Onko se muka ulkonäöllisesti epäviehättävää olla lievästi ylipainoinen? Ei ymmärrä...

  • Viestiketjun aloittaja pöh!
  • Ensimmäinen viesti
pöh!
Jos naisen bmi on vaikka 25-28, niin onko se muka ihan oikeasti jotenkin epäviehättävää ja miksi? Monet naiset on luonnostaan vähän "pyöreämpiä" muutenkin. Esim.

Mitkä asiat tekee sen epäviehättävyyden? Noilla mitoilla kun ei mikään läski tosiaan ole. Jos on esim. 170/78. Vai onko se vaan muodokas peppu ja isot rinnat, jotka ärsyttää hoikempia?:D
 
ggtgta
Alkuperäinen kirjoittaja pöh!;27184709:
Jos naisen bmi on vaikka 25-28, niin onko se muka ihan oikeasti jotenkin epäviehättävää ja miksi? Monet naiset on luonnostaan vähän "pyöreämpiä" muutenkin. Esim.

Mitkä asiat tekee sen epäviehättävyyden? Noilla mitoilla kun ei mikään läski tosiaan ole. Jos on esim. 170/78. Vai onko se vaan muodokas peppu ja isot rinnat, jotka ärsyttää hoikempia?:D
Sehän riippuu ihan siitä miten se paino jakautuu vartaloon. Iso pyöreä maha on epäviehättävä! Mutta isot tissit (ei nekään mitkään kauheet löllöt saa olla) ja muodokas peppu ovat ihan jees.
 
Minulla itsellä on nyt 2,5kk synnytyksen jälkeen jäljellä vielä 10kg ylimääräistä. Pituus 172 ja paino 76. Mun mielestä olen hieman lihava ja epäviehättävä. Siis omasta mielestä! Miehen mielestä ei ole mitään vikaa.

Mun mielestä on viehättävää, ettei ole makkaroita ja hyllyvää... =) En toisaalta kiinnitä niin huomiota muiden makkaroihin, vasta kun on todella ylipainoinen.
 
..
Mielestäni sekä normaalipaino että lievä ylipaino on viehättävää.

Mä oon normaalisti melko hoikka, mutta sitten muutama vuosi sitten olin muutaman päivän sairaana ja menetin joitakin kiloja painoa ja seurauksena meni posket lommolle. Katsoin itseäni peilistä ja luulin nähneeni kummituksen! Alipaino on mun mielestä rumempaa kuin lievä ylipaino.
 
Se riippuu ihan ihmisestä!
Väärin on jaettu sekin, mutta mun mielestä sopusuhtaisesti jakautunut lievä ylipaino ei nitistä viehätysvoimasta mitään, kun taas (esim. itseltä löytyvä) "luuviuluun liitetty rellukkamaha" on varsin turn-off vaikka painoindeksi huitelee mieluummin normihaitarin ala- kuin yläosassa. Lisäksi eräs puoleensavetävimmistä ja miesten keskuudessa suosituimmista tuntemistani naisista on selkeästi ylipainoinen, mutta vartalon malli on kurvikas. En nyt usko että hänen suosionsa takana on varsinaisesti ne ylikilot, mutta onpahan vaan esimerkkinä mulle ja muille siitä, miten viehätysvoima on KOKONAISUUS eikä mikään yksittäinen kulma, vaikka painoindeksi tai hiusten väri.
 
[QUOTE="mmm";27184801]Niin tai siis ukkos ei kehtaa sanoa totuutta, koska sanomista siitä tulis kuitenkin jos tokasis, että"kyllä sä oot epäviehättävä mun mielestä tolleen pyöreenä"[/QUOTE]

Aina joku sanoo että mies ei kehtaa sanoa blaa blaa. Se nyt vaan on niin että makuja on monenlaisia niin miehillä kuin naisillakin.
 
  • Tykkää
Reactions: ruutiukko
Valtaosan mielestä on epäviehättävää, useiden mielestä sillä ei ole niin merkitystä ja jotkut jopa tykkää.

Itse en näe löysää, löllöistä ja sinne tänne tursuilevaa ihoa (läskiä) millään muotoa viehättävänä, enkä erityisemmin pidä isoista rinnoista ja pepustakaan, ellei sit oo sellanen timmipeppu.
Mut ei se läski automaattisesti ketään (kokonaisuus) epäviehättäväksi tee, vaikka se läski itsessään onkin ällöä.
 
"noh"
Kurvikkuus näyttää kauniimmalta hoikassa normaalipainoisessa vartalossa, josta kurvit erottuvat selvästi ja vartalon kaaret näkyvät kauniisti. Lihavalla kurvit uppoavat usein läskimakkaroiden sekaan ja vartalo on vain suoran tasapaksu vailla näkyviä kurveja oikeissa kohti. Mutta lievästi ylipainoisellakin kurvikkuus on kaunista, jos siis vartalossa ei ole pursuavia läskimakkaroita ja vartalon kaaret näkyvät oikeissa kohdissa. Miehet eivätkä naisetkaan ihannoi läskiä tasapaksua tankkivartaloa, jollaista ei voi sanoa kurvikkaaksi eikä muodokkaaksi eikä naiselliseksi.
 
Ttt
Pääsääntöisesti hoikat ovat paremman näköisiä. Jos ylipainoa on yhtään enemmän, häviävät kasvonpiirteet sinne rasvan alle, mistä johtuen ulipainoiset näyttävät kaikki samalta.
 
"tiuku"
Joillekin sopii kilot, joillekin ei.
Ittelläni bmi melkein 26 mikä vois toki olla ihan ok - jos kaikki läski ei olis mun mahassa ja naamassa. Kurveista ei ole tietoakaan, vyötäröä ei ole, tissejä ei ole, persettä ei ole. Pelkkä naama ja maha. Ei todellakaan ole nättiä kun alan riisuuntumaan.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja pöh!;27184709:
Jos naisen bmi on vaikka 25-28, niin onko se muka ihan oikeasti jotenkin epäviehättävää ja miksi? Monet naiset on luonnostaan vähän "pyöreämpiä" muutenkin. Esim.

Mitkä asiat tekee sen epäviehättävyyden? Noilla mitoilla kun ei mikään läski tosiaan ole. Jos on esim. 170/78. Vai onko se vaan muodokas peppu ja isot rinnat, jotka ärsyttää hoikempia?:D
Ei ole epäviehättävää, vaikka joskus oman mielenterveyden takia olisi parempi olla alipainoinen:D Itseltäni juuri aamulla kysyttiin, että taidan olla ihan raskauden alkumetreillä.. ja minä totesin siihen reippaasti, että loppupuolella ollaan kyllä, kun vauva on jo syntynyt puoli vuotta sitten:D Mies naureskeli, että on aika aloittaa kuntokuuri maharepusta eroon pääsemiseksi.
 
"alma"
Vähän veikkaan, että tuon plus-mallin bmi on kyllä ihan normaali, eikä mikään 25-28. Ja kuten moni sanonut, niin kyllähän se läskin sijainti on aika oleellinen asia. Jotkut vatsa- ja selkämakkarat harvan mielestä kauniita ovat, mutta pyöreä ja kiinteä pylly voi hyvinkin olla. Sekin kyllä vaatii sen, että sen rasvan alla on kunnolla lihaksia.
 
  • Tykkää
Reactions: Lex

Yhteistyössä