Miten pyytää istumapaikkaa kun olen raskaana?

  • Viestiketjun aloittaja Ujo kysyy
  • Ensimmäinen viesti
Ujo kysyy
Millä sanoilla? :D
En jostain systä ole kehdannut pyytää täysissä busseissa paikkaa.
rv 32 ja selvästi näkyy joten sitä ei tarvitse erikseen kertoa miksi sitä paikkaa tarvitsen, mutta millä sanoilla vaikuttamalta epäkohteliaalta?
 
"Apari"
Jalat voi olla aika kovilla ja bussissa jarrutuksen takia kaatuminen lapselle kohtalokasta.

Ihan kysyisin, että anteeksi voinko päästä istumaan kun en jaksa seisoa ja osoittelisin vatsaani merkitsevästi.
 
aamuvirkee
itsekään en kehdannut pyytää paikkaa täydessä junassa, vaikka meinasin pyörtyä. silmissä sumeni ja kylmää hikeä puski. perseestä olla tämmönen tuppisuu suomalainen :(

helppo sanoa täällä, että senkus pyydät, muttei se ole niin helppoa siinä tilanteessa koittaa löytää sitä ystävällistä naamaa, joka saattais nurisematta paikkansa antaa.
 
Kyllä mulla on selkä- ja lantiokipuja niin paljon että en todellakaan mielelläni seiso puolta tuntia liikkuvassa bussissa. Mun mielestä kuuluu käytöstapoihin antaa istumapaikka ihmiselle joka on selvästi raskaana (samoin kuin ihmiselle joka on vanha, kulkee kepin kanssa tai on pieni lapsi). Et voi tietää onko se just se joka on elämänsä kunnossa vai se jolla on oikeesti kipuja. Itsellä ei ole tullut vastaan tilannetta että ei ois ees sitä yhtä paikkaa löytyny, mutta jos tulis niin en varmaan kyllä kehtais pyytää suoraan jos ei kukaan tajua.
 
....
Kyllä mulla on selkä- ja lantiokipuja niin paljon että en todellakaan mielelläni seiso puolta tuntia liikkuvassa bussissa. Mun mielestä kuuluu käytöstapoihin antaa istumapaikka ihmiselle joka on selvästi raskaana (samoin kuin ihmiselle joka on vanha, kulkee kepin kanssa tai on pieni lapsi). Et voi tietää onko se just se joka on elämänsä kunnossa vai se jolla on oikeesti kipuja. Itsellä ei ole tullut vastaan tilannetta että ei ois ees sitä yhtä paikkaa löytyny, mutta jos tulis niin en varmaan kyllä kehtais pyytää suoraan jos ei kukaan tajua.
Sinäkään et voi tietää, onko se kamala ihminen joka vie raskaalta paikan vaikkapa loukannut jalkansa. Ei kaikki, joilla on jalka paskana kävele keppien kanssa.
 
itsekään en kehdannut pyytää paikkaa täydessä junassa, vaikka meinasin pyörtyä. silmissä sumeni ja kylmää hikeä puski. perseestä olla tämmönen tuppisuu suomalainen :(

helppo sanoa täällä, että senkus pyydät, muttei se ole niin helppoa siinä tilanteessa koittaa löytää sitä ystävällistä naamaa, joka saattais nurisematta paikkansa antaa.
Voi jeesus sentään!!!!!!!
Anteeks että oot olemassa?
 
nohh
Sinäkään et voi tietää, onko se kamala ihminen joka vie raskaalta paikan vaikkapa loukannut jalkansa. Ei kaikki, joilla on jalka paskana kävele keppien kanssa.
Eikä koko bussillinen liene täynnä loukkaantuneita? Itse annoin joskus raskaana ollessa paikan vanhukselle, kun ei kenenkään nuoren ja terveen, raskautumattoman perse noussut. Ihan käsittämätöntä minusta...
 
  • Tykkää
Reactions: waninka
Sinäkään et voi tietää, onko se kamala ihminen joka vie raskaalta paikan vaikkapa loukannut jalkansa. Ei kaikki, joilla on jalka paskana kävele keppien kanssa.
Joo ymmärrän todellakin että kaikki vammat ei näy päälle päin. Mulla on itsellä ms-tauti ja pahenemisvaiheen aikana niin huono tasapaino etten voi seistä bussissa. En anna paikkaani pois vaikka näytän täysin terveeltä. Tuskin kuitenkaan koko bussillisella ihmisiä on joku näkymätön vamma, että kukaan ei voi antaa paikkaansa pois. Ja jos multa pahiksen aikaan joku paikkaa pyytää niin kerron kyllä ystävällisesti etten voi sitä antaa ja varmaan toteaisin että ehkä joku muu antaa?
 
  • Tykkää
Reactions: Lex
"..."
Eikä koko bussillinen liene täynnä loukkaantuneita? Itse annoin joskus raskaana ollessa paikan vanhukselle, kun ei kenenkään nuoren ja terveen, raskautumattoman perse noussut. Ihan käsittämätöntä minusta...
En sanonut niin. Minä annan kyllä paikkani vanhuksille ja pienille lapsille. Raskaus on sen sijaan ihan oma valinta, ja jos sitä ei kestä niin voi tehdä abortin. Minäkin olen seisonut useasti bussimatkoilla, enkä ole vikissy siitä miten raskasta on kun itsehän olen halunnut raskaaksi.
 
[QUOTE="...";27234866]En sanonut niin. Minä annan kyllä paikkani vanhuksille ja pienille lapsille. Raskaus on sen sijaan ihan oma valinta, ja jos sitä ei kestä niin voi tehdä abortin. Minäkin olen seisonut useasti bussimatkoilla, enkä ole vikissy siitä miten raskasta on kun itsehän olen halunnut raskaaksi.[/QUOTE]

Mutta hei, mitali tulee postissa :)
 
Lex
Yleensä busseissa on erikseen merkittyjä paikkoja invalideille, vanhuksille ja raskaana oleville.

Yritä bongata sellaiset, ja jos/kun siinä istuu joku paremmissa voimissa oleva niin vinkkaa ystävällisesti merkintää. Monelta jää se yksinkertaisesti huomaamatta.

Ja niin voi jäädä mahasikin, vaikka se itsestäsi tuntuisi maapallon kokoiselta =)
Viimeisintä raskauttani eivät huomanneet kaikki ihmiset edes vkolla 38, vaan ihmettelivät kovin miksi hetken päästä kuljin vauvan kanssa.
 
[QUOTE="...";27234866]En sanonut niin. Minä annan kyllä paikkani vanhuksille ja pienille lapsille. Raskaus on sen sijaan ihan oma valinta, ja jos sitä ei kestä niin voi tehdä abortin. Minäkin olen seisonut useasti bussimatkoilla, enkä ole vikissy siitä miten raskasta on kun itsehän olen halunnut raskaaksi.[/QUOTE]
:LOL:
 

Yhteistyössä