lapset löysi isin aamulla eteisen lattialta...

  • Viestiketjun aloittaja "minna"
  • Ensimmäinen viesti
"minna"
Siis jos mies on 11v yhteiselämän aikana muutaman (mitä se sitten kenellekin tarkoittaa, itselleni 3-7) kerran juonut itsensä sammumiskuntoon tai muuten mennyt överiksi niin miksi ihmeessä vaimo on aina pelännyt että lapset löytävät isänsä sammuneena jostain? Varsinkin jos lapset eivät edes ole koskaan nähneet isäänsä humalassa? Ylihysteerinen vaimo?

Muuten, jos tuota tapahtuu kerran vuodessa tai joka toinen/kolmas vuosi ja vaimoa stressaa nuo poikien illat niin eikö kannata sopia että mies yöpyy jossain muualla?
oisko 5 kertaa tämän 11v aikana ollut näitä ylilyöntejä että joudun raahaamaan sänkyyn aamuyöstä... ja kyllä olen ylihysteerinen tämän asian kanssa koska rakastan toista enkä halua että enää löydän häntä verilammikosta pihamaalta, tai olohuoneen lattialta yms tai se että herään aamu 7 eikä ole tullut kotiin ollenkaan :O ja sitten soitella kaverit ympäriinsä että missä mahtaa olla!!

ja olen kertonut että tämä asia loukkaa ja pelottaa minua ja kyllä se kovasti pyytelee anteeksi ettei toistu plaaplaa mutta eniten pelottaa mitä asia on 10v päästä, paheneeko koko ajan... ja se on ollut aina pelkona ettei lapset näkisi tässä kunnossa isiä...
onneks taisivat ottaa naurulla sen että isiä on väsyttänyt niin paljon että nukku eteisessä... mutta silti sinne jää ne muistot, eivätkä ne 20v päästä naurata enää :(
 
"Jäämies"
[QUOTE="minna";27188302]oisko 5 kertaa tämän 11v aikana ollut näitä ylilyöntejä että joudun raahaamaan sänkyyn aamuyöstä... ja kyllä olen ylihysteerinen tämän asian kanssa koska rakastan toista enkä halua että enää löydän häntä verilammikosta pihamaalta, tai olohuoneen lattialta yms tai se että herään aamu 7 eikä ole tullut kotiin ollenkaan :O ja sitten soitella kaverit ympäriinsä että missä mahtaa olla!![/QUOTE]

Miten tohdit päästää ukkosi ulos talosta/asunnosta? Kadulla voi jäädä auton alle tai töissä tukehtua kahviinsa. Mieheltä viisi kertaa överit, mutta sinä vedät överiä 24/7. Mitähän lapset tähän reagoi, kun äippä on yksi hermoraunio jatkuvasti.
 
"mimosa"
[QUOTE="vieras";27188256]Laitat sille miehelle nyt vaan herkkuaamiaisen ja pari tasoittavaa keskikaljaa, kyllä se siitä :heart:[/QUOTE]

Kun mun mies sammui vessan lattialle oltuaan firman pikkujouluissa niin laitoin lattialämmityksen päälle, vein limulasin viereen, peittelin hänet ja toivoin parempaa vointia. Ja mun mies on ehkä kerran vuodessa jossain firman bileissä tuossa kunnossa. Treenin puutetta.
 
Ken guru
[QUOTE="mimosa";27188319]Kun mun mies sammui vessan lattialle oltuaan firman pikkujouluissa niin laitoin lattialämmityksen päälle, vein limulasin viereen, peittelin hänet ja toivoin parempaa vointia. Ja mun mies on ehkä kerran vuodessa jossain firman bileissä tuossa kunnossa. Treenin puutetta.[/QUOTE]

Ihanaa :x!

Mun mies käy kavereidensa kanssa ulkona muutaman kerran vuodessa (n.3), ja tulee taksilla kotiin, hiljaa niin ettei muut herää, käy viereen nukkumaan. Seuraavana päivänä teen hyviä ruokia aamupalasta lähtien, ja katsotaan usein kaikki yhdessä joku leffa tms. Ihanaa elää ilman mitään draamaa, ja ihanaa kun mies kunnioittaa perhettään niin paljon että käyttäytyy aina asiallisesti, mennen tullen.
 
[QUOTE="minna";27188302]oisko 5 kertaa tämän 11v aikana ollut näitä ylilyöntejä että joudun raahaamaan sänkyyn aamuyöstä... ja kyllä olen ylihysteerinen tämän asian kanssa koska rakastan toista enkä halua että enää löydän häntä verilammikosta pihamaalta, tai olohuoneen lattialta yms tai se että herään aamu 7 eikä ole tullut kotiin ollenkaan :O ja sitten soitella kaverit ympäriinsä että missä mahtaa olla!!

ja olen kertonut että tämä asia loukkaa ja pelottaa minua ja kyllä se kovasti pyytelee anteeksi ettei toistu plaaplaa mutta eniten pelottaa mitä asia on 10v päästä, paheneeko koko ajan... ja se on ollut aina pelkona ettei lapset näkisi tässä kunnossa isiä...
onneks taisivat ottaa naurulla sen että isiä on väsyttänyt niin paljon että nukku eteisessä... mutta silti sinne jää ne muistot, eivätkä ne 20v päästä naurata enää :([/QUOTE]

Käyttääkö mies muuten alkoholia ihan asiallisesti ts mikä noissa muutamissa kerroissa tekee sen että silloin lähtee mopo käsistä?

Itse olen sen verran tylsä etten jaksaisi humalaisia sänkyyn raahailla tai etsiskellä pitkin pihoja/asuntoa. Sanoisin silloin miehelle että katsoo muun yöpymispaikan jos on enemmän ottamassa, kai poikienillan jälkeen voi jonkun perheettömän kaverin luo jäädä nukkumaan.

Ei noita lapsuudentraumoja kannata suurennellakaan. Ei se vanhemman humalassa tai sammuneenakaan näkeminen aina aiheuta mitään ongelmia. Kyllä sitä löytyy niitä aikuisia jotka voivat tänäkin päivänä naureskella sille missä kunnossa joskus lapsena sen vanhempansa löysivät.
 
  • Tykkää
Reactions: eras, vierailija
Lex
No tuota...rauhoittukaa hiukan.

On olemassa ihan normaaleja, terveitä ja sympaattisia ihmisiä, joille on käynyt joskus niin että on tullut juotua liikaa ja sammuttua johonkin.

2 kertaa 10 vuoden aikana olen löytänyt oman siippani aamuyöllä vessasta nukkumasta, vaikka muuten hän juo itsensä humalaan ehkä 2-3 kertaa vuodessa.
Pitäiskö ottaa ero?

Toisiin ihmisiin alkoholi vaikuttaa eri tavalla kuin toisiin. Jos ryyppääminen ei muuten ole turhan usein toistuvaa tai alkoholi muuten ongelma, pitääkö jostain kertaövereitä olla heti avioeroa huutamassa.

Jokaisella parilla ja perheellä on varmaan omat pelisääntönsä tällaistenkin asioiden suhteen.
 
No tuota...rauhoittukaa hiukan.

On olemassa ihan normaaleja, terveitä ja sympaattisia ihmisiä, joille on käynyt joskus niin että on tullut juotua liikaa ja sammuttua johonkin.

2 kertaa 10 vuoden aikana olen löytänyt oman siippani aamuyöllä vessasta nukkumasta, vaikka muuten hän juo itsensä humalaan ehkä 2-3 kertaa vuodessa.
Pitäiskö ottaa ero?

Toisiin ihmisiin alkoholi vaikuttaa eri tavalla kuin toisiin. Jos ryyppääminen ei muuten ole turhan usein toistuvaa tai alkoholi muuten ongelma, pitääkö jostain kertaövereitä olla heti avioeroa huutamassa.

Jokaisella parilla ja perheellä on varmaan omat pelisääntönsä tällaistenkin asioiden suhteen.
Olenpa jälleen kerran samaa mieltä kanssasi.
 
trd
[QUOTE="minna";27188250]luulin että aikuinen mies osaisi jo itse päättää paljon juodaan, mutta pitänee remmiä sitten tiukentaa jos se kerran mun vikani on että hän makaa eteisen lattialla...
nalkuttaa vähän enemmän ja lisätä kotihommia ;)
vai miten anatolia kasvattaa miestään??[/QUOTE]

Holhoojaksi en miehelle juomis asioissa alkaisi, jos pääsee pentiin asi ok, jos ei nukkukoot lattialla. Ihan itse saisi myös selittää lapsille miksi noin kävi ja myös kuunnella miten lapset asiaan suhtautuvat.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
luusereita
Ei tätä ketjua kestä edes lukea loppuun. Suomi on täynnä tommosia juoopoluusereita jotka ei osaa pistää jarrua päälle ajoissa ja naisia jotka tommosta kattelee ja vielä lisääntyy niiden kanssa ja kierre jatkuu lasten kautta. Jotkut yrittää keskustella asiallisesti tästä ja mikä siinä mättää, pari piilohomoa ilman mitään argumenttia ilmestyy vaan aukomaan päätään ja homma jatkuu. Viis lapsista. Ikinä.
 
[QUOTE="vieras";27188227]Mä en jumalauta käsitä, miksi pitää vetää nimenomaan överikännit. Onko silloin jotenkin överikivaa? No ei. Jos mies on itse nimenomaan halunnut välttää tilanteen, jossa lapset löytävät hänet jostain sammuneena, niin kai se on miehen vastuulla käyttäytyä niin, ettei sellaista tapahdu.[/QUOTE]


En mäkään tajuu, mutta tiedostan, ison osan suomalaisista niin tekevän, jotku joka viikko jotkut joskus harvoin.
 
"minttu"
No tuota...rauhoittukaa hiukan.

On olemassa ihan normaaleja, terveitä ja sympaattisia ihmisiä, joille on käynyt joskus niin että on tullut juotua liikaa ja sammuttua johonkin.

2 kertaa 10 vuoden aikana olen löytänyt oman siippani aamuyöllä vessasta nukkumasta, vaikka muuten hän juo itsensä humalaan ehkä 2-3 kertaa vuodessa.
Pitäiskö ottaa ero?

Toisiin ihmisiin alkoholi vaikuttaa eri tavalla kuin toisiin. Jos ryyppääminen ei muuten ole turhan usein toistuvaa tai alkoholi muuten ongelma, pitääkö jostain kertaövereitä olla heti avioeroa huutamassa.

Jokaisella parilla ja perheellä on varmaan omat pelisääntönsä tällaistenkin asioiden suhteen.
Peesi tälle. Ja kun lapsille VOI, SAA ja PITÄÄ kertoa mistä on kysymys. Se että asia painetaan villasella ja lakaistaan maton alle on maailman väärin teko ja lapselle jää outo kuva siitä mitä tapahtui.

AP, voisit pyytää miestäsi, kun on herännyt ja selvinnyt, selvittämään lapsille mitä tapahtui ja pyytämään anteeksi lapsilta. Vastaatte heidän kysymyksiin ja kerrotte että alkoholi on aine joka voi todellakin aiheuttaa noin kurjan tilan. Ja että aikuisillekin joskus sattuu vahinkoja vaikka ei pitäisi.

Jos tosiaan kyse on siitä että tämä on harvinaista. Nyt kun alat uhkailla erolla, lähtemisellä jne. teet sen että vastaisuudessa lapset pelkäävät entistä enemmän. Eivät niinkään pelkästään humalaista isää, vaan sitä että sen lisäksi on uhka kodin rikkoutumisesta, riidoista jne. JA SIITÄ se peikko kasvaa lapsen mieleen. Humalaansa pois nukkuva on pieni sen pelon rinnalla - peikko joka haalistuu kun asiasta puhutaan ja lapselle selvitetään.

Ihan kokemuksesta puhun. Olen tätä nähnyt liikaa lapsuuden kodissa. Ei se ollut oikein. Mutta ei mun pelko ollut nukkuva isä (joka todellakaan ei ollut uhkaava) vaan kaikki mitä sen jälkeen tapahtui. Riidat, huuto, uhkailu, lähteminen naapuriin (äidin mielenosoitus), eropapereiden pyörittely...ja sitten se että jokaista pikkujoulua edeltävä aika oli mustaakin mustempi. Hysteria alkoi jo viikkoja ennen. Motkotus, kotkotus, uhkailut...

Mun isä joi itsensä tuohon kuntoon kerran kuukauteen. Se oli liikaa. Mutta jos ajattelen että tuo tapahtuu 1-2 kertaa vuodessa, jos sitäkään, niin ei ylilöyntejä. Ne tekevät lapsensilmissä tuosta juurikin kamalan.
 
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
Joo, ymmärrän ap:n harmituksen ja vihaisuuden, mutta jos tämä ei ole perheessänne toistuva ongelma, niin en varmaan ihan vain tämän takia itse eroa harkitsisi.

Itse pidän itseäni ihan kunniallisena ihmisenä, mutta rehellisyyden nimissä olen joskus itsekin käynyt juhlien jälkeen nukkumaan erikoisempiin paikkoihin.

Luulen, että miestä hävettää ja nolottaa kun hänen kanssaan juttelet asiasta.
 
Heheh :)
Ei kuule, nyt annetaan miehelle voimahali ja kysytään että "helpottiko"?

Jos perheen äiti olisi tuon tehnyt niin kyllä löytyis ymmärtäjiä täältä.
Eräs perheen äiti on noin tehnytkin!

Oli tullut kotiin kaatokännissä aamuyöllä "tyttöjen illasta". Kontannut vessaan, matot ja kaikki mytyssä ja vaatteita pisin lattioita. Oksentanut päälleen ja kussutkin myös ja tämän jälkeen varmaan riisunut vaatteita pois ja sammunut siihen lattialle oksennus/kusilammikkoon.

Aamulla itse herään kun kakarat tulee ovelle, että äiti on pyörtynyt vessan lattialle ja minä paniikissa karaamaan että mitä mitä. No äkkiä selvis et sammuneena kuorsaa siellä.

Eipä ole tuon jälkeen arvon rouva paljoakaan puuttunut jos fillaroitsen hiljaa kotiin jostakin tutulta pienessä laitamyötäisessä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lex
"TEija"
Tuo ei ole mitään jos tapahtuu silloin tällöin. Olen alkoholistin lapsi, helvettiä kesti monta vuotta. Isä kävi päivät töissä ja heti tultua kotio piti alkaa juomaan ja vetää kännit. Isä oli agressiivinen humalassa. Jäätyään kiinni rattijuopumuksesta hän lopetti alkoholin juonnin ja kävi a-klinikalla. Kuitenkin alkoholin jäätyä tuli lääkkeet kehiin.. Niitä sitten oli montaa sorttia sekaisin ja yliannostuksia, välillä niinkin hirveitä annostuksia että puhekkin oli isällä sekavaa. Tähän aikaan isästä ei ollut muuhun kuin nukkumaan, päivät meni nukkuen ja välillä kaapista hakien lisää lääkkeitä kun vaikutus alkoi hiipua. Tämä alkoi olla niin vakavaa, että oli vai ajan kysymys koska isä löydettäisiin kuolleena. Kuultuani asian vakavuuden aloin syyttään itseäni todella rajusti isän alkoholin ja lääkkeiden käytöstä, minä en ollut estänyt niiden ottoa, minä en ottanut isän kädestä pulloa pois ja heittänyt lääkkeitä wc:pöntöstä alas! Tämä on kuitenkin väärin, edelleen minun on uskoteltava itselleni että en minä ole siihen syyllinen. En minä voinut alkoholin juontia estää, isä olisi äkkiä saanut uuden pullon hankittua ja sama pätee lääkkeisiin. Olen elänyt suuri vastuu harteillani tukien sisaruksia, minulla kun on selviytyjän luonne. Tästä isä alkoholin ja lääkkeiden käytöstä on jäänyt hirveän piinaavat arvet. Nämä arvet vaikuttavat minuun todella nykypäivän elämässä, minä pelkään, stressannun helposti ja toisinaan ahdistun. Onneksi on suuri tukiverkosto lähellä auttamassa. Nykyään isä ei ota enään tippaakaan ja suurimmasta osasta lääkeistäkin on päässyt eroon. Kaikkein vaikeinta oli isälle myötää olevansa alkoholisti ja riippuvainen lääkkeistä. Edelleenkin joka päivä on pelko, koska isä on humalassa tai lääkkeiden vaikutuksen alaisena. Isä on minun sankarini, minulla on suuri kunnioitus häntä kohtaan nyt kun hän on raittis alkoholisti. Toivoa ei saa koskaan menettää!
 
Ei se vanhemman humalassa tai sammuneenakaan näkeminen aina aiheuta mitään ongelmia. Kyllä sitä löytyy niitä aikuisia jotka voivat tänäkin päivänä naureskella sille missä kunnossa joskus lapsena sen vanhempansa löysivät.
Olettaen, että lapsilla on kuitenkin se selvä ja täysjärkinen aikuinen seuranaan, jos vanhempansa känniääliönä näkee. Luulen, että lapsia hävettää vanhempansa sammuminen ihan varmasti jokaista, mutta elämässä on monia asioita, jotka heitä hävettää ja jos se sammuminen on vain kertaluonteista, niin seiviävät siitä kyllä.
 
"wiiru"
meillä mies käy parin vuoden välein baarissa. nyt on 2 viimistä kertaa ollut niin että on sammunut vessan lattialle sen jälkeen kun on ensin laatottanut vessan!! itse olin viimeksi pari kk sitten baarissa ja sammuin elämäni ensimmäisen kerran suihkuun!! pitäiskö meidän erota kun eihän sitä nyt voi tietää jos jompi kumpi sammuu vessaan!?
 
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
Lex
Ei kuule, nyt annetaan miehelle voimahali ja kysytään että "helpottiko"?

Jos perheen äiti olisi tuon tehnyt niin kyllä löytyis ymmärtäjiä täältä.
Minä olen sammunut suihkun lattialle. Siskoni sammui kerran eteisen matolle. Erona on se, että lapset eivät sattuneet olemaan kotona.
Pitäisin pikkumaisena kaataa koko avioliitto tuollaisen takia, vaikka moinen overi tyhmää onkin.
 
Ken guru
Eräs perheen äiti on noin tehnytkin!

Oli tullut kotiin kaatokännissä aamuyöllä "tyttöjen illasta". Kontannut vessaan, matot ja kaikki mytyssä ja vaatteita pisin lattioita. Oksentanut päälleen ja kussutkin myös ja tämän jälkeen varmaan riisunut vaatteita pois ja sammunut siihen lattialle oksennus/kusilammikkoon.

Aamulla itse herään kun kakarat tulee ovelle, että äiti on pyörtynyt vessan lattialle ja minä paniikissa karaamaan että mitä mitä. No äkkiä selvis et sammuneena kuorsaa siellä.

Eipä ole tuon jälkeen arvon rouva paljoakaan puuttunut jos fillaroitsen hiljaa kotiin jostakin tutulta pienessä laitamyötäisessä.
[video=youtube;azt_ShAvAlY]http://www.youtube.com/watch?v=azt_ShAvAlY[/video]
 
Nimim. TEija:n kirjoitus tosiaan antaa perspektiiviä.

Haluan vielä vahvistaa sinulle TEija; sinä et tosiaankaan olisi voinut isääsi estää.
Itse tiedän jonkinverran riippuvuussairauksista ja kyllä se niin on, että minkään riippuvuutta aiheuttavan aineen hävittäminen ei auta, koska riippuvainen hankkii sitä mistä tahansa lisää. Riippuvuus ei ole kenenkään syy, se on sairaus.
 
"vieras"
Mä saatan helpostikkin juoda liikaa ja joskus se viina meneekin paremmin päähän. Sitä tulee niin harvoin käytyä missään niin sitä sitten pitää juoda kuin janoonsa. Kyllä mä nauruun kuolisin jos miehen eteisestä löytäisin :D
 

Yhteistyössä