elämän ajan?

Edelleenkään aloittaja ei ole selventänyt millä rahoilla hän on muksunsa soittotunnit ja merkkisyöttötuolit kustantanut. Kotihoidontukeakaan ei tuonikäisen lapsen äidille enää tipu ja mies olisi muka heti alta kaksikymppisenä saanut sellaisen duunin että sillä elättää leveästi yksin koko perheen eikä vaimon tarvitse sormeaankaan nostaa?

[QUOTE="vieras";27235729]Koska jos tarina olisi oikea siinä ei olisi lapsen koko nimeä, eikä myöskään täysin turhia tietoja kuten sitä että vaunut annettiin siskolle.[/QUOTE]

Minun kaikkien lasteni nimet on mainittu täällä useampaan otteeseen. Ja paljon turhia yksityiskohtia elämästäni. Ei se silti tee elämääni keksityksi.
:)

Minä sain esikoiseni, kutsukaamme häntä vaikka Viljoksi, 34-vuotiaana, työskennellessäni akateemisissa asiantuntijatehtävissä. Haluaisin kertoa teille vähän hänen elämästään.

Viljon ollessa yksivuotias olin 35, hankin hänelle Bugaboon vaunut, Stokken syöttötuolin ja Britaxin kaukalon...

Ei hitto, ei mulla pidä pokka. Sitä se ikä ja elämänkokemus teettää.

[QUOTE="Heh";27235827]Minä sain esikoiseni, kutsukaamme häntä vaikka Viljoksi, 34-vuotiaana, työskennellessäni akateemisissa asiantuntijatehtävissä. Haluaisin kertoa teille vähän hänen elämästään.

Viljon ollessa yksivuotias olin 35, hankin hänelle Bugaboon vaunut, Stokken syöttötuolin ja Britaxin kaukalon...

Ei hitto, ei mulla pidä pokka. Sitä se ikä ja elämänkokemus teettää.[/QUOTE]

Niinpä. Merkeistä on ihan mukavaa keskustella.. jossain toisessa yhteydessä. Hyvän vanhemmuuden kanssa niillä ei ole mitään tekemistä. Ylipäätänsä omituista ajatella, että hyvä lapsuus olisi jotenkin ostettavissa.

• Tykkää
Reactions: fortunate
[QUOTE="vieras";27235370]Totta. Mutta sillä perusteella mitä tiedämme ap:sta niin hän olisi hyvin voinut opiskella, miksei jopa tehdä osa-aikatyötä samalla kuin oli kotiäitinä. Hänellä se oli ihan oma valinta, ei olosuhteiden pakko ja toivottavasti se oli hyvä valinta.[/QUOTE]

Kieltämättä vähän outoa että ap on ollut vain kotona, vaikka mitään esteitä ei tunnu opiskeluille olevan. Ei vaikuta syrjääntyneeltä nuorelta, ton hehkutuksensa perusteella.

[QUOTE="vieras";27236349]Minua jäi aloituksesta vaivaamaan, minkälaisia autoja ap:llä on ollut, varmaan aluksi joku edullinen käytetty, mutta nyttemmin varmaan jo ihan uutena ostettu.[/QUOTE]

:laugh: :laugh:

[QUOTE="vieras";27235297]Tämä kirjoituksesi viimeinen virke osoittaa sen että et oikeasti hyväksy ketjun aloittajan elämää tai elämäntapaa mutta haluat olla "suvaitsevainen". Mitä hittoa?[/QUOTE]

Mun tuttavapiirissä on hyvin monenlaisia ihmisiä, teiniäitejä, yli kolmekymppisenä äitiytyneitä, lapsettomia ihmisiä. Tosin en kyllä vanhempainilloissa tai muuallakaan jaksa keskutella ihmisten kanssa, jotka mieltävät vanhemmuuden suorittamisena, jota mitataan lasten harrastusten laadukkuudella tai lastenvaunujen merkeillä. Ja sillä ei ole mitään tekemistä äidiksi tulemisen iän kanssa.