Viettekö toisen lapsen päiväkotiin, jos toinen on kipeä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tuli vaan mieleen, kun tällaiseen tapaukseen törmäsin, että perheellä 2 lasta on päiväkodissa, molemmat pienten ryhmässä, toinen siis n. 1v ja toinen lähellä 3v. Nyt kun vanhempi lapsista oli sairas, niin nuorempi kuitenkin tuotiin päiväkotiin ja toisaalta taas joku kerta nuorempi on ollut pois hoidosta, mutta vanhempi taas on ollut hoidossa. Eivät siis ole mitenkään puolpäiväisiäkään, koska tulevat aamulla aikaisin samaan aikaan kun munkin lapset ja ovat vielä päiväkodissa, kun minä lapset sieltä haen.

Voihan siinä olla sekin, että sitä sairasta lasta tulee kotiin hoitamaan joku muu kuin oma vanhempi. Jotenkin vaan särähti korvaa, kun on kuitenkin noinkin nuorista kysymys.

[QUOTE="vieras";27230008]Tuli vaan mieleen, kun tällaiseen tapaukseen törmäsin, että perheellä 2 lasta on päiväkodissa, molemmat pienten ryhmässä, toinen siis n. 1v ja toinen lähellä 3v. Nyt kun vanhempi lapsista oli sairas, niin nuorempi kuitenkin tuotiin päiväkotiin ja toisaalta taas joku kerta nuorempi on ollut pois hoidosta, mutta vanhempi taas on ollut hoidossa. Eivät siis ole mitenkään puolpäiväisiäkään, koska tulevat aamulla aikaisin samaan aikaan kun munkin lapset ja ovat vielä päiväkodissa, kun minä lapset sieltä haen.

Voihan siinä olla sekin, että sitä sairasta lasta tulee kotiin hoitamaan joku muu kuin oma vanhempi. Jotenkin vaan särähti korvaa, kun on kuitenkin noinkin nuorista kysymys.[/QUOTE]

Vien hoitoon. Syystä että teen kotoa töitä, ja pystyn tekemään töitä ihan hyvin kun vain yksi lapsi on kotona hoidettavana. Jos on kaksi, ei töistä tule mitään.

Miksi tervettä lasta ei saisi viedä päivähoitoon?

Terve ei pääse ulos, jos äiti hoitaa sitä sairasta lasta sisällä. Meidän 4v ei ainakaan osaa olla tarpeeksi hiljaa, että toinen saisi levättyä ja nukuttua tarpeeksi.

Joskus vein, joskus en. Esim. jos sattui kipeän lääkärikäynti päiväuniaikaan niin parempi sen terveen oli olla hoidossa se aika. Ja kun tiesin että se kipeä ei malta levätä rauhassa jos terve pomppii siinä ympärillä plus että itsekin pystyi kunnolla keskittymään kipeän lapsen olon helpottamiseen. Vatsataudissa en vienyt tervettäkään koska se useimmiten tuli pienellä viiveellä toiseenkin.

En missään nimessä veisi 1 vuotiasta päiväkotiin, jos itse olisin kotona!
Järki käyttöön.
(En kyllä veisi 1 vuotiasta päiväkotiin muutenkaan missään olosuheissa..)

Jännä juttu, että kotona olevat äidit hoitaa kyllä kaikki kipeä lapset yksin päivisin myös silloin, kun on itse kipeänä), mutta työssäkäyvät heittäytyvät laiskoiksi ja avuttomiksi ja vievät sisarukset hoitoon.

Mikä sillä lapsella on? EIköhän se pienempi sisarus tartua nyt sitten kaikki siellä.

Avutonta.

Järki käyttöön.

Jännä juttu, että kotona olevat äidit hoitaa kyllä kaikki kipeä lapset yksin päivisin myös silloin, kun on itse kipeänä), mutta työssäkäyvät heittäytyvät laiskoiksi ja avuttomiksi ja vievät sisarukset hoitoon.

Mikä sillä lapsella on? EIköhän se pienempi sisarus tartua nyt sitten kaikki siellä.

Avutonta.

Meillä ei molemmilla lapsilla ole olleet samat taudit tai mitenkään samaan aikaan. Sisarus saattaa sairastua vasta viikon päästä tai ei ollenkaan.

Vatsataudissa toki kaikki on kotona, mutta joku nuhakuume ei kyllä vaadi terveen sisaruksen kotiinjäämistä.

Ja kyllä, kyse on todellakin myös siitä mun omasta työpaikastani ja työtehtävistäni. Yhden lapsen ollessa kipeänä saan tehtyä työjutut liki normaalisti, se on minulle työpäivä. Jos kotona on kaksi lasta, mistään työjutuista ei enää tule mitään sillä homma menee lasten välien selvittelyksi.

Turha vääntää rautalangasta kun jotkut ei tunnu tajuavan, mutta meidän arjessa parhaiten onnistuu se että terveet menee töihin ja hoitoon ja sairaat sairastaa kotona.

• Tykkää
Reactions: khs
Järki käyttöön.

Avutonta.

Mitä avutonta siinä on jos ei selviä työtehtävistään ja kahden lapsen hoitamisesta samanaikaisesti?

[QUOTE="vieras";27230142]Meillä ei molemmilla lapsilla ole olleet samat taudit tai mitenkään samaan aikaan. Sisarus saattaa sairastua vasta viikon päästä tai ei ollenkaan.

Vatsataudissa toki kaikki on kotona, mutta joku nuhakuume ei kyllä vaadi terveen sisaruksen kotiinjäämistä.

Ja kyllä, kyse on todellakin myös siitä mun omasta työpaikastani ja työtehtävistäni. Yhden lapsen ollessa kipeänä saan tehtyä työjutut liki normaalisti, se on minulle työpäivä. Jos kotona on kaksi lasta, mistään työjutuista ei enää tule mitään sillä homma menee lasten välien selvittelyksi.

Turha vääntää rautalangasta kun jotkut ei tunnu tajuavan, mutta meidän arjessa parhaiten onnistuu se että terveet menee töihin ja hoitoon ja sairaat sairastaa kotona.[/QUOTE]

Mulla ihan sama juttu!

Sairaana oleva ei saa levätä kunnolla, kun toinen villitsee, ja toisaalta terveenä oleva hyppii seinille, jos ei pääse ulos. Tosin mulla ei ole ollut tilannetta, jossa 1-vee olisi ollut hoidossa, mutta silti.

En vie, ellei lapsi itse halua mennä.

[QUOTE="vieras";27230186]Mitä avutonta siinä on jos ei selviä työtehtävistään ja kahden lapsen hoitamisesta samanaikaisesti?[/QUOTE]

Oliko TÄSSÄ tapausessa äiti etätöitä tekemässä kotona, tms? Niin, ei. Sitä minäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pienyrittäjä;27230199:
Mulla ihan sama juttu!

Sairaana oleva ei saa levätä kunnolla, kun toinen villitsee, ja toisaalta terveenä oleva hyppii seinille, jos ei pääse ulos. Tosin mulla ei ole ollut tilannetta, jossa 1-vee olisi ollut hoidossa, mutta silti.

Meillä sairaana olevat saa olla ihan rauhassa, eikä terveet hypi seinille, vaikka kotona ovatkin.

Oliko TÄSSÄ tapausessa äiti etätöitä tekemässä kotona, tms? Niin, ei. Sitä minäkin.

Mistä sä tiedät miten jossain toisessa perheessä on työaikajutut järjestetty? Meillä monesti niin että toinen hoitaa aamupäivän, ja toinen iltapäivällä. Molemmat pystyy tekemään työpäivästään edes jotakin.

Monella perheellä tuokin että se sairas ei saa lepoa jos virkeä ja terve sisarus hyppelee sisällä päivän vietettyään seinille.

Terveellä lapsella on kuitenkin oikeus siihen päivähoitopaikkaansa. Sisaruksen sairaus ei ole sille mikään este.

Meillä oli tässä yksi syksy kun päivähoito alkoi tilanne että jompikumpi tai molemmat oli poissa päivähoidossa melkein joka viikko. Kuka/mikä työnantaja katselisi sellaisia poissaolomääriä hyvällä? Pakko siis yrittää kuitenkin niitä töitäkin tehdä eikä pelkästään olla sillä "sairaan lapsen hoitovapaalla" joka viikko.

eikö AP:lla tosiaan ole muuta tekemistä kuin tarkkailla miten muissa perheissä eletään?? Et voi tietää mikä tilanne siinä ko. perheessä on, kun sairastetaan. Onko esim. niin, että kun pienempi on kipeäni niin vanhempikin on sairaana? Tai jos sairasta lasta tuleekin hoitamaan joku muu kuin vanhempi, jolloin on reilua, että hoitaja hoitaa vain sairasta. Me emme voi tietää täällä, emmekä siten arvostella heidän tekemisiään.

Itselläni on sama tilanne kuin edellä jollain muullakin eli teen etätöitä lapsen sairaspäivänä jolloin terve lapsi on hoidossa ja kotona vain sairas.

Kyllä ollaan viety (paitsi mahataudissa) ja siis niin että mies on vienyt terveet hoitoon aamulla ja hakenut kun on päässyt töistä. Mikäjärki mun olisi kipeän lapsen kanssa lähteä hakemaan muita hoidosta puoliltapäivin? Ja miksi terveiden pitäisi jäädä kotiin tylsistymään, kun pitää olla koko päivä sisällä ja hirveästi ei voi sisälläkään riehua että sairaanaoleva saa levättyä.

muoks. 1 tai 2 vuotiasta en veisi hoitoon jos itse olen kotona!

Viimeksi muokattu:
Ei tulisi mieleenkään viedä, jos toisellakin on mahdollisuus viettää päivä kotona. Kyllä terveenäkin jaksaa yhden päivän olla sisätiloissa. Pääsee sitten ulkoilemaan, kun toinen vanhempi tulee töistä.

Alkuperäinen kirjoittaja eikö;27230265:
eikö AP:lla tosiaan ole muuta tekemistä kuin tarkkailla miten muissa perheissä eletään?? Et voi tietää mikä tilanne siinä ko. perheessä on, kun sairastetaan. Onko esim. niin, että kun pienempi on kipeäni niin vanhempikin on sairaana? Tai jos sairasta lasta tuleekin hoitamaan joku muu kuin vanhempi, jolloin on reilua, että hoitaja hoitaa vain sairasta. Me emme voi tietää täällä, emmekä siten arvostella heidän tekemisiään.

Itselläni on sama tilanne kuin edellä jollain muullakin eli teen etätöitä lapsen sairaspäivänä jolloin terve lapsi on hoidossa ja kotona vain sairas.

En minä varsinaisesti tarkkailekaan, mutta kun aamuisin satutaan tuomaan aina samaan aikaan lapset, niin väkisinkin kuulen ja näen asioita ja sitä tässä kyselinkin, että onko ihan tavallista, että toinen lapsista tulee hoitoon, kun toinen on kipeä.
Meillä ei ole ollut kuin pari kertaa lapset sairauden takia päivän poissa ja molemmilla kerroilla on ollut molemmat lapset kotona. Ei meillä lapset pitkin seiniä hypi, jos eivät vaikka yhtenä päivä ulos pääse.

Yhteistyössä