Miten on mahdollista että pojalla on korva todella kipeänä, mutta ei ole korvatulehdus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Korvatulehdus voi tulla nopsaan. Toisekseen yleislääkärin välineillä ei näe korvaan kovin tarkasti. Voi myös ola että korva on ärtynyt tuulesta. Jos korva olisi täynnä vaikkua, lääkäri olisi varmaan maininnut asiasta.

Korva täynnä vaikkua. Meillä lapsi valitti korvaa, lääkärissä käytiin, ei mitään, mutta lapsi valitti edelleen korvaansa. Parin päivän päästä otin töistä korvalampun kotiin ja katsoin itse: korva täynnä vaikkua! Korva puhdistettu ja uudestaan lääkäriin ja lääkäri totesi, että täällähän on selkeä tulehdus. Niimpä!

Mä käyttäisin myös yksityisellä... korvatulehdus voi olla yllättävän vaikea todeta, kaikilla tk-lääkäreillä ei vaan ole homma hanskassa sen suhteen. Varsinkin jos toimitaan pelkän korvalampun varassa.

Toinen mahdollisuus on sitten esim. hampaat, mä itse (aikuisena) kävin korvalääkärillä korvakivun vuoksi ja hän passitti munut hammaslääkärille, joka taas totesi että purentalihakset on vaan jumissa öisen narskuttelun vuoksi. Havainnoillisti painamalla niiden lihaksien kohdalla ja kova kipu tuntui suoraan korvassa, tai siltä se tuntui.

Yhteistyössä