Mä haluan aseet pois talosta. Miten kerron miehelle?

• Viestiketjun aloittaja thinKing
  • Ensimmäinen viesti
thinKing
Mitään ongelmaa ei ole. Mies ei ole väkivaltainen tms. Mies on harrastanut ammuntaa aikoinaan, ei enää vuuosikymmeneen. Haluaisin nuo talossa majailevat, unohtuneet, aseet pois. Ajatus on alkanut jotenkin vaivaamaan.
Olen ajatellut puhua miehelle. En nyt vain tiedä miten asian esittäisin. Varmaan viimeaikaiset uutisoidut tapahtumat ovat vaikuttaneet. En halua että mieheni ajattelee että jotain pelkäisin tai en luottaisi häneen. Mutta...
Äh!

"vieras"
[QUOTE="höh";27188485]Eli iltapäivälehtien uhri jälleen. Kannattais varmaan käydä juttelemassa jonkun sellasen kanssa jonka realiteettitestaus toimii.[/QUOTE]

Peesi.

"maalaisäiti"
Jos minä haluaisin että mieheni aseet lähtisivät talosta niin minä kyllä sanoisin ihan suoraan että viepä nyt pyssynsä muualle, niitä ei tarvita talossa jossa on lapsia.

Ja mies sitten veisi aseet muualle tai möisi ne. Ei tälläisiin keskusteluihin tarvita mitään etukäteisjärjestelyjä, sen kun vaan sanoo mielipiteensä ja sehän on sillä selvä.

"vieras"
Sano vaikka miehellesi että olet alkanut näkemään painajaisia siitä kun ne pikkupojat sekoili sen aseen kanssa ja pyydä että josko aseet vois viedä pois teiltä että saat rauhassa nukuttua :)

"memmu"
[QUOTE="maalaisäiti";27188532]Jos minä haluaisin että mieheni aseet lähtisivät talosta niin minä kyllä sanoisin ihan suoraan että viepä nyt pyssynsä muualle, niitä ei tarvita talossa jossa on lapsia.

Ja mies sitten veisi aseet muualle tai möisi ne. Ei tälläisiin keskusteluihin tarvita mitään etukäteisjärjestelyjä, sen kun vaan sanoo mielipiteensä ja sehän on sillä selvä.[/QUOTE]

Juuri näin!

ap.
[QUOTE="maalaisäiti";27188532]Jos minä haluaisin että mieheni aseet lähtisivät talosta niin minä kyllä sanoisin ihan suoraan että viepä nyt pyssynsä muualle, niitä ei tarvita talossa jossa on lapsia.

Ja mies sitten veisi aseet muualle tai möisi ne. Ei tälläisiin keskusteluihin tarvita mitään etukäteisjärjestelyjä, sen kun vaan sanoo mielipiteensä ja sehän on sillä selvä.[/QUOTE]

Näinhän se on ja otankin asian esille pikimmiten. Kyllä me pystytään puhumaan. Mä kuitenkin teen jonkinlaista valmistelua itsekseni. Tuo mies on kuitenkin harrastanut niillä ja hyvin pärjännytkin, ja nyt vaimo tahtoo miehen pyssyt pois. Kun mä oikeesti haluan ne pois. :)

"vieraS"
En voi kuvitella tilannetta etten pystyisi keskustelemaan oman puolison kanssa aseiden säilyttämisestä yms. Sanosin varmaan "minusta noita aseita pitäisi säilyttää jossakin muualla".

ap.
[QUOTE="vieraS";27188566]En voi kuvitella tilannetta etten pystyisi keskustelemaan oman puolison kanssa aseiden säilyttämisestä yms. Sanosin varmaan "minusta noita aseita pitäisi säilyttää jossakin muualla".[/QUOTE]

En kyllä sanonut etten pystyisi minäkään, jos huomasit. :) Tuo ukko nyt vaan on töissä, enkä viitsi sille töihin soittaa asiasta. Minä ikäänkuin pohjustan asiaa itselleni ja kuulostelen muiden kantaa aiheeseen.

[QUOTE="vieras";27188611]Sivari Datalla pyssyköitä? :D[/QUOTE]

Nii, hää ei ole vegetaristi. Enkä minäkään ja pidän riistaa hyvin luomuna ruokana, mutta mutta mutta... ne aseet. Toivoisin niille säilytyspaikkaa jossain muualla kuin vajaan metrin päässä sänkymme jalkopäästä.

"vieras"
Nii, hää ei ole vegetaristi. Enkä minäkään ja pidän riistaa hyvin luomuna ruokana, mutta mutta mutta... ne aseet. Toivoisin niille säilytyspaikkaa jossain muualla kuin vajaan metrin päässä sänkymme jalkopäästä.
Sivari-Data siis tappaa metsän viattomia eläimiä, mutta naisia, lapsia ja vanhuksia hän ei ole valmis puolustamaan ase kädessä: on siinä meillä "mies"...

Yhteistyössä