lapset löysi isin aamulla eteisen lattialta...

  • Viestiketjun aloittaja "minna"
  • Ensimmäinen viesti
säpäle harmaana
Ei naisen tarvitse mitään tehdä, jos ei halua.

Mutta MINÄ tuossa tilanteessa keksisin toisenlaisen ratkaisun, ts. en MAHDOLLISTAISI tuollaisten tapahtumista tässä perheessä. Minä olen omalta osaltani vastuussa lapsistamme & kodistamme, kuten mieskin on, ja jos kävisi niin, että on tiedossa ettei mies omaa osuuttaan vastuusta kanna silloin kerran vuodessa kun on se poikien saunailta, niin mä kantaisin vastuuni silti. Haittaakse?
Niin tai sitten olettaisit, että mies ymmärtää puhetta ja luottaisit hänen arviointikykyynsä seuraavalla kerralla? Mutta ei helkkari, sehän tarkoittaisi sitä, että mies kantaisi vastuun itsestään, eikä vaimon tarvitsisi sitä tehdä, eihän se käy.
 
Sinähän se kaljaa juova olet, sanojesi mukaan :D
Hä?
Kyllä minä ja mies molemmat osataan kaljaa juoda, jos sikseen tulee. Ja osataan sitten hoitaa myös lapset hoitoon jonnekin, jos juomalla juoda halutaan.

Mitään juoppoa et kyllä minusta saa; mun alkoholin käyttöni on hyvinkin vähäistä. Mutta pidän oluesta kyllä, juon sitä ykkösenä ja alkoholittomana ihan vaan maun takiakin.
 
[QUOTE="Jäämies";27188754]Vaatia voi mitä tahansa, mutta vahinkoja sattuu myös aikuisemmalla iällä. Varsinkin jos juo harvemmin niin ne omat rajat saattavat unohtua tai jopa muuttua ja hyvässä seurassa ei huomaakkaan, että tuli nautittua yksi liikaa. Ei suotavaa, mutta sitä saattaa tapahtua.[/QUOTE]

Yksi liikaa ei aiheuta sammumista eteiseen/ itsensä päälle oksentamista yms. Kyllä silloin ollaan otettu enemmän kuin yksi liikaa..
 
  • Tykkää
Reactions: lissukka.
bbbb
Hä?
Kyllä minä ja mies molemmat osataan kaljaa juoda, jos sikseen tulee. Ja osataan sitten hoitaa myös lapset hoitoon jonnekin, jos juomalla juoda halutaan.

Mitään juoppoa et kyllä minusta saa; mun alkoholin käyttöni on hyvinkin vähäistä. Mutta pidän oluesta kyllä, juon sitä ykkösenä ja alkoholittomana ihan vaan maun takiakin.
Hä hä. Olet kertonut, ei ole linkkiä, ylpeästi juovasi olutta.
Toivottavasti et koskaan nukahda humalassa mihinkään outoon paikkaan, vahingossakaan :hug:

Kaikkihan teidän perheessä osataan, täydellisesti.

Mulle kävikin kerran niin, että tuli yks kaks huono olo ihan vaan siitä yhdestä kahdesta juomasta. Olis varmaan pitäny erota.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27188768:
Niin tai sitten olettaisit, että mies ymmärtää puhetta ja luottaisit hänen arviointikykyynsä seuraavalla kerralla? Mutta ei helkkari, sehän tarkoittaisi sitä, että mies kantaisi vastuun itsestään, eikä vaimon tarvitsisi sitä tehdä, eihän se käy.
Montako kertaa pitää mennä vituiks, että arviointikyvyn voi kyseenalaistaa?

Olisihan se kivaa, jos mies ottaisi vastuun juomisistaan, mutta sellaistahan ei voi "muuten hyvältä mieheltä" vissiin vaatia.

Meillä vaihtoehdot (pikaisesti rautalangasta, pitää lähteä) olisi a) maltillinen juominen ja saa tulla kotiin tai b) kunnon kännit ja yöksi muualle. Meillä myös pelaa itsekontrolli, mutta kaikilla ei pelaa kun alkavat juomaan, ja se kai tässä ongelmana ap:lläkin on. Tuskin ongelmaa olisi, jos asia olisi ratkaistu sillä, että miehelle sanotaan että ei saa enää juoda liikaa :D
 
säpäle harmaana
Hä?
Kyllä minä ja mies molemmat osataan kaljaa juoda, jos sikseen tulee. Ja osataan sitten hoitaa myös lapset hoitoon jonnekin, jos juomalla juoda halutaan.

Mitään juoppoa et kyllä minusta saa; mun alkoholin käyttöni on hyvinkin vähäistä. Mutta pidän oluesta kyllä, juon sitä ykkösenä ja alkoholittomana ihan vaan maun takiakin.
Eli jos sinä olet selvin päin ja miehesi lähtee muualle juomaan, sinä lähdet Martta-tädin luo aina yöksi?
 
"Jäämies"
Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;27188761:
Kyllä jossain on vika, kun sama virhe toistuu jokaikinen kerta. Ylilyöntejä sattuu joo, jokaiselle meistä, mutta virheistä kuuluu ottaa opikseen, jos ei osaa ottaa alkoholia muuten, kuin vetämällä jokaikinen kerta örvelökännit, niin mun mielestä silloin ei tarvis ottaa ollenkaan.
Joskus menee överiksi sanoi AP ensimmäisellä sivulla.
 
"Jonna"
Meillä noin kerran-kaksi kuukaudessa menee överiksi ukolla :D yleensä sammahtaa sänkyyn tai jonnekin kaverin luokse, silleen ettei muksut ole näkemässä. Yleensä sanon muksuille että isä on kipeenä ja on tarttuva tauti ei saa mennä häiritsemään lähelle. :D
Ja sun mielestä tämä on hauskaa vai? Eli mies ilmeisesti juo joka viikonloppu, jos kerran on niitäkin kertoja jolloin ei vedä överejä? Itse en haluaisi lapsia kasvattaa tuollaisessa ympäristössä, enkä antaa tuollaista miehen mallia. Sääliksi käy lapsia, joiden täytyy elää kännäävien vanhempien keskellä.

Onneksi ollaan oman miehen kanssa samoilla linjoilla tästä, ja molemmat osaa käyttää alkoholia oikein silloin harvoin kuin käyttää.
 
säpäle harmaana
Montako kertaa pitää mennä vituiks, että arviointikyvyn voi kyseenalaistaa?

Olisihan se kivaa, jos mies ottaisi vastuun juomisistaan, mutta sellaistahan ei voi "muuten hyvältä mieheltä" vissiin vaatia.

Meillä vaihtoehdot (pikaisesti rautalangasta, pitää lähteä) olisi a) maltillinen juominen ja saa tulla kotiin tai b) kunnon kännit ja yöksi muualle. Meillä myös pelaa itsekontrolli, mutta kaikilla ei pelaa kun alkavat juomaan, ja se kai tässä ongelmana ap:lläkin on. Tuskin ongelmaa olisi, jos asia olisi ratkaistu sillä, että miehelle sanotaan että ei saa enää juoda liikaa :D
No eikös ap sanonut, ettei näin ole koskaan käynyt ennemmin ja muutenkin överiksi menee vain joskus (mikä tarkoittanee överikänniä, ilman eteisen lattialle sammumista). Mistä sen voi tietää, millä kerroilla menee övereiksi ja milloin sammutaan lattialle jos näin kuitenkin harvemmin tapahtuu?
 
"Jäämies"
Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;27188796:
Yksi liikaa ei aiheuta sammumista eteiseen/ itsensä päälle oksentamista yms. Kyllä silloin ollaan otettu enemmän kuin yksi liikaa..
Väärin. Juoda vaikka miten paljon, mutta se viimeinen on aina liikaa jos menee överiksi.
 
bbbb
Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;27188819:
Niin, silloin ollaan juotu yksi kossupullo liikaa..
Kiva kun tiedät mun puolesta, etten juo juuri koskaan kossua, etenkään pullollisia tai edes pullollista.

Onko se nyt noin vaikea tajuta, että on tullut paha olo hyvin pienestä määrästä.
 
Oilii
Hei mitä hel***** oikeesti? Joo, itse olisin vastaavassa tilanteessa erittäin vihainen ja en katsoisi sitä yhtään hyvällä. Tiedossa olisi tiukka keskustelu asian vakavuudesta ja vaatisin miestä jatkossa juomaan vähemmän. Ei tämä nyt kuitenkaan sellainen tilanne ole, että 11 vuotta kankkulan kaivoon ja ero vireille, kun lapset on kerran nähneet isän sammuneena.

T. Itse alkoholisti-isän kanssa kasvanut ja silti tämä menee yli
 
säpäle harmaana
Hei mitä hel***** oikeesti? Joo, itse olisin vastaavassa tilanteessa erittäin vihainen ja en katsoisi sitä yhtään hyvällä. Tiedossa olisi tiukka keskustelu asian vakavuudesta ja vaatisin miestä jatkossa juomaan vähemmän. Ei tämä nyt kuitenkaan sellainen tilanne ole, että 11 vuotta kankkulan kaivoon ja ero vireille, kun lapset on kerran nähneet isän sammuneena.

T. Itse alkoholisti-isän kanssa kasvanut ja silti tämä menee yli
Näin juuri minustakin. Tuo on paha juttu lasten kannalta, mutta ei se nyt vielä alkoholistia kenestäkään tee eikä tällaisen takia lähdetä eroamaan.
 
"vaimo"
Meillä kyllä saa tulla kotiin vaikka humalassa. Koskaan ei ole lapsien tarvinnut meitä nähdä päissään, yöllä kotiuduttua vain hipsitään nukkumaan ja juhlimassa ollut saa aamulla nukkua krapulaansa pois kun sanotaan että "Isi/äiti on nyt väsynyt". Yleensä kuitenkin meillä juodaan niissä rajoissa että se juhlimassakin ollut heräilee 8-9 maissa aamiaiselle ja lähdetään ulkoilemaan, sillä se rapulakin lähtee.
Muutaman kerran 7 vuoden aikana mies on ollut liian humalassa tullakseen kotiin, on ilmoittanut että jää kaverin luokse yöksi ja olen aamulla sitten hakenut pois.
Yhden kerran on tullut humalassa kotiin niin että lapset olivat hereillä, eivät tosin isiä nähneet. Minä silloin kyllä suutuin, mutten missään nimessä olisi alkanut räyhäämään vaan saatoin makuuhuoneeseen nukkumaan suljetun oven taakse ja seuraavana päivänä puhuttiin asiasta, sanoin ettei ikinä saa tulla humalassa siihen aikaan kotiin ja lasten ollessa hereillä. Mies oli kauheassa morkkiksessa sen tapauksen jälkeen ja eipä ole moista sen jälkeen tapahtunut.
Mielestäni olisi naurettavaa alkaa eroa harkitsemaan ap:n kertomuksen takia, ellei miehellä oikeasti ole alko-ongelmaa jota ap sievistelee nyt täällä.
 
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27188827:
No eikös ap sanonut, ettei näin ole koskaan käynyt ennemmin ja muutenkin överiksi menee vain joskus (mikä tarkoittanee överikänniä, ilman eteisen lattialle sammumista). Mistä sen voi tietää, millä kerroilla menee övereiksi ja milloin sammutaan lattialle jos näin kuitenkin harvemmin tapahtuu?
Omasta mielestäni kuulostakin oudolta että ap on aina pelännyt lasten löytävän miehen jostain sammuneena jos noita ylilyöntejä tapahtuu niin harvoin (5 kertaa/11v). Vieläpä niin ettei lapset ole koskaan nähneet miestä humalassa. Hysteeriseltä kuulostaa.

Mutta jos nyt tietää että sen kyseisen porukan kanssa homma aina lähtee käsistä niin helpompi sitten sopia että joko mies tai vaihtoehtoisesti vaimo ja lapset yöpyvät tuolloin muualla.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia

Yhteistyössä